F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
British Grand Prix 20155 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg (P1/P1): To był trudny start weekendu z powodu problemów w pierwszym treningu, jednak ekipa niesamowicie się spisała naprawiając moje auto na koniec sesji. Byłem w stanie atakować podczas tych ostatnich okrążeń, co było wspaniałe. Po południu było lepiej, choć też nie obyło się bez problemów, a samochód nie był idealny. To bardzo wymagający tor z wieloma różnymi zakrętami, więc wciąż mamy sporo pracy przy optymalizacji ustawień. Świetnie, że jest tu tylu kibiców, podobnie jak naszych chłopaków z fabryki. Będziemy cisnąć, aby zapewnić im jak najlepszy wynik!

Lewis Hamilton (P2/P4): generalnie był to dobry dzień. Nie idealny, gdyż mamy trochę pracy na noc, jednak niezły. Balans nie był optymalny na długich przejazdach, więc trzeba zerknąć na ustawienia. Opony dobrze się spisują i nie trzeba ich długo rozgrzewać, więc jest dobrze, a poza tym wróciłem do wcześniejszych ustawień sprzęgła, więc póki co czuję się dobrze – jest jak w pierwszych wyścigach. Ferrari wygląda tutaj na mocne, więc czeka nas ciekawa walka. Mam nadzieję, że jutro będziemyu trochę szybsi, bo inaczej możemy mieć kłopoty. Muszę przyznać, że fani są tutaj fanatyczni. Dają nam niesamowite wsparcie, choć to dopiero piątek. Na szczęście pogoda jest dobra i mam nadzieję, że to się utrzyma.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen (P4/P2): Dziś staraliśmy się maksymalnie wykorzystać treningi i wygląda to nieźle. Nie był to łatwy dzień, jednak czegoś się nauczyliśmy. Wciąż musimy się poprawiać i starać się, aby wszystko szło prościej. Nie wiemy, co inni robili podczas długich przejazdów, więc skupiamy się na naszej sesji. Pośrednia mieszanka wydaje się całkiem niezła, jednak z twardą jest trochę trudniej. Z jakiegoś powodu mieliśmy z tym problemy, jednak nie wiemy czy chodziło tylko o ten konkretny komplet czy o mieszankę ogólnie.

Sebastian Vettel (P6/P3): Nie mieliśmy żadnych problemów i wszystko mniej więcej poszło po naszej myśli. Nie jestem do końca zadowolony z samochodu. Niektóre rzeczy, których próbowaliśmy zadziałały, a inne nie. Teraz musimy się upewnić, że jutro wybierzemy te najlepsze. Mam nadzieję, że zrobimy dzięki temu krok na przód. Na tym torze najważniejsze jest znalezienie dobrego rytmu, natomiast co do opon, to jest to tylko piątek i nie wiemy, co robili inni. Wszystko może się jutro zdarzyć i nasi główni rywale na pewno będą bardzo mocni, jednak jeśli uda nam się powtórzyć dzisiejszy wynik, to będzie dobrze.

(Paweł Zając)
 
Red Bull

Daniił Kwiat (P8/P5): Bolid prowadził się całkiem dobrze i przeszliśmy przez cały program. Wszystko układa się dobrze jak na razie, jednak to tylko piątek, więc nie chcemy dokonywać żadnych prognoz. Mamy nieco poprawek i dają nam one to czego potrzebujemy. Myślę, że jutro będziemy wiedzieć więcej o naszym tempie. Będziemy ciężko pracowali w nocy, by jak najmocniej przyśpieszyć bolid, ale tak samo zrobią wszystkie ekipy.

Daniel Ricciardo (P7/P6): Zaliczyliśmy całkiem dobry dzień i wszystko jak na razie idzie dobrze. Pozycje mamy dość dobre i myślę, że możemy jeszcze poprawić czasy okrążeń. Chcemy wycisnąć nieco więcej z bolidu i jeśli się to uda, to powinno wszystko wyglądać jeszcze lepiej.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Max Verstappen (P3/P7): Możemy być zadowoleni z dzisiejszego dnia, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że to moje pierwsze przejazdy bolidem F1 na tak trudnym torze jak Silverstone. Jestem zadowolony z naszego tempo. Oczywiście ciągle mamy trochę pracy z ustawieniami, jednak ogólnie był to dobry początek weekendu.

Carlos Sainz Jr (P5/P9): Myślę, że był to dobry dzień. Byliśmy w stanie ukończyć dzisiejszy program, więc możemy być z tego zadowoleni. Nasze tempo nie jest złe, jednak to dopiero piątek, więc musimy być ostrożni. Mimo wszystko powinniśmy celować w czołową dziesiątkę. Kocham ten tor, jak na razie wydaje mi się najlepszym w kalendarzu F1!

(Łukasz Godula)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P9/P8): To był bezproblemowy piątek, ogólnie pozytywny. Przy nowym pakiecie najważniejsze jest przejechanie jak największej liczby okrążeń. Osiągi pojawiły się od samego początku i już na pierwszym przejeździe miałem dobre odczucia, co jest bardzo pozytywne. Musimy nauczyć się nowego pakietu, więc trzeba będzie przejrzeć dane ii poszukać możliwości optymalizacji, jednak jestem optymistą. Czerwona flaga zepsuła nasz długi przejazd, jednak i tak jesteśmy w niezłej sytuacji.

Sergio Perez (P12/P13): Myślę, że możemy być zadowoleni, gdyż start jazdy nowym autem był pozytywny. Przejechaliśmy sporo kilometrów, więc mamy sporo do analizy oraz nauki. Uważam, że zrobiliśmy zdecydowany krok na przód, czego spodziewała się cała ekipa. Poznanie nowych części podczas zaledwie kilku sesji zawsze jest trudna, jednak podczas ostatniego przejazdu czułem się komfortowo, co jest bardzo pozytywne. Kwalifikacje będą interesujące, gdyż mamy wiele możliwości i musimy podjąć właściwą decyzję.

(Paweł Zając)
 
Williams

Felipe Massa (P10/P10): To nie był dla nas łatwy dzień, ponieważ mieliśmy problem z znalezieniem odpowiedniego balansu, zwłaszcza na nowych oponach z niską ilością paliwa. Z pełnym bakiem bolid prowadził się dobrze, tak jak tego oczekiwaliśmy. Najważniejszą częścią weekendu będzie skoncentrowanie się na świeżych oponach w kwalifikacjach, ponieważ nasze tempo wyścigowe nie jest dalekie od tego co zakładamy.

Valtteri Bottas (P--/P12): Brak pierwszego treningu oznaczał, że musiałem poświęcić nieco drugiej sesji na przyzwyczajenie się do warunków i przyczepności. Patrząc na czasy okrążeń, mamy pole do poprawy, jednak balans powinien się poprawić po kilku zmianach. Miałem problem z rozgrzaniem opon, więc będziemy się na tym koncentrowali.

Susie Wolff (P13/P--): Świetnie jest wrócić do bolidu, zwłaszcza na Silverstone. Nie było łatwo wskoczyć do samochodu po tak długiej przerwie, więc strata ośmiu dziesiątych do Felipe nie jest zła. Zespół wykonał świetną prace przygotowując mnie do treningu, za co jestem im wdzięczna.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Pastor Maldonado (P16/P11): Było dziś bardzo ślisko, jednak samochód pokazał spory potencjał. Musimy jednak popracować nad balansem w szybkich zakrętach oraz nad wyciąganiem wszystkiego z opon. Twardsza mieszanka jest dla nas wyzwaniem, tak jak podczas całego sezonu, jednak z okrążenia na okrążenie tor jest coraz lepszy, więc przyczepność powinna być większa.

Romain Grosjean (P--/P14): Raczej nie spodziewałem się, że będę czyścił swoje auto po treningu, jednak gdy bolid wrócił do garażu, to chciałem pomóc ekipie w przygotowaniu go do powrotu. To nie było łatwe po południe, gdyż mieliśmy problemy z oponami i odpowiednią ich pracą. Nie sprawdzaliśmy jeszcze danych, jednak praca nad problemami pozwoli nam przygotować się do jutrzejszych kwalifikacji.

Jolyon Palmer (P14/P--): Jestem bardzo szczęśliwy z możliwości jazdy przed własną publicznością. Jazda po Silverstone w tak dobrych warunkach była wyjątkowa. Sesja dobrze się zaczęła, przejazdy były czyste, a my sprawdzaliśmy różne rzeczy w ustawieniach, jednak nie do końca one działały, przez co samochód nie prowadził się łatwo. Mam mieszane uczucia po tym dniu, jednak zespół ma potencjał przed resztą weekendu.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Fernando Alonso (P17/P15): Dziś było tak jak się spodziewaliśmy – przejechaliśmy niewiele kilometrów i staraliśmy się maksymalnie je wykorzystać. To nie był łatwy dzień, wielu kierowców wypadało poza tor, jednak tak bywa. Mam nadzieję, że jutro znajdziemy więcej tempa. Będziemy się starali iść krok po kroku. Wejście do Q2 będzie ciężkie, gdyż będzie trzeba pokonać Saubera, więc jutro musimy dać z siebie wszystko. Jesteśmy w trudnej sytuacji, jednak będziemy starali się wycisnąć maksimum z samochodu. Sprawdziliśmy dziś wiele części i liczę na poprawę jutro.

Jenson Button (P18/P17): Niewiele dziś pojeździliśmy, gdyż musieliśmy dłużej wymieniać pewne części, jednak w drugim treningu zrobiliśmy krok na przód, jeśli chodzi o ustawienia. Wciąż jednak możemy być szybsi. Dla nas ten weekend będzie stał pod znakiem rozumienia nowego pakietu. Nie liczymy na punktu, jednak ten wyścig może być pożyteczny. Dziś w nocy będziemy wprowadzać zmiany, więc jutro powinno być lepiej. Bardzo chciałbym dobrze spisać się przed swoimi kibicami, jednak będzie to trudne.

(Paweł Zając)
 
Sauber

Felipe Nasr (P11/P16): Jak oczekiwaliśmy, Silverstone to trudny tor dla nas z powodu szybkich zakrętów. Jeśli chodzi o program to wszystko poszło dobrze. Rano sprawdziliśmy różne ustawienia, by znaleźć te pasujące do szybkiego toru, a w drugim treningu wykonaliśmy przejazdy z dużym ładunkiem paliwa. Mamy nieco problemów na pośredniej mieszance. Teraz musimy przeanalizować dane, by zobaczyć, gdzie możemy się poprawić.

Marcus Ericsson (P--/P18): To był produktywny dzień. Z powodu mojej absencji w pierwszym treningu, nieco zajęło mi wejście w rytm na tym technicznym torze, jednak z końcem sesji czułem się dość dobrze w bolidzie. Ciągle musimy popracować nad ustawieniami, by uzyskać lepszy balans bolidu.

Raffaele Marciello (P15/P--): To był mój pierwszy raz w bolidzie Formuły 1 na Silverstone. Było dość ciężko, ponieważ miałem sporą nadsterowność, głównie na wejściach w zakręty. To mnie nieco ograniczało w kwestii utrzymania prędkości. Ogólnie ważne jest to, że ukończyliśmy program. Przetestowaliśmy różne ustawienia i wykonaliśmy pomiary aerodynamiczne.

(Łukasz Godula)
 
Marussia

Will Stevens (P19/P19): Niezły start domowego Grand Prix. Wygląda na to, że poprawki w naszym samochodzie działają i można z nich więcej wyciągnąć. Balans jest niezły, więc jesteśmy w dobrej formie przed weekendem i jesteśmy w interesującym towarzystwie jeśli chodzi o samochody wokół nas. Wsparcie od fanów jest niesamowite, więc mam nadzieję, że zaliczymy dobre kwalifikacje.

Roberto Merhi (P20/P20): Udało nam się dobrze przetestować nowe poprawki aerodynamiczne. Jestem zadowolony z samochodu i jestem pewny, że możemy być jeszcze lepsi przed kwalifikacjami, więc musimy dobrze przejrzeć dane i zobaczyć jak można to osiągnąć.

(Paweł Zając)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca