|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2015 | 19 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Mercedes
Nico Rosberg (P15/P1): To był dla nas dobry dzień. Popołudniowa sesja nie była zbyt pożyteczna, ponieważ jest bardzo gorąco i warunki znacznie różnią się od tego, co mamy podczas jazd wieczornych – a właśnie wtedy odbywają się kwalifikacje i wyścig. To czyni drugą sesję bardzo cenną i dużo się z niej nauczyliśmy – wiemy na przykład, że Ferrari jest bardzo dobre na długich przejazdach. Podczas okrążeń kwalifikacyjnych wydajemy się być szybsi, jednak ich forma wyścigowa robi wrażenie i musimy wykonać dziś dużo pracy aby znaleźć idealne ustawienie. Obydwie mieszanki wydają się być solidne – ważnym czynnikiem powinno być wykorzystanie ich w stu procentach. Kwalifikacje będą ważne, co widzieliśmy w pierwszych wyścigach sezonu. Czuję się jednak dobrze na pojedynczym okrążeniu oraz na długich przejazdach, więc jesteśmy pewni siebie.Lewis Hamilton (P16/P2): W kwestii długich przejazdów i zrozumienia pracy opon był to dla nas dobry dzień. Priorytetem były symulacje wyścigowe – choć pokazaliśmy również dobre tempo na pojedynczym kółku kwalifikacyjnym. Na moim najszybszym okrążeniu popełniłem błąd w zakręcie numer 8 i straciłem tam trochę czasu. Jest jeszcze kilka miejsc nad którymi muszę popracować aby zyskać kolejne setne sekundy. Ciężko powiedzieć jak każda mieszanka będzie się dokładnie zachowywać. Z perspektywy opon nie powinno być tak ciężko jak w Malezji i jesteśmy zdecydowanie na lepszym poziomie niż po treningach na torze Sepang. Pomimo to, jestem pewien że będziemy mieli bardzo wyrównaną walkę z Ferrari, które ma bardzo dobre tempo wyścigowe. Ogólnie był to pozytywny początek.(Igor Szmidt)
Ferrari
Kimi Raikkonen (P1/P3): Nie patrzyłem na czasy, ale wydaje mi się, że nie jesteśmy tak dobrzy, jakbyśmy chcieli. Drugi trening był trudny pod względem ustawień, mieliśmy problemy z prowadzeniem auta i przez to traciliśmy w kliku miejscach. Przeanalizujemy teraz dane, aby jutro było lepiej. Czyste kwalifikacje na pewno pomogą w wyścigu. Nie wiem czy będziemy w stanie walczyć z Mercedesem, jednak jutro jest kolejny dzień, a warunki mogą sporo zmienić, więc zobaczymy.Sebastian Vettel (P2/P4): Wyjechałem z garażu i od razu mieliśmy problem. Nacisnąłem hamulce, jednak autem szarpnęło i nie mogłem wytracić prędkości. Przez to uderzyłem Pereza w zakręcie. Oczywiście mi przykro, jednak nie mogłem nic zrobić. Moje okrążenie nie było idealne, jednak samochód dobrze się prowadził. Oczywiście dzisiejsze popołudnie było inne, gdyż było znacznie chłodniej. Ciężko powiedzieć, czy jesteśmy bliżej Mercedesa, gdyż wydaje się, że wszyscy trochę odrobili, jednak my nie pokazaliśmy pełnego potencjału.(Paweł Zając)
Williams
Valtteri Bottas (P3/P5): To był dobry dzień. Auto sprawowało się dobrze, ale to tylko piątek, więc ciężko jest porównać nasze tempo do reszty rywali. Nadal skupiamy się nad osiągami, jakie mogą nam dać opony podczas wyścigu i muszę przyznać, że zrobiliśmy postęp, zwłaszcza na opcjonalnym ogumieniu. Myślę, iż nadal jest jeszcze trochę osiągów do wydobycia. Przed kwalifikacjami wyglądamy mocno, jednakże najważniejsze jest tempo wyścigowe i musimy popracować nad tym aspektem.Felipe Massa (P10/P10): Podczas dzisiejszych jazd miałem problemy z balansem, jednakże pokazaliśmy jako zespół dobre tempo. Musimy dziś w nocy ciężko pracować i wykonać dobre zmiany, by balans był właściwy i moje tempo było jak te, jakie pokazał Valtteri. Musimy również popracować nad osiągami jakie gwarantują nam opony, ale jak na razie robimy w tym kontekście kroki do przodu.(Mateusz Szymkiewicz )
Red Bull
Daniel Ricciardo (P5/P6): To była dobra sesja i wydaje się, że jesteśmy w dość dobrej formie. Prezentujemy mniej więcej taki poziom, jakiego się spodziewaliśmy. W chłodniejszych warunkach jesteśmy bardziej konkurencyjni, więc nocny wyścig powinien być nam na rękę. Degradacja opon jest tutaj dość wysoka, prawdopodobnie skorzystamy ze strategii dwóch pit stopów. Jutro powinno być wietrznie, więc możemy mieć trochę piachu na torze.Daniił Kwiat (P9/P9): Symulacja wyścigu przebiegła dla mnie zupełnie normalnie i udało się nam przejechać kilka dobrych okrążeń. Tak jak się spodziewaliśmy, degradacja opon jest dość wysoka, jednak przerwała nam czerwona flaga. Na jutro spodziewamy się wiatru, zobaczymy jak to wpłynie na zachowanie auta. Ogólnie był to dla nas dobry piątek.(Igor Szmidt)
Lotus
Pastor Maldonado (P12/P7): Byłem zadowolony z samochodu zarówno w porannej sesji, jak i popołudniowej, gdy było zimniej. To bardzo pozytywne, gdyż nie musieliśmy zbyt mocno pracować nad dopracowaniem ustawień na dane temperatury, tylko skupić się na porównaniu opon. Wiemy, że popołudnie jest ważniejsze i nie chodzi tu tylko o temperaturę. Jazda na miękkiej oponie dała nam punkt odniesienia względem wyścigu i teraz musimy skupić się na analizie danych.Romain Grosjean (P--/P13): Opuszczenie pierwszej sesji nie było idealne, jednak drugi trening jest ważniejszy. U mnie balans nie był idealny, jednak tempo Pastora jest zachęcająca. W kwalifikacjach i wyścigu będziemy mieli podobne warunki, co w drugim treningu, więc naprawdę musimy popracować nad autem. Wydaje mi się, że E23 wciąż obchodzi się dobrze z oponami, tak jak poprzednie bolidy. Mam nadzieję, że to pomoże nam w niedzielę. Jeśli lepiej zadbamy o opony, to będziemy mogli atakować w wyścigu.Jolyon Palmer (P14/P--): To była dla mnie dobra sesja i poszła prościej niż ostatnio. Świetnie jest wskoczyć do auta w tak którym czasie, gdyż byłem w stanie utrzymać rytm. Samochód wydawał się lepszy nich w Chinach, a podobna charakterystyka sprawiła, że poczułem się komfortowo i mogłem cisnąć. Jestem zadowolony z dzisiejszej pracy.(Paweł Zając)
Sauber
Felipe Nasr (P8/P8): To był dobry dzień. Auto spisywało się nieźle podczas obu sesji. Podczas pierwszego treningu mieliśmy pewne kłopoty z hamulcami. Po jego wystąpieniu wykonaliśmy naprawy i później podążaliśmy z bolidem we właściwym kierunku. W następnej sesji byliśmy w stanie potwierdzić nasze niezłe tempo. Poza tym wyglądało na to, iż przy ustalaniu balansu odnaleźliśmy złoty środek na długich przejazdach. Podsumowując, myślę, że w Bahrajnie poprawiliśmy się na dohamowaniach i w kontekście trakcji. Jutro się upewnimy, czy nadal idziemy we właściwym kierunku.Marcus Ericsson (P17/P11): Pierwszy trening nie był idealny, nie czułem się podczas niego zbyt komfortowo w samochodzie. W drugiej sesji zrobiliśmy pewne zmiany i tym razem było już lepiej. Nadal mamy pewne części do zoptymalizowania z resztą pakietu, aczkolwiek pomimo tego udało nam się dokonać postępu. To był ważny trening, ponieważ pozwolił nam na zdobycie wielu danych. Zrobiliśmy krótkie oraz długie przejazdy na miękkiej oraz pośredniej mieszance. Uważam, że jesteśmy w tym miejscu, w którym chcemy być. W kontekście jutra musimy się upewnić, iż wszystko będzie w porządku i okażemy się być silni.(Mateusz Szymkiewicz )
McLaren
Fernando Alonso (P7/P12): Dzisiaj miałem dosyć gładki dzień i byłem zadowolony z samochodu w każdych warunkach, więc jutro po prostu musimy zoptymalizować nasze osiągi i postarać się o dobry wynik. To nadal tylko piątek, co z resztą widzieliśmy w Szanghaju, kiedy to mieliśmy inne wyniki w treningach, a potem nie poszło nam najlepiej w sobotę, ponieważ inni sprawdzali bolid z większą ilością paliwa. Pomimo tego jesteśmy w stanie zauważyć, iż po raz kolejny zmniejszyliśmy stratę do środka stawki. Bezapelacyjnie idziemy w dobrym kierunku, musimy być teraz po prostu coraz szybsi! Nie posiadamy „magicznego przycisku” zaledwie cztery dni po poprzednim wyścigu, jednakże widać pewne oznaki poprawy tempa bolidu. Niestety dzień nie był z byt udany dla Jensona, więc nasze informacje nie są kompletne, dlatego też postaramy się je uzupełnić jutro.Jenson Button (P20/P19): Nie uważam, by był to świetny dzień, jednakże zdołaliśmy zdobyć trochę przydanych informacji. Najbardziej frustrujący jest fakt, że oba samochody jeździły dzisiaj z inną konfiguracją pakietu aerodynamicznego i ja nie byłem w stanie dokładniej jej sprawdzić. Na szczęście nie mieliśmy później kolejnych usterek. Jutro powinienem zaliczyć kilka kluczowych przejazdów i zobaczymy jak bolid się zachowuje. Cokolwiek się jednak wydarzy, to nie będzie łatwy weekend. Już teraz to wiemy. Sprawia to, iż kwalifikacje będą po raz kolejny skomplikowane.(Mateusz Szymkiewicz )
Toro Rosso
Carlos Sainz Jr (P4/P14): To był niezły piątek, nawet jeśli nie pojeździliśmy w pierwszym treningu, a w drugim mieliśmy awarię hamulców. Samochód nieźle się prowadzi, a problemy nie były duże, więc cały czas musimy kontynuować pracę. To mój pierwszy raz na tym torze i bardzo mi się podoba, zwłaszcza w nocy obiekt wygląda oszałamiająco.Max Verstappen (P6/P16): Mieliśmy dziś wzloty i upadki. Generalnie pierwszy trening był niezły, a ja uczyłem się toru nie podejmując ryzyka. Wszystko szło dobrze i to jest najważniejsze. W drugim treningu nie byłem zadowolony z hamulców, więc je wymieniliśmy i na szczęście do końca sesji było już lepiej, choć ja nie ryzykowałem. Nie było idealnie, jednak mamy wszystko, co potrzeba, aby przygotować się na resztę weekendu.(Paweł Zając)
Force India
Nico Hulkenberg (P13/P15): Był to dość bezproblemowy piątek. Rano wykonaliśmy kilka testów aerodynamicznych i nadal staramy się zrozumieć w pełni nasz samochód, sprawdzając różne możliwości zoptymalizowania naszych osiągów. Przejechaliśmy dobry dystans, więc powinniśmy mieć dużo danych do przeanalizowania dziś w nocy. Popołudniowa sesja również przebiegła dość gładko; byliśmy w stanie wykorzystać obydwie mieszanki oraz pokonać zarówno krótkie jak i długie dystanse. Wykonaliśmy cały nasz program, więc mogliśmy pominąć ostatni przejazd oszczędzając silnik. Mamy dość dobre pojęcie na czym stoimy, więc jutro musimy poprawić jeszcze nieco ustawienia i popracować nad balansem samochodu.Sergio Perez (P11/P17): To był dla nas dobry dzień, pomijając incydent z Vettelem pod koniec sesji. Chciałem wyprzedzić Nasra i kiedy dojechałem do wierzchołka pierwszego zakrętu, przewaga, jaką miałem nad Sebastianem się straciła, ponieważ on miał problem z bolidem i doszło do kontaktu z moim prawym tyłem. Po sesji przyszedł do mnie i wyjaśnił, że miał problem z hamulcami. Niefortunny incydent, jednak nic poza tym. Przed tą sytuacją, wykonaliśmy dobrą pracę w trakcie obu sesji i czujemy, że dokonaliśmy kolejnego kroku naprzód. Próbowaliśmy różnych ustawień bolidu i mieliśmy okazję wprowadzić spore zmiany pomiędzy sesjami. Wydaje się, że jesteśmy trochę bardziej konkurencyjni w porównaniu do ostatnich wyścigów, szczególnie na długich przejazdach, jednak jest jeszcze za wcześnie aby cokolwiek można przewidzieć.(Igor Szmidt)
Marussia
Will Stevens (P18/P18): Jestem zachwycony, że za nami kolejny spokojny dzień jazd, który był dla nas bardzo ważny pod względem zbierania danych do ustawień. Cały czas dokonujemy poprawy pod względem tempa i czuję się bardzo dobrze przygotowany przed jutrzejszymi zajęciami.Roberto Merhi (P19/P20): To był bardzo udany dzień na kolejnym nowym torze dla mnie, więc moim celem było złapanie niezłego rytmu, by nie mieć problemów z aklimatyzacją. Dokonywaliśmy niezłego postępu na przestrzeni dnia, realizując nasz program. Teraz koncentrujemy się nad jutrem w celu poprawienia tempa. To był świetny piątek dla zespołu.(Mateusz Szymkiewicz )
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|