|
|
|
|
|
|
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 2015 | 20 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Red Bull
Daniił Kwiat (P18/P1): Oczekiwaliśmy, że na tym torze nasz bolid będzie się lepiej sprawował, ponieważ jest tutaj mniej prostych. Po południu nasze tempo wyglądało obiecująco. Nie pojeździłem zbyt wiele w pierwszym treningu, więc w drugim miałem większe wyzwanie i być może jest to zaskakujące, że tak szybko ustanowiłem dobre okrążenie, jednak czułem się w samochodzie dobrze od samego początku. Dobrze po raz pierwszy jest być na czele tabeli. Jednakże wszystkie zespoły będą pracowały w nocy i będziemy musieli się przyjrzeć sytuacji. Tak więc przed jutrem nie mam żadnych oczekiwań.Daniel Ricciardo (P3/P3): Mieliśmy w ostatnich wyścigach dość dobry bolid od samego startu weekendu, ponieważ balans był odpowiedni. Oba treningi poszły dobrze, jednak natrafiliśmy na korek na szybkim okrążeniu, jednak wiemy jakie mamy tempo i dobrze to wygląda przed resztą weekendu. Sobota jest tym ważnym dniem, jednak jestem zadowolony, że dobrze rozpoczęliśmy treningi. Samochód jest mocny i oczekuję dobrych wyników na tym torze. W nocy jeszcze trochę popracujemy nad ustawieniami. Spodziewamy się, że srebrne i czerwone bolidy jutro przyśpieszą, jednak miejmy nadzieję, że utrzymamy dotychczasowe tempo i będziemy tak wysoko, jak to możliwe.(Łukasz Godula)
Ferrari
Kimi Raikkonen (P5/P2): To była normalna sesja treningowa i pracowaliśmy tak jak zwykle. Zawsze można się poprawić, jednak ogólnie samochód dobrze się spisywał. Mercedes ponownie będzie bardzo szybki, jednak Red Bull wygląda tutaj na mocnego. Nie mniej to tylko problem i nie za wiele można powiedzieć po samych czasach okrążeń. Mam nadzieję, że jutro będziemy mieli dobry dzień.Sebastian Vettel (P4/P5): Ciężko jest coś przewidywać po piątku. Generalnie mieliśmy dobry dzień, samochód wydawał się niezły, jednak na pewno możemy się poprawić. Nie byłem tak do końca zadowolony z krótkich przejazdów, więc musimy popracować nad tym przed kwalifikacjami. Tempo wydaje się niezłe, jednak nie widziałem jeszcze pełnych danych. Mercedes powinien być jutro szybki, choć nie wiem, co dziś się z nimi działo. Na pewno nie pokazali wszystkiego. Tak jak się spodziewaliśmy, Red Bull jest mocny. Lubię ten tor, który jest sporym wyzwaniem, ma wiele zakrętów i nie łatwo jest zrobić wszystko tak jak trzeba.(Paweł Zając)
Mercedes
Lewis Hamilton (P2/P4): Sesje były dobre, zrealizowaliśmy program. Lubię jeździć po tym torze, jest bardzo meczący fizycznie. Samochód spisuje się dobrze,, jednak inni są w ten weekend znacznie bliżej, jednak to standard tutaj. Nie mieliśmy żadnych problemów i teraz po prostu musimy pracować by wykręcić jak najlepszy czas. Kwalifikacje będą bardzo ważne, gdyż wyprzedzanie będzie trudne.Nico Rosberg (P1/P7): Podczas pierwszej sesji treningowej czułem się dobrze w samochodzie. Wprowadziliśmy po sesji kilka zmian, jednak poszły w złym kierunku. To było dobre doświadczenie, gdyż wiemy co zrobić jutro. Tor jest bardzo wymagający, a zużycie opon jest bardzo duże. Generalnie dobrze jest być w Singapurze, gdyż impreza jest bardzo fajna. Jazda autem jest jednak bardzo trudna, gdyż jest niesamowicie gorąco.(Paweł Zając)
Force India
Sergio Perez (P12/P6): To był solidny dzień i jestem zadowolony. Wciąż jest kilka rzeczy, nad którymi musimy popracować, jednak jestem dość pewny, co do samochodu. Warunki na torze były bardzo dobre oraz porównywalne z latami ubiegłymi. Udało mi się wykonać długie przejazdy na obu mieszankach, więc możemy się solidnie przygotować do wyścigu.Nico Hulkenberg (P8/P9): To był bezproblemowy dzień, podczas którego zrealizowaliśmy program i zebraliśmy sporo danych. Osiągi wyglądają dobrze, jednak to tylko piątek i na pewno jutro wszyscy będą cisnąć. Samochód ma potencjał, jednak wciąż musimy popracować nad balansem, szczególnie na długich przejazdach. Ogólnie jednak odrobiliśmy zadanie domowe i wszystko idzie zgodnie z planem.(Paweł Zając)
McLaren
Fernando Alonso (P11/P8): Myślę, że ósma lokata odzwierciedla nasze miejsce. Ten tor pasuje charakterystyce naszego bolidu, więc musimy wykorzystać tą okazję. Jestem zadowolony ze zmian w układzie toru w porównaniu do zeszłego roku, teraz powinno być bezpieczniej i być może łatwiej będzie wyprzedzać, gdyż wejście w 13 zakręt jest szersze.Jenson Button (P15/P14): Dzień był niezły, jednak mieliśmy problemy ze znalezieniem balansu. Myślę, że ta sztuka udała się Fernando, którzy korzysta z innej specyfikacji silnika – ja korzystam ze starszej jednostki, która w dodatku jest już pod koniec swojego przebiegu. Jutro osiągi powinny być lepsze i mam nadzieję, że tempo będzie podobne do tego, które zaprezentował Fernando. Co do tempa na długich przejazdach, to czołowe trzy zespoły są znacznie szybsze. Jutro damy z siebie wszystko i zobaczymy, gdzie jesteśmy. Nie mogę się doczekać kolejnych dni, gdyż będzie bardziej ekscytująco, niż podczas ostatnich dwóch wyścigów.(Paweł Zając)
Toro Rosso
Max Verstappen (P7/P10): To mój pierwszy występ na tym torze, więc w pierwszym treningu musiałem się nauczyć trasy i nie cisnęliśmy za mocno. Poprawiłem się znacznie i jestem zadowolony z dzisiejszego progresu. Nie dotknąłem ścian, udało mi się unikać kłopotów i byłem w stanie przejechać wiele kilometrów, co jest zawsze ważne. Rano sprawdziliśmy również wszystkie poprawki. W drugiej sesji osiągi były dobre, zwłaszcza na miękkich oponach. Ciągle mamy nieco pracy w kwestii super-miękkiej mieszanki, więc postaramy się wszystko przemyśleć w nocy. Muszę powiedzieć, że fizycznie jest to najtrudniejszy tor w kalendarzy, jednak radzę sobie z tym, gdyż mocno trenowałem przed tym wyścigiem.Carlos Sainz Jr (P9/P15): Pierwsza sesja była dla nas dobre. Udało nam się wykonać cały program i poznać tor, co było moim głównym celem na dziś. Drugi trening niestety nie był tak bezproblemowy. Dotknąłem ściany w piątym zakręcie i nagle przebiłem oponę, co nieco uszkodziło podłogę bolidu... Tak więc musieliśmy ją zmienić i straciłem nieco czasu, co utrudniło sesję, jednak dobrze, że stało się to dzisiaj, a nie jutro lub w niedzielę! Jest tutaj bardzo gorąco, bardzo mocno się pocimy, jednak mocno trenowaliśmy przed tym wyścigiem i jestem zadowolony, że ta praca daje teraz efekty.(Łukasz Godula)
Williams
Felipe Massa (P17/P11): W piątkowych treningach zawsze trzeba zrozumieć opony i poznać tor. To trudna trasa i dzisiaj nie różniła się wiele od naszych oczekiwań, a do tego jest bardzo gorąco. Teraz musimy wszystko przeanalizować, by poprawić osiągi przed kwalifikacjami. Wiemy, że nasi rywale będą tu bardzo konkurencyjni, być może nawet będą bliżej Mercedesa niż zwykle.Valtteri Bottas (P6/P17): Bolid spisywał się dziś dobrze, byliśmy w stanie znaleźć dobry balans. Wypróbowaliśmy super-miękką mieszankę, która sprawiała nam dziś nieco problemów, więc musimy przeanalizować, czy możemy z niej wycisnąć nieco więcej jutro. Długi przejazd był równy, więc głównie skupimy się na poprawie osiągów na super-miękkich gumach.(Łukasz Godula)
Sauber
Felipe Nasr (P13/P12): Jestem zadowolony z obu sesji. Ważnym było, by zebrać jak najwięcej danych z naszego nowego pakietu aerodynamicznego. W tym momencie ciężko ocenić go, jednak wydaje się być dość dobry. Potrzebujemy trochę czasu, by przeanalizować dane. Jutro będziemy pracowali w dalszym ciągu nad ustawieniami bolidu.Marcus Ericsson (P16/P13): To był interesujący dzień. Wypróbowaliśmy wiele rzeczy w bolidzie, oczywiście jeździliśmy z nowym pakietem, co dało nam nieco wartościowych danych. Ogólnie wygląda to pozytywnie, jednak musimy przeanalizować dane, by lepiej zrozumieć jak go wykorzystać i w których obszarach musimy poprawić ustawienia, by pasowały do poprawek. Był to niezły dzień, jednak ciągle mamy jutro trochę pracy do wykonania.(Łukasz Godula)
Lotus
Romain Grosjean (P14/P16): Marina Bay potrafi być zdradliwym torem i dziś mieliśmy problemy ze znalezieniem tempa. Mamy trochę pracy nad ustawieniami, a dodatkowo tutaj zawsze jest ciężko złożyć dobre okrążenie z powodu korku. Na miękkich oponach nam się nie udało, więc wiem, że mogło być lepiej. Wiemy w jakim kierunku powinniśmy pójść z ustawieniami, więc powinniśmy być mocniejsi w kwalifikacjach.Pastor Maldonado (P10/P18): Samochód był całkiem niezły podczas pierwsze sesji, jednak w drugiej nie było już tak dobrze i musimy zrozumieć skąd wzięły się te zmiany. Mieliśmy też mały problem z jednym z czujników, jednak nie wpłynęło to znacząco na nas program.(Paweł Zając)
Marussia
Alexander Rossi (P20/P19): Szkoda, że mały błąd przysłonił pozytywny pierwszy dzień. Do tego momentu byłem zadowolony, więc nie wpływa to na mój nastrój. Chciałbym też podziękować ekipie za wzmożoną pracę przy moim samochodzie, który został bardzo szybko naprawiony. Warunki nie są łatwe, gdyż przez większość czasu wilgotność jest bardzo wysoka. Nie miałem okazji na jazdę na miękkiej mieszance, więc jutro będzie sporo pracy podczas trzeciego treningu.Will Stevens (P19/P20): Dzień był bezproblemowy, aż do niefortunnego błędu na początku drugiego treningu. Nabierałem prędkości i miałem za sobą obiecujące testy aerodynamiczne, więc po południu chcieliśmy to złożyć w jedną całość. Niestety tak się nie stało, więc w trzecim treningu będziemy musieli dokończyć program. To fajny tor, a jazda tutaj jest interesującym doświadczeniem, więc czekam na powrót jutro.(Paweł Zając)
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|