F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Pirelli Magyar Nagydíj 201526 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Sebastian Vettel wygrał emocjonujące Grand Prix Węgier. Rywalizacja na Huganroringu stała pod znakiem niespodziewanej ilości problemów i związanych z nimi zwrotami akcji. Podium uzupełnili kierowcy Red Bulla – Daniił Kwiat oraz Daniel Ricciardo.

Forza Ferrari

Wyczekiwany przez wielu deszcz nie nadszedł, jednak już pierwsze metry Grand Prix Węgier pokazały, że nie będziemy mogli narzekać na nudę. Hamilton zepsuł start, co wykorzystali nie tylko Rosberg oraz Vettel, który na żyletki omijał Lewisa, ale także Raikkonen, który znalazł trochę miejsca po zewnętrznej. Fin na tyle dobrze wyjechał z pierwszego łuku, że udało mu się zrównać z Rosbergiem i przeskoczyć na drugie miejsce w kolejnym zakręcie.

Rozdrażniony porażką Lewis jeszcze bardziej utrudnił swoją sytuację, gdyż zbyt optymistycznie opóźnił hamowanie do szykany i musiał się ratować przez żwir, co zepchnęło go na dziesiąte miejsce. Kłopoty na początku miał jeszcze Ricciardo, który zaliczył dość spory kontakt z Bottasem, jednak obu udało się uniknąć uszkodzeń. Fin koniec końców znalazł się na czwartym miejscu – przed Hulkenbergiem, który już na samym początku praktycznie wyminął Kwiata.

Na kolejnych okrążeniach walka się uspokoiła i tylko Ricciardo narzekał, że jest wstrzymywany, przez mającego problemy kolegę zespołowego. Zamiana miejsc w wykonaniu Red Bulla dała efekt, gdyż Australijczyk dał radę dogonić i wyprzedzić na dziesiątym okrążeniu Hulkenberga przejmując piąte miejsce. Za ich plecami Hamilton w końcu poradził sobie z Massą i zyskał jedno miejsce po manewrze z drobnym kontaktem – tylne koła Mercedesa i Williamsa zetknęły się na moment zdzierając napisy z bocznych ścianek opon.

Urzędujący mistrz świata kontynuował swoją szarżę i na 13. okrążeniu uporał się z Sergio Perezem. Równie mocno nakręcony był Ricciardo, który rozprawił się z Bottasem i był już czwarty. Przed rozpoczęciem czternastej rundy wokół Hungaroringu swoich mechaników odwiedzili właśnie Fin oraz Kwiat, którzy ubrali kolejno miękkie i pośrednie opony. Kierowca Williamsa wyjechał na tor tuż za plecami Pastora Maldonado – na siedemnastym miejscu.

Szybki pit stop

Red Bull i Williams otworzyły zjazdy do boksów, gdyż na kolejnym kółku do swoich mechaników zajrzeli Massa, Verstappen, Grosjean, Button i Nasr. Kolejne okrążenia to zjazdy kolejnych zawodników, jednak czołówka zdecydowała się przedłużyć swoją bytność na torze. W międzyczasie niewiele się działo – podczas zmian opon nikt nie miał szczególnych problemów, jedynie Massa odbywał pięć sekund kary za przestrzelone pole startowe, natomiast na torze zdarzały się tylko manewry pokroju Kwiata wyprzedzającego Maldonado, który jeszcze był przed swoim pit stopem.

Na 19 kółku Raikkonen zgubił kamerę z przedniego skrzydła, po agresywnym przejeździe przez szykanę, natomiast kilka chwil później Maldonado zaliczył kontakt z Perezem, co zaowocowało uszkodzeniem podłogi w bolidzie Meksykanina i obrotem na poboczu pierwszego zakrętu. Kilka chwil później emocji dostarczał nam Hamilton, który po swoim pit stopie wyjechał bok w bok z Bottasem i ostatecznie utrzymał pozycję przed Finem. Na 21 kółku zjeżdżał Rosberg, a na kolejnym Vettel oraz Ricciardo.

Zmiana opon w bolidzie Raikkonena na 22 okrążeniu zakończyła pit stopy w czołówce i na czele mieliśmy Vettela, przed Finem, Rosbergiem, Ricciardo, Hamiltonem, Botasem, Hulkenbergiem, Kwiatem, Verstappenem i Alonso. W międzyczasie sędziowie sypnęli karami – 5 sekund dla Grosjeana za niebezpieczny wyjazd ze stanowiska serwisowego i przejazdy przez boksy dla drugiego z zawodników Lotusa za incydent z Perezem.

Kolejnych kilka okrążeń stało pod znakiem spokoju i usilnych ataków Hamiltona na Ricciardo. Brytyjczyk zdołał sobie poradzić z Red Bullem dopiero w strefie DRS, gdy zeszłoroczny zwycięzca wyścigu popełnił błąd i bokiem wchodził w ostatni zakręt. Ponadto z marzeniami o jakichkolwiek punktach pożegnał się Maldonado, który zaliczył pierwszy pit stop i karę dołączając do kierowców Manora na liście zdublowanych.

Cisza przed burzą

W środku dystansu dały znać o sobie demony Hungaroringu i jedynymi manewrami, gdzie mieliśmy obok siebie dwa bolidy było dublowanie. Pierwsze podejścia do drugiego pit stopu zaczęły się już na 30 okrążeniu za sprawą Felipe Massy, jednak na 38 kółku jeszcze w czołowej piątce o postojach nie myślano. W tym momencie po nowe gumy zjechał szósty Bottas, który utrzymał swoją pozycję – przed Hulkenbergiem i Kwiatem. Hamilton tymczasem po uwolnieniu się od Ricciardo odrobił trochę strat to Rosberga.

Perfekcyjny weekend Ferrari przepadł wraz z awarią MGU-K w bolidzie Raikkonena – Fin nagle zaczął jechać prawie 3 sekundy wolniej niż Vettel i w dodatku Alonso zdołał się oddublować. Na 42 okrążeniu Nico Hulkenbergowi po prostu odpadło przednie skrzydło wywołując wypadniecie w pierwszym zakręcie oraz wirtualny samochód bezpieczeństwa. To jednak zachęciło zawodników do zmian opon – Mercedes zrobił podwójny pit stop, gdyż byli tuż przy wjeździe do alei serwisowej, a Ferrari musiało czekać całe okrążenie na taką możliwość.

Tuż po wizycie czerwonych w boksie okazało się, że nie da się uporządkować toru w tych warunkach, więc ogłoszono standardową neutralizację wypuszczając na tor Mercedesa AMG GT, który przeprowadzał kierowców przed pit lane. Jako, że zdublowani zawodnicy mogą odzyskać okrążenie tuż przed wznowieniem, cała przewaga Ferrari nad Mercedesem stopniałą praktycznie do zera.

Podczas restartu na 49 okrążeniu Rosberg praktycznie od razu poradził sobie z uszkodzonym Raikkonenem, jednak Hamilton miał znacznie więcej problemów – kontakt z Ricciardo zaowocował urwanym przednim skrzydłem i znaczną utratą tempa – w walkę włączyli się jeszcze Bottas i Verstappen, jednak Williams poległ przez przebite tylne koło w walce z Toro Rosso. Z przodu Vettel wychodził z siebie uciekając przed Rosbergiem, którego był w stanie trzymać poza strefą DRS. Kimi dzielnie się bronił z uszkodzonym autem, jednak jego los był przesądzony, przez co na podium wbił się Daniel Ricciardo.

Mocna końcówka

Na 51 kółku Hamilton zdecydował się na wymianę przedniego skrzydła i założenie miękkich opon, przez co spadł na trzynaste miejsce. Niedługo potem Kimi zawitał do swoich mechaników, gdzie próbowano resetować samochód. Na nieszczęście Ferrari nie przyniosło to zamierzonego rezultatu i po kilku kolejnych okrążeniach Kimi wycofał się z wyścigu. Szanse na jakikolwiek dobry wynik u Hamiltona przepadły wraz z karą przejazdu przez boksy za kolizję z Ricciardo.

Problemy czołówki sprawiły, że na piątym miejscu znalazł się Fernando Alonso – zawodnik McLarena poradził sobie z Sainzem, a później z Verstappenem, do którego dystans odrobił dzięki karze dla kierowcy Toro Rosso za zbyt szybką jazdę w pit lane. Na czele Vettel tymczasem cały czas utrzymywał przewagę nieco ponad sekundy nad Rosbergiem, który musiał zacząć zaglądać w lusterka, gdyż Daniel Ricciardo narzucił mocne tempo i szukał okazji w strefie DRS.

Dziewięć kółek przed metą do grona pechowców dołączył Sainz, któremu kazano wycofać się z wyścigu – to w połączeniu z udanym manewrem na Nasrze dało Hamiltonowi miejsce w czołowej dziesiątce. Mercedes kontynuował szarżę i po wyprzedzeniu Ericssona oraz Buttona Lewis przeskoczył na ósme miejsce. Ostatecznie okazało się, że to właśnie Brytyjczyk miał być dziś wyżej sklasyfikowanym, gdyż po kolejnym ataku Ricciardo na Rosberga doszło pomiędyz nimi do kontaktu – urwane skrzydło w Red Bullu i przebita opona w Mercedesie obu ściągneły do boksu, jednak Australijczyk utrzymał się na podium, w przeciwieństwie do Rosberga, który spadł na dziesiąte miejsce.

Trzy kółka przed metą Vettel miał zwycięstwo w kieszeni, pięć sekund przed Kwiatem,który dostał 10 sekund kary za przekraczanie limitów toru. To jednak nie zmieniło wiele dla Rosjanina, gdyż strata Ricciardo była prawie dwa razy większa. Z tego całego zamieszana na czwarte miejsce przedarł się Max Verstappen, a na piąte Fernando Alonso. Hamilton ostatecznie poradził sobie jeszcze z Grosjeanem i finiszował jako szósty. Czołową dziesiątkę zamknęli Rosberg, Button oraz Ericcson.

Hungaroring choć zazwyczaj nie sprzyja wyprzedzaniu dał nam niesamowity wyścig, który trzymał w napięciu do samego końca. Nowe twarze na podium to zawsze dobry widok, zwłaszcza że tym razem Renault było w stanie faktycznie walczyć z innymi zespołami. Teraz Formuła 1 udaje się na wakacyjną przerwę, by jeszcze w sierpniu powrócić do walki na torze Spa. O przebiegu rywalizacji i kolejnych emocjach dowiecie się jak zwykle z Wyprzedź Mnie!

•  Rezultat końcowy wyścigu o Grand Prix Węgier

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 26.07.2015 19:00[!]
@ChristDeFirenze - Zientar jest nieśmiertelny. Jest jak Putin - niezastąpiony. ;)
VJM02, 26.07.2015 19:25[!]
W wiadomościach na Polsacie powiedzieli, że drugi był Massa, a w tle rosyjska flaga. :)
RY2N, 26.07.2015 19:42[!]
@dejacek
to jest tor mocno promujący dobrą aerodynamikę - stąd dużo lepszy wynik Ferrari i prawdopodobnie także z tego samego powodu dobry występ RedBulla i McLarena. Bolidy gorsze aerodynamicznie - np. Willams czy Sauber były daleko.
el_diablo, 26.07.2015 19:49[!]
Cytat Amalio :
Dla mnie Zientarski i Borowczyk to dwa powody dla których odechciewa mi się oglądania relacji na Polsacie (mimo to trwam...). Zientarski zachowuje się jak stary dziad i często gada takie głupoty, że szkoda gadać.


Dziwie sie ze Sobierajski bierze udział w tym cyrku. Borowczyk pod koniec transmisji zostawia Jedrzejewskiego w studio na Ortrobramskiej by zdążyc do tego studia Merca pod poniatowskim.
Przerywaja rozmowe bo oto podjezdza sie polansować z kierowcą Mercedesem. W tłumie słychać gromkie "Andrzej...Andrzej! " i oklaski! Komedia hehehe. Chyba zatrudnili tam jakis klakierów. Odnosiłem wrażenie jakby to nie wyścig był na pierwszym planie tylko panowie prowadzący hehe. Oczywiście potem wiadra wazeliny, samozachwyt i bajdurzenie jak na bazarze heheh . Wyścig kozak!
Asmodeus, 27.07.2015 14:38[!]
HAhahahahah mój komentarz już został wykasowany, ciekawe który goguś mnie zgłosił, zapewne jakiś fanboj mercedesów bo chyba za dużo prawdy na ich temat napisałem :)))) W sumie napisałem też parę słów nt kometatorów polsatu, funkcjonariusze słoneczka tez chyba tu urzędują :DD

Jeśli któryś z tych śmiesznych redaktorków ma odwagę to niech mi to wyjaśni.
Kajt, 28.07.2015 00:34[!]
Wytłumaczy mi ktoś dlaczego przez całą pogoń Hamiltona wyprzedzanym przez niego kierowcom były pokazywane niebieskie flagi? To już nie ten sam symbol co dawniej, że nadjeżdża szybszy samochód, tylko sygnał, żeby zjechać, nawet M.Brundle o tym mówił na wizji...
magiel666, 29.07.2015 14:42[!]
z przyzwyczajenia. dotychczas gdy Hamilton musiał kogoś wyprzedzać, zwykle oznaczało to, ze dubluje
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca