F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 201529 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Zgodnie z przewidywaniami Mercedes okazały się najszybsze podczas kwalifikacji przed GP Malezji, jednak deszczowe warunki i rosnąca forma Ferrari sprawiły, że Sebastian Vettel rozminął się z pole position o mniej niż 0,1 sekundy.

Na początku Q2 spadł deszcz przez co nie brakowało niespodzianek, jak i przesunięcia sesji. Ostatecznie woda pokrzyżowała szyki wielu kierowcom i m.in. Toro Rosso mogło cieszyć się z pozycji przed samochodami Williamsa.

Q1

Kwalifikacje rozpoczęły się jeszcze na suchym, choć zespoły informowały swoich kierowców o zbliżającym się deszczu, a opony na mokra nawierzchnię były w gotowości. Na torze jako pierwszy pojawił się Merhi, który jako pierwszy przejeżdżał pomiarowe okrążenie, jednak oczywiście 1:47,214s nie było wyśrubowanym czasem i kilka chwil później przed nim znalazł się Max Verstappen – pomimo tego, że kierowca Toro Rosso wpadał bokiem w ostatni zakręt.

Ze strachu przed deszczem niektórzy już na tym etapie zdecydowali się na pośrednie gumy i co ciekawe, wśród tej grupy znalazł się także duet Mercedesa. Oczywiście Hamilton i Rosberg znaleźli się na czele, jednak trzeci Vettel, na twardych oponach, był tylko pół sekundy z tyłu. Na półmetku na dalszych pozycjach plasowali się Bottas, Raikkonen, Sainz, Massa i Hulkenberg. Natomiast w strefie spadkowej, prócz Manora, znaleźli się jeszcze Grosjean, Button i Alonso, choć ten pierwszy nie przejeżdżał szybkiego okrążenia.

Pierwszym kierowcą, który zaczął poprawę czasów w końcówce okazał się Kwiat, który zajmował szesnaste miejsce, czyli pozycję nie premiowaną awansem do Q2. Rosjanin przeskoczył na szóstą pozycję spychając Pereza poza strefę awansu. Na wyjazd w ostatnich minutach nie zdecydowali się kierowcy Mercedesa, Ferrari oraz Bottas, którzy stwierdzili, że są pewni awansu i faktycznie bz problemów przebili się do Q2.

Z tyłu trwała natomiast ostra walka i kierowca Force India uciekł z szesnastego miejsca spychając na nie Maldonado. Wenezuelczyk wskoczył jednak do czołowej dziesiątki, a później ta sztuka udawała się Ericssonowi, Grosjeanowi i ostatecznie na szesnastym miejscu znalazł się Nasr. McLareny nie były jednak w stanie podjąć rękawicy i Buttonowi zabrakło o,3 sekundy do kierowcy Saubera.

Ostatecznie do Q2 nie zakwalifikowali się: Stevens (który w ogólnie nie wyjechał na tor z powodu problemów z układem paliwowym, Merhi, Alonso, Button oraz Nasr.

Q2

Tym razem zawodnicy dosłownie rzucili się do walki o czas i cała piętnastka od razu wyjechała na tor. Stawce przewodził Vettel, który otworzył tabelę z czasem 1:39,632, kilka chwil później wyprzedził go Rosberg, jednak reszta nie dała mu rady, przez miejscami za plecami Niemca znaleźli się Bottas, Ricciardo, Grosjean, Massa, Verstappen, Hamilton, Kwiat oraz Ericsson. Przed deszczem nie udało się zdążyć dietowi Force India, Sainzowi, Maldonado oraz Raikkonenowi, który znalazł się na jedenastym miejscu.

Oczywiście, gdy pojawił się deszcz wszyscy pochowali się w garażach i na torze było słychać tylko szum padającego deszczu.Monsun rzecz jasna nie ustąpił podczas kolejnych minut Q2, więc w klasyfikacji nic się nie zmieniło i decydujące o przejściu do Q3 okazało się to pierwsze pomiarowe okrążenie.

Ostatecznie do Q3 nie awansowali: Raikkonen, Maldonado, Hulkenberg, Perez i Sainz.

Q3

Ulewny deszcz sprawił, że oczywiście wymagane było przesunięcie Q3. Po piętnastu minutach na torze pojawił się safety car po przejeździe którego zadecydowano o kolejnym przesunięci startu sesji. Ostatecznie drugi wyjazd samochodu bezpieczeństwa potwierdził, że warunki są już na tyle dobre, iż sesja została rozpoczęta o 11:15.

Standardowo już czekano aż tor wyschnie całkiem mocno, więc niektóre ekipy zdecydowały się na ryzyko z oponami przejściowymi. Taki ruch okazał się dobry, gdyż Williamsy i Grosjean nie dokończyły pomiarowego okrążenia, a na czele znaleźli się zawodnicy właśnie na takich oponach – Hamilton, Rosberg, Verstappen, Vettel i Kwiat. Na kolejnym kółku kierowca Ferrari przeskoczył na trzecie miejsce, a Ricciardo wyprzedził swojego kolegę zespołowego, choć nie udało mu się pokonać Verstappena.

Williams na przejściówkach jechał słabe kółka i znów pojawił się na zmianę opon przed ustanowieniem czasu. Jak się później okazało kierowcy zespołu z Grove nie odnaleźli się w tych warunkach, gdyż Massa zameldował się na siódmym miejscu, a Bottas dopiero na dziewiątym. W czołówce zmian nie brakowało, bo po zmianach opon na nowy komplet przejściówek Vettel wskoczył na drugie miejsce za stratą zaledwie 0,074 sekundy straty. Rosberg na swoim mierzonym kółku nie dał rady pokonać swojego rodaka, więc musiał zadowolić się trzecim miejsce. Czwarty był Ricciardo, przed Kwiatem i Verstappenem.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 90%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
TommyYse, 28.03.2015 11:45[!]
Williams cieniutko ;)
el_diablo, 28.03.2015 11:51[!]
Raikkonen pechowo. Williams kiepsko w deszczu. Vettel blondynę dał radę wyprzedzić. Gdyby nie odległa pozycja Raikkonen to ferki o duże punkty by walczyły jutro. zobaczymy co w wyścigu.

....no i ten nieszczęsny Alonso zamienił siekierkę na kijek ;)
LH44fan, 28.03.2015 12:44[!]
I do tego przegrał z Buttonem.
RY2N, 28.03.2015 13:41[!]
Cytat el_diablo :
Williams kiepsko w deszczu

Cytat TommyYse :
Williams cieniutko ;)

To oznacza, że Wiliams ma b. słabą aerodynamikę i b. mocny zespół napędowy (Merc ma b. dobre jedno i drugie, a Ferrari ma chyba lepszą aerodynamikę niż Williams i gorszy od nich zespół napędowy).
W sumie fajnie - bo w zależności od toru i warunków Ferka będzie się zamieniać z Williamsem na drugi miejsu i dzięki temu będzie walka przez cały sezon przynajmniej między tymi dwoma zespołami.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca