F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20146 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Nico Rosberg okazał się najszybszy podczas nocnych kwalifikacji na torze Sakhir i to on rozpocznie Grand Prix Bahrajnu z pierwszego pola startowego.

Niemiec zapewnił sobie pole position podczas pierwszego przejazdu w Q3, gdyż Hamilton zepsuł swoje drugie mierzone okrążenie.

Czasówka przy sztucznych światłach potwierdziła schemat z dwóch pierwszych wyścigów, choć nie zabrakło dobrych niespodzianek – Vettel pożegnał się z kwalifikacjami już podczas Q2, podobnie jak Hulkenberg.

Q1
Jako pierwszy na torze pojawił się Esteban Gutierrez, jednak pozostałym zawodnikom niezbyt śpieszyło się z opuszczeniem garażu. Pierwszym czasem Meksykanina było 1:38,521s, które jednak dość szybko zostało pobite przez innych kierowców. Na 12 minut przed końcem na czele znajdował się Nico Hulkenberg przed Grosjeanem i Kwiatem, ale na torze nie mieliśmy jeszcze wszystkich kierowców, a pomiarowe okrążenie przejechało zaledwie 6 zawodników.

Mercedesy swoje czasy ustanowiły na 9 i pół minuty przed końcem Q1 i od razu znalazły się na pierwszych miejscach – Hamilton przed Rosbergiem. Trzeci w tym momencie Ricciardo tracił do Brytyjczyka ponad 1,3s. W użyciu cały czas były opony pośrednie, a bolidy Williamsa cały czas pozostawały w garażach.

Kierowcy ekipy z Brackley zaraz potem zjechali do boksów, a w międzyczasie na trzecie miejsce wskoczył Esteban Gutierrez. Na tym etapie w strefie spadkowej znajdowali się zawodnicy Williamsa (póki co jeszcze bez czasu) oraz Ericsson, Maldonado, Chilton oraz Vergne. Bottas podczas swojego pierwszego okrążenia pomiarowego ustanowił rekord pierwszego sektora, a po przejechaniu całego okrążenia wskoczył na pierwsze miejsce. Fin jako pierwszy korzystał z miękkich opon, które w końcówce był w powszechnym użyciu, co zapewniło pierwsze miejscu Nico Hulkenbergowi. Massa na swoim kółku ustanowił rekord trzeciego sektora i znalazł się na czwartym miejscu.

W samej końcówce spore zamieszanie było w strefie spadkowej, gdzie znalazło się kilku kierowców, którzy wcześniej przejechali tylko jedno okrążenie – m.in. Raikkonen i Magnusen, którym w samej końcówce udało się uciec. Ostatecznie dalej nie zakwalifikowali się Chilton, Ericsson, Bianchi, Kobayashi, Sutil oraz Maldonado, który w samej końcówce zostało pokonany przez Grosjeana.

Q2
Tym razem nikomu nie śpieszyło się z wyjazdem i dopiero po dwóch i pół minuty jako pierwszy na torze pojawił się Bottas. Postawa Fina udzieliła się jednak innym i zaraz potem reszta zawodników do niego dołączyła. Pierwszym wynikiem, który znalazł się w tabeli z czasami było 1:36,070s wykręcone przez Bottasa – czas dużo groszy niż w Q1. Gdy reszta przejechała swoje okrążenia na czele znalazły się oczywiście Mercedesy, choć tym razem to Rosberg był jedną dziesiątą przed Hamiltonem z wynikiem 1:33,708s. Trzeci w tym momencie był Ricciardo, 0,8s za Niemcem.

Na siedem minut przed końcem na torze nie było jeszcze w ogóle Vettela oraz Grosjeana, a zagrożeni odpadnięciem byli Gutierez, Vergne, Bottas oraz Perez. Lider Red Bulla opuścił garaż na nieco ponad 4 minuty przed końcem. Oprócz niego na torze pojawili się wszyscy zawodnicy, poza kierowcami Mercedesa. Niemiec wskoczył na zaledwie ósme miejsce, co po dobrych czasach Bottasa, Massy i Pereza zaowocowało odpadnięciem już na tym etapie. Na domiar złego, Vettel zgłaszał swojej ekipie problemy ze skrzynią biegów.

Ostatecznie nie było żadnych większych zmian, co oznaczało, że do Q3 nie zakwalifikowali się Grosjea, Gutierrez, Vergne, Kwiat, Hulkenberg oraz Vettel.

Q3
Ciszę ponownie jako pierwszy przełamał Bottas, do którego niedługo potem dołączyli Massa, Perez, Magnussen, Alonso, Ricciardo, Hamilton oraz Rosberg. Button pojawił się na torze, gdyż inni zaczęli swoje mierzone kółka, a Raikkonen zdecydował się na późniejszy wyjazd.

Bottas otworzył tabelę z czasami wynikiem 1:34,247s, co pozwoliło mu na pokonanie wszystkich poza Mercedesami. Najszybszy znów był Rosberg, który wyprzedził Hamiltona aż o trzy dziesiąte sekundy. Czwarty był Perez, przed Massą i Buttonem. Ricciardo po pierwszych przejazdach był siódmy, a dalej Magnussen i Alonso. Dziesiąty Raikkonen jeszcze nie wyjeżdżał na tor.

Na walkę o poprawę czasu zdecydowali wszyscy zawodnicy – jako pierwszy jechał Raikkonen, który wskoczył na piąte miejsce. Hamilton przestrzelił dohamowanie do pierwszego zakrętu, co zakończyło walkę o pole position i Rosberg nie dokończył nawet swojego okrążenia. Inni poprawiali swoje czasy, jednak tylko Ricciardo awansował na trzecie miejsce. Czwarty ostatecznie był Bottas, przed Perezem, Raikkonene, Buttonem i Massą. Czołową dziesiątkę uzupełnili Magnussen i Alonso.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Bahrajnu

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zefu, 05.04.2014 18:10[!]
Co się stało z Hulkiem?! :/
MairJ23, 05.04.2014 18:10[!]
wyscig zapowiada sie niezle na jutro - Hamilton bedzie gonil Rosberga.... Szkoda Ricciardo :(
Szkoda ze bedzie tak pozno :( wole wyscigi raniutko okolo 8 czy nawet wczesniej tak zeby cala niedziela nie byla zepsuta przez wyscig :)
Kamikadze2000, 05.04.2014 18:11[!]
Miła odmiana na szczycie... :))
matiafc89, 05.04.2014 18:36[!]
No nareszcie, Kimi > Fernando :), a wszystkie treningi były na niekorzyść Fina.
Szadi, 05.04.2014 18:41[!]
Szach mat fani Alonso ;D


Nie no żartuje, ciekawe co się stało u Fernando bo zapowiadało się dobrze. Live timingu nie śledziłem.
Aeromis, 05.04.2014 18:54[!]
@Szadi
Czyżby? ;)

Dziś w ogóle "dwójki" były lepsze od "jedynek", zwłaszcza w mocniejszych zespołach gdzie jedynie Button się wyłamał.
Szadi, 05.04.2014 20:07[!]
Fernando stracił moc. Szkoda.

http://www.gpupda...-gradual-power-loss/
botorf1, 05.04.2014 20:15[!]
@MairJ23 Ja również wolę wyścigi o poranku, ale miejmy nadzieję, że ten jutrzejszy nie "zepsuje" niedzieli, a wręcz przeciwnie, będzie jej dobrym zwieńczeniem :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca