F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201510 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Nico Rosberg okazał się najszybszy podczas kwalifikacji na torze Catalunya. Niemiec był dziś niepokonany i przejechał jedno okrążenie o blisko trzy dziesiąte sekundy szybciej niż Lewis Hamilton. Próbujące gonić Mercedesa Ferrari było dziś trzecie za sprawą Sebastiana Vettela, jednak jego strata wyniosła już ponad 0,7s. Hiszpańscy kibice, podczas niedyspozycji Alonso ucieszą się z wyniku Carlosa Sainza – syn kierowcy rajdowego zajął piąte miejsce.

Q1

Temperatura toru sięgająca aż 45 stopni Celsjusza sprawiła, że zawodnicy nie garnęli się do szybkich wyjazdów podczas pierwszego segmentu kwalifikacji. Dopiero po minucie na torze pojawił się Merhi, któremu udało się zrobić prawie pełne okrążenie nim dołączyli do niego inni kierowcy. Tabela z czasami została więc otwarta mało znaczącym 1:32,038s wykręconym przez kierowcę Marussi.

W połowie sesji już kilku kierowców odnotowało swoje wyniki i na czele znajdował się Nico Rosberg przed Carlosem Sainzem i Nico Hulkenbergiem. Czasów jednak nie odnotowali kierowcy McLarena, Vettel, Kwiat oraz Ericcson. Hamilton miał kiepski czas na tym etapie, jednak po odpowiednim okrążeniu, z rekordami w pierwszym i drugim sektorze, Brytyjczyk wskoczył na pierwsze miejsce – ponad trzy dziesiąte sekundy przed Rosberga.

Mercedesy pozostały na czele, gdy wszyscy mieli już na swoim koncie choć jedno pomiarowe okrążenie. Trzecie miejsce przypadło jednak Vettelowi, przed Massą oraz Alonso. Dobry czas McLarena był jednak podyktowany użyciem miękkich opon już na tym etapie rywalizacji. W strefie spadkowej, oprócz Marussi, znaleźli się kierowcy Lotusa oraz Kwiat.

Co ciekawe, w końcówce na torze pojawili się wszyscy zawodnicy poza Roberto Merhim. Lewis Hamilton poprawił swój czas okrążenia o przeszło sekundę umacniając się na prowadzeniu. Czasy poprawili także Rosberg i Raikkonen, którzy utworzyli czołową trójkę. W ostatnich sekundach toczyła się ostra walka o awans, która rozstrzygnęła się na korzyść McLarenów – zarówno Button jak i Alonso uciekli z nie premiowanej awansem piątki.

Ostatecznie do Q2 nie przeszli: Merhi, Stevens, Perez, Hulkenberg i Ericsson.

Q2

Tym razem zawodnicy również się nie śpieszyli i dopiero po dwóch minutach na torze zobaczyliśmy Felipe Nasra, który także zdołał zrobić pełne kółko nim ktoś do niego dołączył. Oczywiście w użyciu były tylko pośrednie opony, choć niektórzy założyli używane komplety. Brazylijczyk zaczął jazdę z wynikiem 1:28,986 – przeszło 1,3s wolniej niż w Q1.

Zgoła inaczej było w przypadku kierowców Mercedesa, którzy wręcz z kapelusza wyciągnęli dodatkowe tempo i obaj złamali barierę 1:26 – z Rosbergiem prawie 0,7s przed Hamiltonem. Trzeci był Raikkonen, a dalej Vettel, jednak Niemiec tracił do swojego rodaka niewiele ponad sekundę. W strefie spadkowej znaleźli się natomiast Alonso, Grosjean, Maldonado, Button oraz Alonso.

W drugim segmencie czasówki najlepsza piątka odpuściła sobie jazdę w końcówce, więc na torze zabrakło Mercedesa, Ferrari oraz Bottasa. Jak się później okazało, była to słuszna decyzja, gdyż tylko Felipe Massa zdołał na tyle poprawić czas, by wbić się na czwarte miejsce. Nikomu ze strefy spadkowej tra sztuka się nie udała, więc pozostali mogli spać spokojnie.

Ostatecznie do Q3 nie awansowali: Nasr, Button, Alonso, Maldonado i Grosjean.

Q3

Hamilton, Rosberg, Vettel, Raikkonen, Bottas i Verstappen zdecydowali się nie oszczędzać opon i wyjechali na tor już w pierwszych minutach sesji. Najszybszy po pierwszej turze pomiarowych okrążeń okazał się Nico Rosberg, który wykręcił oszałamiające 1:24,681s. Niespełna 0,3 z tyłu był Lewis Hamilton – ostatni zawodnik poniżej bariery 1:25. Na dalszych miejscach znaleźli się Vettel oraz Bottas, natomiast Raikkonen i Verstappen przejechali bardzo wolne okrążenia korzystając przy tym z używanych opon.

Pierwszym, który przełamał chwilę ciszy był Daniel Ricciardo, jednak na resztę zawodników nie trzeba było długo czekać. Po opadnięciu flagi w szachownice okazało się, że top 4 nie zdołało poprawić czasów okrążeń , więc zmiany pojawiły się dopiero w przypadku piątego miejsca, które wpadło w ręce Carlosa Sainza. Oczko niżej sklasyfikowano Verstappena, przed Raikkonenem, Kwiatem, Massą i Ricciardo, który zamknął czołową dziesiątkę.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gnt3c, 09.05.2015 15:37[!]
nie potrafie zrozumiec dlaczego nigdy u dołu tego artykulu nie podpinacie wynikow kwalifikacji ... owszem jest na dole w pokrewnych tematach ale to nie jest juz tak widoczne
dex, 09.05.2015 15:59[!]
Dobrze że Rosberg pierwszy to przynajmniej jaka s nowość i może wyścig być ciekawy. A co się stało z Kimim że tak słabo ? No i jest to prawda że nie chciał tych poprawek do bolidu ?
lordfryta, 10.05.2015 08:41[!]
Kimi miał już w p3 jakiś problem z ustawieniami elektryki w swoim bolidzie i obawiam się ze problem nie został wyeliminowany. Mam nadzieje ze dziś już będzie dobrze, choć start z tak odległej pozycji nie wróży nic dobrego.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca