|
|
|
|
|
|
Gran Premio de España Pirelli 2014 | 11 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Suma |
|
1. | Hamilton | Pu | Pn (18) | Tn (43) | | 2 |
2. | Rosberg | Pu | Tn (21) | Pn (45) | | 2 |
3. | Ricciardo | Pu | Pn (14) | Tu (45) | | 2 |
4. | Vettel | Pu | Tu (12) | Pn (33) | Pn (52) | 3 |
5. | Bottas | Pu | Pu (20) | Tn (45) | | 2 |
6. | Alonso | Pu | Pu (16) | Tn (35) | Pu (53) | 3 |
7. | Räikkönen | Pu | Pu (17) | Tu (43) | | 2 |
8. | Grosjean | Pu | Pu (15) | Tu (34) | | 2 |
9. | Perez | Pu | Tn (18) | Pn (37) | | 2 |
10. | Hülkenberg | Pu | Pn (17) | Tn (36) | | 2 |
11. | Button | Pu | Pn (17) | Tn (36) | | 2 |
12. | Magnussen | Pn | Pn (19) | Tn (41) | | 2 |
13. | Massa | Pu | Pu (15) | Tn (28) | Tu (46) | 3 |
14. | Kwiat | Pn | Pn (18) | Tn (36) | Pu (53) | 3 |
15. | Maldonado | Pn | Pn (15) | Tn (37) | | 2 |
16. | Gutierrez | Pu | Pn (18) | Tn (36) | Pu (52) | 3 |
17. | Sutil | Pn | Pn (17) | Tn (35) | | 2 |
18. | Bianchi | Pn | Pu (21) | Tn (41) | | 2 |
19. | Chilton | Pn | Pn (17) | Pu (31) | Tn (42) | 3 |
20. | Ericsson | Pn | Pn (18) | Tn (40) | | 2 |
|
Niesklasyfikowani | |
| Kobayashi | Pn | Pn (23) | | | 1 |
| Vergne | Tn | Pn (16) | | | 1 |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „W końcówce wyścigu byliśmy świadkami kilku ekscytujących pojedynków w pierwszej dziesiątce, chociaż kierowcy dobierali mocno zróżnicowane strategie. To podkreśla dużą rolę taktyki w każdej tegorocznej Grand Prix: istotna jest nie tylko liczba pit stopów, ale także kolejność wykorzystywania mieszanek. Po nocnym deszczu temperatura powietrza i nawierzchni była dzisiaj niższa, co zmniejszyło różnicę pomiędzy twardym i miękkim ogumieniem. To wprowadziło nowy element do strategii. Chociaż Barcelona należy do obiektów, które są najbardziej wymagające dla ogumienia, zużycie i degradacja opon pozostawały pod kontrolą. Potwierdzeniem jest fakt, że większość kierowców pojechała na dwa pit stopy.
To zasługa ciężkiej pracy naszych ludzi w Mediolanie oraz Izmit, którym bardzo dziękuję. Teraz skupiamy się na drugiej sesji testowej w trakcie sezonu, podczas której będziemy rozwijać opony na 2015 rok”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|