|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2014 | 25 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Suma |
|
1. | Rosberg | SMu | Mn (26) | | | 1 |
2. | Hamilton | SMu | Mn (26) | | | 1 |
3. | Ricciardo | SMu | Mn (26) | | | 1 |
4. | Alonso | SMu | Mn (26) | | | 1 |
5. | Hülkenberg | Mn | SMn (26) | | | 1 |
6. | Button | SMn | Mn (25) | | | 1 |
7. | Massa | SMn | Mn (45) | | | 1 |
8. | Grosjean | SMn | Mn (1) | SMu (23) | | 2 |
9. | Bianchi | Mn | SMn (25) | | | 1 |
10. | Magnussen | SMu | Mn (26) | | | 1 |
11. | Ericsson | Mn | SMn (25) | SMn (51) | | 2 |
12. | Räikkönen | SMu | Mn (26) | Mu (28) | SMu (73) | 3 |
13. | Kobayashi | SMn | Mn (25) | SMn (62) | | 2 |
14. | Chilton | Mn | SMn (24) | SMn (27) | SMu (66) | 3 |
|
Niesklasyfikowani | |
| Gutierrez | SMn | Mn (25) | | | 1 |
| Bottas | SMn | Mn (26) | | | 1 |
| Vergne | SMu | Mn (26) | DT (37) | | 2 |
| Sutil | Mn | SMn (1) | | | 1 |
| Kwiat | SMu | | | | 0 |
| Vettel | SMu | Mn (4) | | | 1 |
| Perez | SMu | | | | 0 |
| Maldonado | Mn | | | | NS |
| |
|
|
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
SM = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
NS = Kierowca nie wystartował do wyścigu
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Monako kojarzy się przede wszystkim z nieprzewidywalnością i kolejny raz mieliśmy do czynienia z pełną emocji akcją, neutralizacjami i różnymi wyścigowymi incydentami. Zużycie opon i degradacja nie były problemem, co było widać na przykładzie kierowców, którzy wykonywali bardzo długie przejazdy nawet na supermiękkiej mieszance. Większość zawodników wykonała po jednym pit stopie. Na przykład opony Grosjeana wciąż miały na sobie 20% gumy, mimo przejechania ponad 50 okrążeń. Temperatura nawierzchni była niższa niż podczas kwalifikacji, ale tempo czołówki było tak wysokie, że pierwsza trójka zdublowała kierowców na pozycjach od piątej w dół, tocząc bardzo wyrównaną walkę o miejsca na podium. Chociaż w tym roku stosujemy bardziej wytrzymałe opony, to tempo jazdy na tym nie ucierpiało. Jako wyłączny dostawca ogumienia zapewniamy dokładnie takie same produkty pierwszemu i ostatniemu samochodowi w stawce. Gratulujemy zespołowi Marussia, który zdobył swoje pierwsze, zasłużone punkty w Formule 1 – na naszych oponach”.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|