F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Santander British Grand Prix 20146 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Nico Rosberg wygrał ekscytującą sesję kwalifikacyjną zapewniając sobie prawo startu z pierwszego pola do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Po porannych opadach, w trakcie przerwy pomiędzy trzecim treningiem a czasówką deszcz odsunął się znad toru, pozostawiając na niebie jedynie ciemne chmury. Przesychający tor i konieczność skorzystania ze slicków sprawiły, że przebieg Q1 okazał się niezwykle chaotyczny.

Q1
Kierowcy wyjechali na tor mając w swoich samochodach przejściowe ogumienie. Bardzo szybko Nico Rosberg i Lewis Hamilton zwrócili jednak uwagę na fakt, że temperatury nawierzchni są za wysokie i lepszym wyborem byłyby opony przeznaczone na suche warunki.

Jako pierwszy czas okrążenia uzyskał Max Chilton. Czas 1:48,080s po chwili przebił Lewis Hamilton, który wykręcił 1:43,676. Na drugim miejscu plasował się Daniel Ricciardo z Red Bulla, a trzecie miejsce okupował Nico Rosberg. Po problemach przed wjazdem na prostą Hangar, Felipe Massa awansował na piąte miejsce, wyprzedzając dawnego partnera z Ferrari – Fernando Alonso. Niedługo później dawny duet Ferrari przesunął się za plecy Valtteriego Bottasa.

Po dwunastu minutach od startu sesji Kamui Kobayashi pojawił się na torze na pośredniej mieszance. Podobnie postąpili obaj kierowcy McLarena a następnie w ich ślady poszli wszyscy pozostali kierowcy. Ostatnie minuty sesji owocowały licznymi przetasowaniami w tabeli. Blisko końca na czele znajdował się nawet duet Marussi (Bianchi przed Chiltonem). Wkrótce na pozycję lidera awansował Danił Kwiat z czasem 1:41,032. Z kolei w całym zamieszaniu Ericsson wypadł z toru w zakręcie Becketts. Prowadzenie objął Rosberg, na trzecie miejsce przesunął się Hamilton.

Piruet Fernando Alonso zaowocował odpadnięciem Hiszpana z dalszej części kwalifikacji. Do grona pechowców dołączył także drugi kierowca stajni z Maranello – Kimi Raikkonen. Trudów Q1 nie przeszli także zawodnicy Williamsa: Bottas i Massa zakończyli zmagania odpowiednio na siedemnastym i osiemnastym miejscu. Dwa ostatnie rezultaty należały do Ericssona i Kobayashiego.

Q2
W Q2 do użytku wróciły opony przejściowe. Bez żadnej niespodzianki, kierowcy tłumnie ruszyli na tor po sygnale otwarcia alei serwisowej. Ponieważ Adrian Sutil zakończył Q1 w pułapce żwirowej, a jego bolid nie dotarł do alei serwisowej, Niemiec nie wziął udziału w drugim bloku czasówki.

Pierwsze przejazdy przyniosły dominację Mercedesa. Lewis Hamilton uzyskał czas 1:44,639s wyprzedzając o blisko siedem dziesiętnych sekundy Nico Rosberga. Trzeci Jean-Eric Vergne tracił do mistrza świata z 2008 roku około dwie i pół sekundy. Około osiem minut przed końcem Q2 do głosu doszedł Red Bull. Najpierw Vettel wysunął się na prowadzenie, a później na trzecią lokatę awansował Ricciardo.

Chociaż czas Niemca został anulowany przez zbyt szeroki wyjazd z zakrętu Copse, to poprawiające się warunki dały sygnał do ponownego skorzystania przez pozostałych kierowców z twardszych slicków. Dzięki wymianie ogumienia Hamilton powrócił na prowadzenie a Rosberg na trzecią pozycję, wyprzedzając Buttona, Kwiata oraz Vergne'a. Na kolejnych przejazdach korespondencyjną walkę o poprawę czasu toczyli między sobą przewodzący tabeli Rosberg i Hamilton. Na trzecie miejsce wspiął się Vettel. W czołowej dziesiątce znajdowały się także dwa bolidy Force India. W końcówce na torze pojawiła się żółta flaga spowodowana kraksą Gutierreza w zakręcie Luffield.

Poza czołową dziesiątką sesji znaleźli się Grosjean i rewelacyjnie jadący Bianchi oraz Chilton. Na czternastym miejscu uplasował się Gutierrez, pozycję niżej Maldonado. W samochodzie Wenezuelczyka doszło do utraty ciśnienia paliwa. Szesnasty Sutil nie uzyskał czasu przez incydent z Q1.

Q3
Na początku Q3 kierowcy nadal korzystali pośredniej mieszanki Pirelli, jednak już po dwóch minutach kierowcy zaczęli zgłaszać pojawienie się mżawki w okolicach zakrętu Stowe.

Pierwszą turę przejazdów na czele ukończyli zawodnicy Srebrnych Strzał, przy czym lepszym rezultatem mógł pochwalić się Lewis Hamilton (1:39,232s), który o dwie dziesiętne sekundy wyprzedzał Nico Rosberga. Na trzecim miejscu znajdował się Perez, zagrożony karą za blokowanie Hamiltona w trakcie Q2. Czołową piątkę dopełniali Daniel Ricciardo oraz Danił Kwiat.

Sergio Perez nie zdołał przejechać szybkiego kółka ponieważ spóźnił się z przejazdem linii mety, mijając flagę w szachownicę. W boksach pozostali Ricciardo, Kwiat i Vergne. Hulkenberg awansował na pierwsze miejsce, by kilka sekund później stracić je na rzecz Nico Rosberga, który zapewnił sobie tym samym pole position do wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii. Na doskonałej trzeciej lokacie chaotyczne kwalifikacje ukończył miejscowy bohater – Jenson Button. Czwarte miejsce dla Nico Hulkenberga.

Dopiero szóstą pozycję zajął Lewis Hamilton, który usłyszał w radiu wiadomość: „Jeśli uważasz, ze nie pojedziesz szybciej przepuść Nico”. Decyzja należała do Brytyjczyka, który ostatecznie narzekając na warunki zdecydował się ustąpić miejsca swemu zespołowemu koledze, a ten w doskonałym stylu wykręcił okrążenie o ponad półtorej sekundy szybsze od drugiego w klasyfikacji Vettela.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 81%
Mokro/sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Masio, 05.07.2014 17:47[!]
Ostatnia minuta Q3... to był jakiś żart.
Chciałem, żeby wygrał Hamilton, ale niestety to będzie kolejny sezon bez mistrzostwa dla Lewisa. Znowu zawalił kwalifikacje, a Nico wygrał.
Szkoda, że kierowcy Marussi nie weszli do Q3, było na prawdę blisko.
Obaj kierowcy Saubera powinni zniknąć ze stawki w przyszłym sezonie.
Niech mi ktoś wytłumaczy, co zrobili kierowcy Williamsa i Ferrari, że nie zakwalifikowali się do Q2?

Nie lubię takich niespodzianek, jak ostatnia minuta Q3.

Szkoda, że w połowie Q3 nie rozpadało się na dobre.
Dante, 05.07.2014 18:09[!]
@Masio - W odpowiedzi na kwalifikacje Williamsa i Ferrari - nie pojechali wystarczająco szybkiego okrążenia przed ulewą.
W odpowiedzi na "niespodzianki" - wiadomo, lepiej, żeby Mercedesy zajęły dwa pierwsze miejsca a reszta była 3 sekundy z tyłu - najprzyjemniejsza rzecz w F1 to brak niespodzianek. ;)
Masio, 05.07.2014 18:51[!]
@Dante
Może nie tyle chciałem dwa Mercedesy w pierwszej linii, po prostu życzyłem wygranej Lewisowi. ;)
Dante, 05.07.2014 20:09[!]
@Masio Dziękuje, wolę do końca sezonu oglądać Vettela na P1 niż Lewisa. ;)
Popełnił błąd i słusznie nie wystartuje z pierwszego miejsca - następnym razem może lepiej to przedyskutuje z zespołem.
Masio, 05.07.2014 20:13[!]
Cytat Dante :
Dziękuje, wolę do końca sezonu oglądać Vettela na P1 niż Lewisa. ;)

O nie! Nawet nie chcę powtórki z zeszłego sezonu. Nie ma mowy!
derwisz, 05.07.2014 20:15[!]
cytat soboty:

Cytat :
Niestety źle oceniliśmy warunki pod koniec Q3, więc przepraszamy Daniela za to, że nie pozwoliliśmy mu wyjechać drugi raz. Przy tak mocno zmieszanej stawce możemy liczyć na dobry wyścig.


No i wszytko jasne. krasnoludki znowu w akcji. Nie pałają miłością do kangurów ;)
Flybutter, 05.07.2014 20:30[!]
Cytat :


No i wszytko jasne. krasnoludki znowu w akcji. Nie pałają miłością do kangurów ;)

a Vettel w przerwie między sezonami 2013-2014 zmienił obywatelstwo, stąd te wszystkie awarie, bingo! A ja się tyle głowiłam ;)
Dorel, 05.07.2014 21:11[!]
Brawo MclLaren! Wreszcie obaj kierowcy w TOP5 kwalifikacji. Liczę, że jutro Jenson pierwszy raz zawita na podium domowego wyścigu. Tak czy siak obstawiam dublet Mercedesa i zwycięstwo Rosberga.
bbrbutch, 05.07.2014 23:03[!]
No i wszystko jasne ,jeśli pada to radę dają najlepsi-niewazne w jakim sprzęcie.Dopiero na mokrym widać kto jest szybki ,brawo Ros,brawo Vet,no i brawo But.Szkoda,ze jutro ma nie padać.Pozdrawiam
rocque, 06.07.2014 01:22[!]
Cytat :
Cytat :


Cytat :
No i wszytko jasne. krasnoludki znowu w akcji. Nie pałają miłością do kangurów ;)


a Vettel w przerwie między sezonami 2013-2014 zmienił obywatelstwo, stąd te wszystkie awarie, bingo! A ja się tyle głowiłam ;)


Ja tam się trzymam tej wersji, że Mark Webber na odchodnym z Red Bulla zamienił numerki na bolidach :P
derwisz, 06.07.2014 09:02[!]
Złośliwość przedmiotów martwych to jedno, świadoma działalność krasnoludków na szkodę kierowcy to drugie, a awarie wynikające z błędów własnych to trzecie.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca