|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2014 | 6 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Wypowiedzi przed GP [ T- | T+ ]
|
Mercedes
Nico Rosberg: Pierwsze dwa wyścigi były dla mnie świetnym startem nowych mistrzostw i chciałbym utrzymać tempo także w Bahrajnie. To świetny tor, który daje wiele radości z jazdy. Nigdy nie miałem tu zbyt wielkiego szczęścia, ale tym razem jestem przygotowany do rywalizacji lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. W grudniu testowałem tu opony Pirelli, a kilka temu realizowaliśmy nasz program zimowych testów. Oczywiście w podobnej sytuacji znajduje się większość naszych rywali, co zwiastuje zaciętą walkę. W tej chwili możemy prowadzić w obu klasyfikacjach generalnych, ale konkurencja siedzi nam na ogonie. Musimy utrzymać koncentrację i dalej wykonywać naszą pracę w spokoju i z pełnym profesjonalizmem.Lewis Hamilton: Za mną doskonały start sezonu i zwycięstwo w Malezji. Zdobycie dubletu było fantastycznym osiągnięciem dla zespołu i nie mogę się już doczekać tego, by zobaczyć, jak poradzimy sobie w Bahrajnie. Kilka razy stawałem tam na podium, ale z tego lub innego powodu, nie udało mi się wywalczyć zwycięstwa. Do ubiegłej niedzieli tak samo było z Malezją, więc trzymam kciuki, abym podtrzymał trend! Malezja była bardzo pracowitym weekendem dla całego zespołu. Teraz z kolei czekają nas pierwsze testy. Dobrze byłoby więc osiągnąć kolejny dobry wynik i wrócić do domu po długiej podróży. Wiemy, że trudno będzie podtrzymać naszą obecną formę, szczególnie na torze, gdzie odbywały się zimowe testy, ale będziemy naciskać.(Nataniel Piórkowski)
Force India
Sergio Perez: Bardzo dobrze, że po ostatnim rozczarowującym występie już kilka dni później wracamy do rywalizacji w Bahrajnie. Nie mogę się doczekać. Cały weekend w Malezji był niesamowicie frustrujący, ale liczę, że na Sakhir osiągniemy dobry rezultat. Wydaje mi sie, że jesteśmy w dobrej formie. Jeśli pokonamy pecha, powinniśmy zdobyć punkty i wrócić na właściwe tory. W ubiegłym roku pojechałem na Sakhir dobry wyścig w barwach McLarena – jeden z najlepszych w mojej karierze. Wygrałem tu także rywalizację w serii GP2. Ogólnie jest to więc dla mnie szczęśliwy tor.Nico Hulkenberg: Nasze tempo w Malezji było bardzo zadowalające, szczególnie że udało nam się zrealizować strategię dwóch postojów, co nie udało się żadnej innej ekipie z czołówki. Za nami dwa dobre wyścigi, dzięki którym zdobyliśmy wiele punktów. Sądzę że stworzyliśmy solidne fundamenty, na których możemy budować rozwój samochodu – ogólnie jest w porządku, ale ciągle są obszary, nad którymi musimy jeszcze popracować. Pod względem osiągów spodziewam się, że będą podobne jak w Malezji. Naszym celem powinni być zakończenie kwalifikacji w czołowej dziesiątce i zdobycie kolejnych oczek do klasyfikacji. Prawdę mówiąc Bahrajn nigdy nie był dla mnie szczęśliwym miejscem. W tym roku musimy to zmienić!(Nataniel Piórkowski)
Williams
Felipe Massa: W tym roku weekend w Bahrajnie będzie różnił się od ubiegłorocznego. Normalnie podczas wyścigu panują bardzo wysokie temperatury, ale nie utrzymuje się taka wilgotność jak w Malezji. Jest sucho, co bardzo liczy się z fizycznego punktu widzenia kierowcy. Teraz czeka nas ściganie przy sztucznym oświetleniu i powinno być chłodniej. Testowaliśmy tu w zimie, wiec wszystkie zespoły będą miały pojęcie o tym, jak poradzić sobie z ustawieniami. Wiemy na czym należy się skupić i co poprawić. Bahrajn to naprawdę miłe miejsce. Wygrałem tu w przeszłości dwa wyścigi, więc nie mogę się doczekać powrotu na tor.Valtteri Bottas: W zimie wiele testowaliśmy w Bahrajnie, więc łatwiej będzie pracować nad ustawieniami. Oczywiście z uwagi na nocną porę warunki atmosferyczne nie będą takie same jak wtedy, ale sądzę że cudownie będzie zasiąść za sterami samochodu przy sztucznym oświetleniu. Podczas testów nie prezentowaliśmy najgorszej formy, więc możliwe, że powalczymy o kilka dużych punktów.(Nataniel Piórkowski)
Sauber
Esteban Gutierrez: Bahrajn to tor, który wszyscy dobrze znamy z testów. Dysponujemy danymi i tym ciekawiej będzie zobaczyć, jak sytuacja zmieniła się po dwóch pierwszych wyścigach sezonu. Sakhir to tor o wyjątkowej charakterystyce. Oczekuję, że po tym co udało nam się ostatnio osiągnąć, teraz dokonamy kolejnego postępu pod względem właściwości jezdnych samochodu. Do tej pory udało się nam poprawić system hamulcowy, chociaż wierzę, że wciąż może spisywać się lepiej. Ekipa wraz z Ferrari robi wszystko, co tylko może. Mój ulubiony fragment toru to ostatnie, szybkie zakręty, zwłaszcza szybki lewy biegnący po wzniesieniu. Ciekawie będzie się ścigać w nocy. Myślę że dzięki temu i dobrej pogodzie, pozwoli nam to osiągnąć większą stabilność z temperaturami ogumienia.Adrian Sutil: W tym roku Bahrajn zorganizuje nocy wyścig, więc nie będziemy jeździli w tak wysokich temperaturach jak do tej pory. Z tego też względu dane zebrane podczas testów stają się nie do końca przydatne. Na pewno inaczej będzie zachowywało się ogumienie – tu jednak możemy bazować na doświadczeniach z Singapuru. Nie mogę się już doczekać weekendu. Nocne wyścigi są zawsze interesujące i tworzą cudowne tło dla widzów. Lubię układ toru. Budynki w alei serwisowej są nowoczesne i dają nam dużą przestrzeń do wykorzystania. Moimi ulubionymi sekcjami są szybka szykana pomiędzy zakrętami sześć i siedem oraz łuki w ostatnim sektorze. Ogólnie lubię wracać do Bahrajnu. To mały, ale niezwykle interesujący kraj z bogatą historią.(Nataniel Piórkowski)
Toro Rosso
Jean-Eric Vergne: Sakhir to tor po którym jeździliśmy już tegorocznym samochodem podczas dwóch sesji testowych. Jeśli chodzi o bolidy, to pomimo wszystkich zmian technicznych, z perspektywy kokpitu nie różnią się one zbyt bardzo jeśli chodzi o styl jazdy od ubiegłorocznych konstrukcji. Wciąż mamy kierownicę, gaz i hamulec! Tegoroczny wyścig tutaj będzie wyjątkowy, ponieważ po raz pierwszy odbędzie się przy sztucznym świetle. Sądzę że dzięki temu uda się stworzyć niezwykłą atmosferę, coś na wzór MotoGP w Katarze. Samochody pojadą ze standardowymi ustawieniami, by na prostych osiągały wysokie prędkości, ale ciągle miały wysoki poziom docisku.Daniił Kwiat: Sakhir to fajny tor, dobry do testów i ścigania się. Długie proste i ostre dohamowania w połączeniu z mieszanką zakrętów, w tym tych bardziej wymagających, jak na przykład T10. Nie mogę się już doczekać weekendu wyścigowego. To pierwszy z torów tegorocznego kalendarza, na którym juz testowałem, ale tak naprawdę nie robi to wielkiej różnicy w moim podejściu, ponieważ niezależnie od tego na jakim obiekcie się znajdziemy, powinienem bardzo szybko się uczyć.(Nataniel Piórkowski)
Więcej wkrótce...
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|