F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201618 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Słońce w Singapurze już dawno za horyzontem, a to oznacza, że przyszedł czas na kwalifikacje. Po treningach spodziewaliśmy się zaciętej walki, gdyż ta nocna runda lubiła w przeszłości dostarczać wielu emocji. Ostatecznie zwycięsko z dzisiejszej walki wyszedł Nico Rosberg, który dzięki rekordowi toru zapewnił sobie pole position.

Q1

Z ustanowieniem czasu okrążenia nie czekały Mercedesy, nikt w ekipie nie chciał powtórki z zeszłego roku. Jednak na ultra-miękkich oponach Rosberg pokonał okrążenie w czasie 1:45,316, a Hamilton był o niego szybszy o 0,149 sekundy. To zdecydowanie nie były rewelacyjne wyniki. Potwierdził to Alonso, który pojechał zaledwie o 0,2 wolniej od Anglika. Tymczasem gdy na torze pojawił się Raikkonen, przebił wynik Hamiltona o 0,2 sekundy, a tuż za nim zameldował się Verstappen.

Vettel zameldował zespołowi, że coś jest nie tak z jego bolidem i musi to zostać naprawione. Uszkodzony okazał się stabilizator. W tym czasie Ricciardo wskoczył na czoło stawki z przewagą aż 0,7 sekundy na drugim Raikkonenem. Jak się okazało Ferrari nie miało wystarczająco dużo czasu, by naprawić u Niemca usterkę, co oznaczało, że mieliśmy pierwszą ofiarę Q1.

Tymczasem na drugi przejazd nie zdecydował się nikt z czołowej dziewiątki, którą zamykał Grosjean. Reszta stawki postanowiła jeszcze raz wyjechać na trasę. Mimo wszystko jedynie Ericsson wydostał się ze strefy spadkowej, a z dalszej walki odpadli obaj kierowcy Renault, Manora oraz Felipe Nasr.

Q2

W drugiej części czasówki ponownie Mercedes wyjechał jako pierwszy by jak najszybciej wykręcić czas jednego kółka. Niemal cała 16. wyjechała na ultra-miękkich oponach. Tylko Red Bull spróbował pierwszego przejazdu na super-miękkiej mieszance. Tym razem Rosberg już nie sprawił żadnej niespodzianki i wykręcił wynik 1:43,020. Hamilton był wolniejszy aż o 0,4 sekundy.

Red Bull na czerwonych Pirelli był wolniejszy o około sekundę, a wraz z awansem do Q3 daje im to przewagę w jutrzejszych zawodach. Kimi Raikkonen uplasował się tuż za Verstappenem, jednak Fin przejechał kółko na ultra-miękkich oponach.

Na drugi przejazd wyjechali wszyscy poniżej Raikkonena (czyli od szóstego miejsca w dół) poza Ericssonem, który uplasował się na 16 pozycji. Zaciętą walkę o Q3 stoczyły ekipy Toro Rosso, Force India, Williams i McLaren. W walkę chciał się włączyć również Grosjean, jednak przesadził i po uślizgu tylnej osi uderzył w bandy. Dało to awans do Q3 ekipie Toro Rosso, Fernando Alonso oraz Force India. Niestety dla Buttona jego McLaren odmówił posłuszeństwa dokładnie tak jak w treningach u jego partnera zespołowego.

Q3

Ostateczna walka o pole position rozegrała się z 10 minutowym opóźnieniem ze względu na uszkodzenia barier po uderzeniu Grosjeana. Jako pierwszy swoją próbę rozpoczął Daniel Ricciardo, jednak jego czas nie był zbyt konkurencyjny, biorąc pod uwagę, że Rosberg pojechał 1:42,584, co dało mu rekord toru w Singapurze! Verstappen był wolniejszy od Ricciardo, jednak przed obu zawodników Red Bulla wskoczył Kimi Rakkonen. Tymczasem za Rosbergiem uplasował się Hamilton ze stratą aż 0,7 sekundy. Dalej mieliśmy Sainza, Alonso i dwójkę Force India, jednak ich pierwszy przejazd odbył się na używanym komplecie opon.

Na niecałe 4 minuty przed końcem sesji przyszedł czas na drugie przejazdy. Rosberg utrzymał na nich pierwsze miejsce, jednak przed Hamiltona wskoczył Daniel Ricciardo, gdyż Hamilton popełnił błąd na swoim przejeździe. Poza tym jedyną zmianą było przeskoczenie przed Alonso Hulkenberga, a w Mercedesie rozpoczęło się połowiczne świętowanie. Mimo wszystko inne opony Red Bulla mogą zapewnić jutro ciekawe zawody.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca