F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 201430 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Sebastian Vettel: Ciągle mamy do wykonania sporo pracy z bolidem, jednak miło było zobaczyć, że nasze tempo było lepsze od oczekiwanego w Australii. Miejmy nadzieję, że od tego momentu będziemy mogli walczyć o duże punkty w kolejnych dwóch wyścigach. Następny przystanek to Kuala Lumpur i lubię to miasto. Centrum może się wydawać sterylne, jednak gdy skręcisz w jedną z ulic pokaże się życie z nocnymi marketami. Gdy tylko mam czas idę tam, by zobaczyć co oferują. Jeśli chodzi o tor, mamy dwa miejsca do wyprzedzania i jedno to pierwszy zakręt, a drugie to ostatni wiraż. Są to zakręty po długich prostych, a moje ulubione to piąty i szósty. Poza samym układem toru, trzeba tutaj walczyć z tropikalnym upałem. Wilgotność może tu sięgać 90%, a często pojawiają się ulewy po południu.

Daniel Ricciardo: Pomimo ostatecznego wyniku w Melbourne jestem naprawdę zadowolony z moich osiągów w wyścigu oraz przez cały weekend. Oczywiście miło byłoby zdobyć 18 punktów, jednak jestem szczęśliwy, że stałem na podium. Wiem, że wykonałem dobrą robotę i mogę to wykorzystać w Malezji. Jedną z najważniejszych rzeczy tutaj jest upał. Pierwszy raz jeździłem na Sepang gdy miałem 16 lat w czterodniowych testach Formuły BMW i nie mogę do końca powiedzieć, że byłem na to gotowy! Zanim się tego doświadczy w kokpicie, nie można sobie wyobrazić jak jest gorąco. Jeśli nie jesteś odpowiednio przygotowany, to ostatnie 20 okrążeń wyścigu będzie naprawdę trudne. Trzeba więc trenować, trenować i jeszcze raz trenować!

(Łukasz Godula)
 
Mercedes

Nico Rosberg: GP Malezji to domowy wyścig dla Petronasa, więc jest to zawsze pracowity i ekscytujący weekend. Mam świetne wspomnienia związane z Sepang, ponieważ zdobyłem tu swoje pierwsze podium dla Mercedesa na początku sezonu 2010. Pogoda jest tutaj zazwyczaj największym wyzwaniem, jednak ten sezon jest inny, ponieważ wszyscy skupiają się na niezawodności. Oczywiście będzie gorąco, wilgotno i w pewnym momencie równiez mokro, więc powinien to być fascynujący weekend. Australia była perfekcyjnym startem mojego sezonu, jednak pokazała również, że nie jesteśmy przygotowani na 100% pod względem niezawodności. Mieliśmy dwa tygodnie na poprawę tego stanu rzeczy, wiec mam nadzieję, że tym razem uda się dojechać do mety dwóm bolidom i zaliczymy dobry wynik, by kontynuować mocny start sezonu.

Lewis Hamilton: Malezja jest zdumiewającym krajem i zawsze lubię tu przyjeżdżać. Fani są fantastyczni i jest to jeden z naszych trzech domowych wyścigów. Mamy zaplanowanych kilka ciekawych wydarzeń z Petronasem, więc będzie to pracowity tydzień, jednak również bardzo przyjemny. Swój pierwszy wyścig tutaj ukończyłem na drugiej lokacie i byłem na podium GP Malezji podczas dwóch ostatnich imprez, jednak nigdy tu nie wygrałem. Byłoby wspaniale wejść na najwyższy stopień podium i nie mogę się doczekać odbicia bo ciężki weekendzie w Australii. Pomimo tego, że nie był to wynik jakiego oczekiwaliśmy, każdy problem jest szansą na nauczenie się czegoś nowego o bolidzie, co jest ważne, bo są to niesamowicie skomplikowane maszyny. Wiem, że ekipa w Brackley i Brixworth mocno naciska i ja będę robił to samo.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Felipe Massa: Malezja jest miłym miejscem na wyścig, jest gorąco i wilgotno, co czyni go trudnym fizycznie dla kierowcy. Upał ma również duży wpływ na opony i to jak szybko się zużywają. Ekstremalne temperatury oznaczają, że Malezja nie jest torem podobnym do innych, na których się ścigamy. Nigdy nie można być tu pewnym pogody, zawsze jest szansa na deszcz i to bardzo mocny. Wszystkie te czynniki sprawiają, że ten wyścig jest zawsze ekscytujący dla fanów, jednak dla kierowców te zmiany są utrudnieniem. Nie mogę się doczekać dobrego występu w tej rundzie.

Valtteri Bottas: Malezja będzie wielkim wyzwaniem dla nas, jednak również inne ekipy będą miały trudności z tym wyścigiem. Chłodzenie będzie głównym czynnikiem, ponieważ temperatury są tu bardzo wysokie, a ciągle jest wiele do nauki o nowych jednostkach napędowych, więc upał dodaje trudności. Może to być najbardziej gorący wyścig sezonu i rozgrywanie go na początku takiego sezonu, gdy wszyscy starają się rozwijać swoje maszyny, nie jest optymalnym rozwiązaniem. Fizycznie dla kierowców również nie ma łatwo, musimy mocno pracować w przerwie pomiędzy sezonami, by być gotowym na takie warunki. Tor jest całkiem niezły, ma kilka świetnych szybkich sekcji, które są moimi ulubionymi na tym obiekcie.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Esteban Gutierrez: Tor Sepang jest zupełnie inny w porównaniu do obiektu w Melbourne. Interesujące będzie poznanie bolidu na torze o tak różnej charakterystyce. To gładki tor i mniej wyboisty. Może to nam dać lepsze czucie podczas hamowania, a mieliśmy z tym spore problemy podczas całego weekendu w Melbourne. Mamy tutaj kilka szybkich łuków, gdzie będziemy mogli rozwinąć naszą aerodynamikę i sprawdzić jaki mamy balans bolidu. Ustawienia również są tutaj inne. Faktem jest, że póki co nie jesteśmy zadowoleni z naszych osiągów. Musimy zakasać rękawy i razem wykonać progres w każdym aspekcie. Mamy świetny zespół i jestem pewny, że możemy się poprawić.

Adrian Sutil: Malezja jest jednym z najbardziej gorących wyścigów sezonu i jest dużym wyzwaniem z powodu wysokiej wilgotności. Trzeba być do tego dobrze przygotowanym, zwłaszcza pod koniec wyścigu. Tor zawiera wiele szybkich zakrętów, długich prostych i kilka nawrotów, co czyni go dość interesującym. Jestem ciekawy, jak będzie się jeździło tym bolidem po torze, gdzie aerodynamika jest bardzo ważna. Jest to ważne, gdyż dowiemy się jak się spisujemy na takich obiektach, a jeśli na Sepang będzie dobrze, to na innych również. Potrzebujemy tu wszystkiego, aerodynamiki, przyczepności w zakrętach i wysokich prędkości na prostych. Ogólnie mam nadzieję na poprawę z wyścigu na wyścig. W Malezji głównym celem będzie wykonanie kroku naprzód.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Jean-Eric Vergne: Szczerze mówiąc to nie jest jeden z moich ulubionych torów, ponieważ nie stawia żadnych szczególnych wyzwań. Najlepsze co mamy w tym wyścigu to nieprzewidywalną aurę. Można zacząć zawody na slickach, a po kilku okrążeniach potrzebne będą deszczówki z powodu ogromnej ulewy, która może być fajna dla kierowców. Fani są tutaj bardzo entuzjastyczni gdy spotykamy się z nimi na sesjach z autografami. Mam dobre wspomnienia z Sepang, gdyż zdobyłem tu swoje pierwsze punkty w Formule 1.

Daniił Kwiat: Drugi wyścig sezonu jest również pierwszym torem, który odwiedziłem już wcześniej. Odniosłem tu moje pierwsze zwycięstwo w single-seaterach w 2010 roku, a był to mój pierwszy wyścig w bolidach, tak więc mam wiele wspomnień z tamtego okresu. Tym razem będzie zupełnie inaczej, ponieważ z Formuły BMW do Formuły Jeden mamy sporą przepaść. Tor jest dość interesujące, jednak to temperatura i wilgotność czynią go unikalnym. Jestem przekonany, że będę bardziej pewny siebie w ten weekend, po swoim pierwszym wyścigu w Melbourne, a ponadto znam ten tor. Lubię Malezję i kiedyś zwiedzałem te okolice.

(Łukasz Godula)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Jacobss, 25.03.2014 00:34[!]
Australia to byl to byl bardziej test niz wyscig dla wielu ekip. Z kazdym wyscigiem powinno byc coraz lepiej i samochody beda znacznie przyspieszaly.
b0czek, 25.03.2014 09:59[!]
A w niedzielę wieczorem obejrzałem MotoGP... Kurczę - naprawdę zacięta i ciekawa walka do ostatniej prostej, 340km/h na prostej, no i silniki wyskalowane do 20000. W zasadzie żadnego nazwiska tam nie kojarzę, ale oglądałem z przyjemnością.

A F1 mogliby dać na Polsat Sport News - to bym obejrzał.
cobra, 25.03.2014 10:37[!]
Były powtórki GP Australii na Polsacie Sport News (w tym wszystkich sesji treningowych)... leciały z kilkugodzinnym opóźnieniem.

GP Malezji mają wyemitować o 17:00 http://www.cyfrow...v/polsat-sport-news/ ale czy to z reklamami czy bez to się nie orientuję.
Tatabasi, 26.03.2014 11:47[!]
Cytat cobra :
Były powtórki GP Australii na Polsacie Sport News (w tym wszystkich sesji treningowych)... leciały z kilkugodzinnym opóźnieniem.


Taaa. Oglądałem. Przycięte, z dwoma 20-minutowymi przerwami na reklamę i serwisem informacyjnym, w którym pierwszą wiadomością był wynik wyścigu :-( I tak dobrze, że na pasku nie było wyniku.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca