F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Pirelli Magyar Nagydíj 201526 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P1/P1): Było dziś naprawdę fajnie. Zaczynam myśleć, że może to być mój ulubiony tor. Tak świetnie się jeździ po tej kombinacji zakrętów i przewyższeń. Sposób w jaki wszystko jest połączone pozwala poczuć dawne czasy. Jest niesamowicie ciepło, to jak jazda w saunie! Jest się spoconym zanim nawet usiądzie się w kokpicie. W takich warunkach naprawdę ciężko pojechać dobre okrążenie i wszyscy mieli z tym lekkie kłopoty. W niedzielę ma być nieco chłodniej, co ułatwi nam jazdę, jednak zmieni to oczywiście balans, więc będzie interesująco. Nasz bolid wydaje się tu być mocny i jak na razie jestem zadowolony.

Nico Rosberg (P2/P4): To był dla mnie trudny dzień. Nie miałem dobre balansu i przechodziłem z nadsterowności w podsterowność. Długi przejazd był dobry, więc możemy na tym bazować. Jednak zdecydowanie mam trochę pracy do wykonania, by poprawić ustawienia przed jutrzejszymi sesjami. Jest tu naprawdę gorąco. W bolidzie siedzimy praktycznie na asfalcie i można poczuć to gorąco. Zapowiada się wymagający wyścig w niedzielę.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Daniił Kwiat (P5/P2): To był dla nas dobry dzień, bolid spisywał się dobrze, jednakże to tylko piątek i musimy naciskać, by przekuć to w dobry wynik w kwalifikacjach. Oba bolidy wyglądają konkurencyjnie, prędkość na prostej nie jest tu tak ważna i układ nam pasuje. To trudny weekend dla wszystkich kierowców, Jules jest w naszych myślach.

Daniel Ricciardo (P4/P3): Bolid prowadził się dziś dobrze. Balans jest lepszy i łatwiej się nim kieruje w porównaniu do poprzednich wyścigów. Nie dokonaliśmy żadnych dużych zmian, tylko kilka drobnych spraw pracuje tak jak powinno. Ten tor nam pasuje, gdyż nie zależy tak od mocy. Jest tu nieco pofałdowany asfalt, jednak dobrze sobie z tym radzimy. Używaliśmy starego silnika, więc nie dostaniemy żadnych kar za awarię. To był dla nas bardzo emocjonalny tydzień, wszyscy chcemy pojechać jak najlepiej dla Julesa.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen (P3/P5): To nie był łatwy dzień i w sumie trochę inny piątek niż zwykle. Mieliśmy trochę problemów, przez które straciliśmy trochę czasu, aczkolwiek z grubsza udało nam się zrealizować program. Samochód jest niezły, a opony dają radę, jednak czasy okrążeń nie są na zadowalającym poziomie. Nie wiem, co dokładnie stało się z przednim skrzydłem – po prostu nagle odpadło uszkadzając przy tym opony. Dzisiaj był jednak tylko piątek i sprawdzaliśmy wiele rzeczy. Myślę, że możemy się poprawić i znaleźć jeszcze trochę tempa przed resztą weekendu.

Sebastian Vettel (P6/P7): Nie był to najlepszy dzień. Dwie lub trzy rzeczy nas spowolniły i sprawiły, że straciliśmy trochę czasu. Rano utknęliśmy w garażu przez problemy z elektryką, a po południu Kimi miał kłopot z przednim skrzydłem, więc obaj nie mogliśmy jeździć tyle ile byśmy chcieli. Teraz czeka nas sporo pracy, jednak jutro liczymy na niezłe kwalifikacje. Co do tempa Red Bulla, to było ono do przewidzenia, jednak to tylko piątek i nie wiadomo nad czym pracują inni. My dziś nie umieliśmy złapać rytmu i jutro powinno być lepiej.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz Jr (P7/P6): To nie był łatwy start weekendu i wszyscy mieli trochę problemów z powodu wysokich temperatur. Ja miałem kłopoty z przegrzewaniem tylnych opon, jednak pracowaliśmy nad tym i mamy niezłe ustawienia na resztę weekendu. POdoba mi się jazda tutaj, charakterystyka zakrętów oraz całego toru, który jest typu stop and go. Oczywiście w samochodzie F1 wydaje się on mniejszy i ciaśniejszy, jednak jest przez to większym wyzwaniem.

Max Verstappen (P10/P11): Zaczęliśmy dzień całkiem nieźle i spokojnie uczyliśmy się toru oraz ustawień samochodu. To była całkiem niezła pierwsza sesja, podczas której sprawdzaliśmy kilka rzeczy. Po południu nie było idealnie. Było bardzo ciepło, a na okrążeniu zjazdowym poczułem, że jest problem z samochodem. Niestety usterka elektryki sprawiła, że straciliśmy sporo sesji. Udało mi się wrócić na tor, jednak pojawiła się czerwona flaga, więc nie było to najlepsze popołudnie dla debiutanta.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Fernando Alonso (P11/P8): Wiemy że w piątki nie wszystkie zespoły chcą pokazywać swój pełny potencjał, a w sobotę prezentują zdecydowanie lepsze tempo. Pamiętamy też, że po południu na tor nie wyjechał żaden z bolidów Force India, więc realistycznie patrząc jutro znajdzie się przed nami kilku kierowców. Niezależnie od tego jestem zadowolony z osiągów samochodu – z weekendu na weekend jest coraz lepiej. Za nami bezproblemowy dzień – w żadnym bolidzie nie doszło do awarii – ale musimy koncentrować się głównie na wyścigu. Nasze tempo na dłuższych przejazdach wyglądało w porządku, ale tutaj ważne są także kwalifikacje. Liczę, że jeśli dojdziemy do mety, do wyjedziemy stąd z kilkoma punktami.

Jenson Button (P12/P12): Nie mogłem dziś narzekać na samochód – dobrze się prowadził. Ostatni raz czułem się tak w Monako, więc zdecydowanie za nami udany początek weekendu. Przynajmniej notujemy tutaj normalne rezultaty. Trudno o to przy takich temperaturach, ale warunki są takie same dla każdego zespołu. Nasze przejazdy z większym zapasem paliwa wypadły pozytywnie, więc wydaje mi się, że zbudowaliśmy dobre fundamenty przed resztą weekendu. Wiemy, że możemy pojechać szybciej, więc po drobnych zmianach w ustawieniach powinniśmy być jutro we względnie dobrej formie. Sądzę że znajdujemy się w dobrym położeniu. Za nami kilka bardziej wymagających weekendów, ale trzymamy się razem.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Valtteri Bottas (P9/P9): To był dobry dzień, zrealizowaliśmy cały plan liczą bezpośrednie porównania nowych części. Nowe przednie skrzydło jest małym krokiem na przód, jednak musimy sprawdzić dane, żeby mieć całkowitą pewność. Ciepło zawsze jest tutaj problemem, jednak jest tak samo dla wszystkich.

Felipe Massa (P14/P10): Dzień poszedł tak jak planowaliśmy i jasno widać, że możemy walczyć z naszymi głównymi rywalami. Nie będzie łatwo, jednak na pewno możemy pojechać lepiej niż to dzisiaj pokazaliśmy. W niedzielę ma być odrobinę chłodnie, co ułatwi kontrolowanie temperatury opon. Valtteri miał sporo pracy z nowym przednim skrzydłem, które wygląda na krok na przód.

(Paweł Zając)
 
Lotus

Pastor Maldonado (P17/P13): To był zakręcony dzień, jednak dobrze było przejechać sporo okrążeń w drugim treningu i zrobić postępy w kwestii samochodu. Hungaroring zawsze był trudnym torem, jednak myślę, że efekt tego weekendu może być lepszy. Chwilami byliśmy całkiem konkurencyjni, jednak nigdy nie wiadomo jaki program realizowali inni. Jutro będzie interesująco, szczególnie w kwalifikacjach, gdyż pozycja startowa jest bardzo ważna.

Romain Grosjean (P--/P15): To był dość spokojny trening i choć wynik tego nie pokazuje, to tempo było niezłe, a samochód całkiem dobrze się spisywał. Po południu było gorąco, co na pewno wpływa na opony, jednak na pewno będziemy przyglądać się temu podczas kwalifikacji i wyścigu. Jestem pewny, że jutro będziemy szybsi.

Jolyon Palmer (P20/P--): To nie był szczególnie pracowity trening, co jest odrobinę frustrujące. Myślę, że zespół jest w niezłej sytuacji przed resztą weekendu, a samochód dobrze spisywał się po południu. W Budapeszcie jest bardzo ciepło, więc może to trochę zamieszać stawką zarówno w kwalifikacjach, jak i w wyścigu.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Felipe Nasr (P15/P14): Rano przetestowaliśmy głównie różne ustawienia bolidu. Wygląda na to, że mamy nieco problemów na pośredniej mieszance, jednak wydaje mi się, że dokonaliśmy dobrych zmian w drugim treningu. Jestem zadowolony z balansu i idziemy w dobrym kierunku. Wiemy, że poziom przyczepności może się tu zmieniać z dnia na dzień, więc musimy brać to pod uwagę. Z powodu gorąca, Hungaroring zawsze jest wymagającym obiektem pod względem dbania o opony.

Marcus Ericsson (P16/P16): Temperatura toru w okolicach 50 stopni nie ułatwiła utrzymywania opon w odpowiedniej kondycji, tak by się nie przegrzewały.Podczas drugiego treningu wypróbowaliśmy kilka różnych ustawień, by poprawić balans samochodu. Myślę, że zebraliśmy użyteczne dane przed jutrem. Nie jestem w pełni zadowolony popołudniową sesją, ponieważ nie zaliczyłem czystego okrążenia na miękkich oponach. Ogólnie osiągi dzisiaj były mniej więcej takie, jakich się spodziewaliśmy.

(Łukasz Godula)
 
Marussia

Roberto Merhi (P--/P17): Jeździłem dzisiaj tylko w drugim treningu, jednak czuję się pozytywnie przed tym weekendem. Na początku nie byłem zadowolony z ustawień, jednak dokonaliśmy zmian i było znacznie lepiej. Symulacje kwalifikacje były dobre, jednak popełniłem kilka błędów, więc możemy pojechać lepiej. Długi przejazd jak zwykle mieliśmy mocny, jednak nie byłem w stanie wycisnąć wszystkiego z opon. Na szczęście tor będzie chłodniejszy w niedzielę i mogę wtedy wykorzystać swoje dobre tempo w wyścigu.

Will Stevens (P18/P18): Ogólnie dzisiaj zaliczyłem dobry dzień i jestem dość zadowolony. Zgromadziliśmy wiele informacji, nad którymi będziemy pracować w nocy. Na torze jest dość ciężko przy tak wysokich temperaturach. Długi przejazd pod koniec drugiego treningu był bardzo zachęcający i wyznaczył nam kierunek, w którym pójdziemy jutro.

Fabio Leimer (P19/P--): Świetnie było po raz pierwszy wziąć udział w treningu z tym zespołem i wielkie dzięki dla każdego, bo to dla nich naprawdę trudny weekend. Jestem zadowolony, że byłem w stanie dość szybko złapać tempo. Bolid prowadził się dobrze i miło było przysłużyć się do przygotowań ekipy. Dobrze jest wrócić za kierownicę po przerwie.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Sergio Perez (P8/P19): Do wypadku była to bardzo pozytywna sesja. Mieliśmy niezły balans i wprowadzaliśmy dobre zmiany w ustawieniach. Niestety usterka prawego tylnego zawieszenia zakończyła nas dzień zbyt wcześnie. Straciliśmy przez to sporo czasu, jednak mam nadzieję, że jutro to nadrobimy. Wierzę, że możemy mieć dobre kwalifikacje i z optymizmem patrzę na resztę weekendu.

Nico Hulkenberg (P13/P20): Po tak krótkim dniu niewiele można powiedzieć. Samochód pracował całkiem nieźle, jednak mój pierwszy przejazd nie był szczególnie dobry, a w drugim pojawiła się czerwona flaga. Jutro rano będziemy mieli sporo pracy, zresztą mamy niewiele danych. Mam nadzieje, że zespół znajdzie rozwiązanie problemów, które pojawiły się w samochodzie Sergio.

(Paweł Zając)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca