F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 20162 pa?dziernika
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P2/P1): To był dobry dzień. Nie mieliśmy problemów i wykonaliśmy plan. Mamy wiele danych do analizy, by być pewnym, że dobrze rozumiemy opony. Ogólnie są to dobre podstawy przed jutrem i resztą weekendu. Mieliśmy dziś sporo fanów na trybunach. Widziałem ich jak machali banerami i wyrażali swoje wsparcie dla nas.

Nico Rosberg (P1/P2): Nowa nawierzchnia jest naprawdę fajna. Wymagająca, ale daje dobrą przyczepność. Ciężko jest dobrać ustawienia, gdy niewiadomą jest asfalt, jednak udało nam się. Zakręt 15 jest interesujący, gdyż można obraż różne linie jeśli się kogoś atakuje, więc pomoże to w wyprzedzaniu. Jeśli chodzi o wyścig, nawet miękkie opony dobrze się sprawują, więc nie oczekujemy niespodzianek. W kwestii strategii, musimy użyć twardej mieszanki, ale poza tym jest dość prosto. Nie mogę się doczekać kwalifikacji.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P4/P3): Za nami porządny dzień. Testowaliśmy dziś trochę nowych rozwiązań, a nasze tempo wcale nie było takie złe. Mercedesy znowu wyglądają na bardzo silne – widzieliśmy to zarówno na krótszych jak i dłuższych przejazdach. Chociaż jestem zadowolony z tempa kwalifikacyjnego, to wciąż musimy poprawić naszą dyspozycję na dłuższych dystansach. Naszym celem zawsze jest walka zwycięstwo, ale jednocześnie mamy świadomość, że nie jesteśmy tutaj najbardziej konkurencyjnym teamem. Zawsze jednak mogą pojawić się nieoczekiwane zwroty akcji, nowe szanse... jeśli tak się stanie, na pewno je wykorzystamy. Po południu nie używałem twardej mieszanki – preferowanym ogumieniem są tutaj miękkie opony. Zobaczymy, jak będą wyglądały strategie na niedzielny wyścig.

Kimi Raikkonen (P3/P4): Za nami bezproblemowy dzień. W trakcie obu sesji nie czułem się zbyt dobrze za kierownicą bolidu i jestem zaskoczony, że moje najszybsze okrążenie było dziś tak dobre. Nowa nawierzchnia jest dość podobna do poprzedniego asfaltu, ale zapewnia trochę lepsza przyczepność. Nie wiem, nad czym pracowali dzisiaj nasi rywale – koncentrowałem się na własnym programie. Teraz pora usiąść z inżynierami i przeanalizować zebrane dane. Czeka nas wiele pracy, ale wierzymy, że jutro możemy zaprezentować jeszcze bardziej konkurencyjne osiągi.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Max Verstappen (P7/P5): Formuła 1 jest w miejscu, w którym zawsze chciałem być, więc fajnie jest tu spędzić urodziny. Mogę zjeść ciastko urodzinowe, bo w Sepang jest tak gorąco, że i tak stracę wiele kilogramów. Obie sesje poszły dobrze. Pierwszy trening poświęciłem na budowanie prędkości, zwłaszcza na nowym asfalcie. Podoba mi się nowa nawierzchnia, wydaje się o wiele bardziej przyczepna. Wcześniej mieliśmy tu problem z trakcją, jednak zmiany pomogły w tym obszarze. Myślę również, że o wiele fajniej się teraz tu jeździ. Nasze krótkie przejazdy muszą być nieco lepsze, jednak długie wyglądają dobrze. Tempo na miękkich oponach jest niezłe. Ciężko powiedzieć, gdzie jesteśmy w porównaniu do innych, jednak Sebastian prezentuje się mocno, więc musimy się poprawić.

Daniel Ricciardo (P6/P8): Nowy asfalt jest dobry, daje lepszą przyczepność i frajdę z jazdy. Jednak wydaje mi się, że inni złapali lepszą przyczepność ode mnie. Ciągle musimy się nieco poprawić. Nie poprawiliśmy się zbytnio na miękkich oponach, więc jest to coś czemu musimy zaradzić. W nocy nieco popracujemy i poprawimy się jutro. Ostatni zakręt nie jest najlepszym w kalendarzu, ale stawia wyzwanie, więc lubię go. Jeśli pojedzie się po wewnętrznej wyniesie cię profilowanie zakrętu, ale jeśli pojedziesz po zewnętrznej to nadłożysz wiele drogi. Temperatura toru dochodziła do 61 stopni, nigdy tyle jeszcze nie widziałem. Było dość ciepło. Myślę, że niedziela będzie zabawna, musimy być nawodnieni, a zabawa będzie dobra.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Sergio Perez (P9/P6): To obiecujący start weekendu. Tor znacznie różni się od tego z ubiegłego roku, więc dzisiaj poznawaliśmy go na tyle, na ile byliśmy w stanie. Zmiany sprawiły, że pętla daje więcej przyjemności z jazdy – myślę, że to duża poprawa względem przeszłości. Mieliśmy ruchliwą sesję i mimo, że rano pojawiła się czerwona flaga, zebraliśmy sporo informacji. Nasze tempo zarówno na krótkich jak i długich przejazdach wygląda dobrze, co daje mi pewność, że będziemy w ten weekend naprawdę mocni – szczególnie w kwalifikacjach.

Nico Hulkenberg (P8/P9): To był dobry dzień. Nie mieliśmy żadnych problemów z samochodem, przebrnęliśmy przez cały nasz program i skorzystaliśmy ze wszystkich dostępnych opon, by zebrać niezbędne nam dane. Nowa nawierzchnia toru sprawia, że jazda staje się bardziej gładka; kiedyś asfalt był tutaj bardziej wyboisty. To miłe uczucie, jednak mocne słońce i wysoka temperatura sprawiają, że czujesz, iż nawierzchnia zbiera całe ciepło – co z kolei sprawia, że w samochodzie jest naprawdę gorąco! Zmiany w ostatnim zakręcie sprawiły, że stał się on prawdziwym wyzwaniem.

(Natalia Musiał)
 
McLaren

Fernando Alonso (P5/P7): Przejechaliśmy sporo okrążeń dzięki czemu przetestowaliśmy wszystko co chcieliśmy. Udało się nawet przeprowadzić kilka eksperymentów z myślą o przyszłorocznym samochodzie. Ciągle musimy potwierdzić jak spiszemy się jutro, szczególnie w trzecim treningu, gdzie skupimy się na długich przejazdach. Dla mnie kwalifikacje będą dośc krótkie z powodu kar. Ustanowię czas poniżej 107% i później popatrzę sobie w TV na akcję. Postaramy się zaoszczędzić jak najwięcej opon. Nowy asfalt jest dobry, daje dużo przyczepności. W zeszłym roku pojechałem w piątek 1:42, a w tym 1:36, to prawie sześć sekund różnicy. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że bolid poprawił się o około dwie, dwie i pół sekundy, to mamy poprawę trzech sekund. Prognoza na sobotę i niedzielę może być deszczowa, więc start z tyłu nie musi być tak tragiczny.

Jenson Button (P10/P10): Wyjechaliśmy w drugim treningu dość późno, ponieważ niektóre ze zmian w ustawieniach zajęły nieco dłużej niż oczekiwaliśmy. Oznaczało to, że byliśmy na torze, gdy inni jechali z pełnym bakiem. Później wpadłem na Kevina w 10 zakręcie i trzymał linię wyścigową, co popsuło moje okrążenie. Tak więc tempo na jednym kółku nie jest złe i myślę, że jutro możemy być jeszcze wyżej. Jednak tempo na długich przejazdach nie jest jeszcze tak dobre, mimo to myślimy, że uda nam się to poprawić. Nowy asfalt jest bardzo dziwny, wygląda na to, że daje dużą przyczepność, a potem nagle ona znika. Jest nieco tak jak w Soczi, nadsterowność przychodzi znikąd.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P15/P11): Za nami interesujący dzień. Zmiana nawierzchni sprawiła, że Sepang stał się dla nas praktycznie nowym torem – już teraz prezentujemy tu tempo o blisko sekundę lepsze niż w ubiegłym roku, a to wciąż tylko sesje treningowe. Czeka nas spore wyzwanie, ale ze względu na lepszą przyczepność jazda po torze zapewnia nam niesamowite wrażenia. Teraz pora skupiać się już na pracy ukierunkowanej na sobotni trening i kwalifikacje. Spodziewaliśmy się, że nie będziemy tutaj tak konkurencyjni jak w Singapurze, ale z drugiej strony nie prezentujemy tak rozczarowujących osiągów jak na Monzy czy Spa, więc nie mogę się już doczekać dalszej części weekendu. Czeka nas zacięta walka w środku stawki!

Daniił Kwiat (P11/P16): Za nami udany dzień. Pokonaliśmy wiele okrążeń po torze, który przed tegoroczną edycją wyścigu zyskał nową nawierzchnię. Było ważne, by zebrać o niej możliwie jak najwięcej informacji. Muszę powiedzieć, iż nowy, gładki asfalt sprawił, że jazda po Sepang stała się jeszcze bardziej przyjemnym doświadczeniem! Zebraliśmy wiele użytecznych danych, które powinny pomóc nam w osiągnięciu dalszych postępów przed sobotą. Wieczorem musimy popracować nad redukcją strat do naszych głównych rywali. Zobaczymy, jak spiszą się wprowadzone przez nas modyfikacje.

(Nataniel Piórkowski)
 
Renault

Jolyon Palmer (P19/P12): Dla mojej strony garażu był to w gruncie rzeczy bezproblemowy piątek. Wydaje mi się, że cała akcja skupiła się dzisiaj na Kevinie! Było kilka momentów, w których naciskaliśmy na granice naszych możliwości, ucząc się przy tym nowej nawierzchni. Pomimo wielu zmian i generalnego remontu jazda po tym torze nadal zapewnia nam olbrzymią satysfakcję. Po południu dokonaliśmy znaczących postępów. Sądzę, że jesteśmy dobrze przygotowani do osiągnięcia dalszego progresu w trakcie jutrzejszych zajęć.

Kevin Magnussen (P22/P19): Spodziewaliśmy się, że w Malezji może być gorąco, ale nikt z nas nie sądził, że aż tak! Moja ekipa wykonała świetną pracę radząc sobie z pożarem i przygotowaniem bolidu do wyjazdu na tor w trakcie popołudniowej sesji. Jeśli o mnie chodzi, to usłyszałem tylko w radiu komunikat o tym, abym szybko wyskakiwał z samochodu. Nie trzeba było powtarzać mi go dwa razy! Podczas drugiego treningu pokonaliśmy trochę okrążeń, dzięki czemu uniknęliśmy spisania dnia na straty. Na wjazdach w zakręty pojawia się zbyt duża nadsterowność, ale jest to prawdopodobnie związane z wykorzystywaniem przez nas bazowych ustawień. Wiemy, jakie obszary musimy poprawić przed kwalifikacjami i samym wyścigiem.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Valtteri Bottas (P12/P13): To był standardowy piątek. Mamy mnóstwo danych i dobrze było móc zrozumieć w jaki sposób nowy asfalt wpływa na samochód. Z pewnością posiada on większą przyczepność, opony również zachowują się lepiej w porównaniu z ubiegłymi latami. Nasze długie przejazdy wyglądały dziś interesująco i posiadamy o nich sporo informacji. Nadal musimy poprawić nasze tempo pojedynczego okrążenia, ale ogólne wrażenie jest naprawdę w porządku.

Felipe Massa (P18/P15): Niestety nie wykonaliśmy dzisiaj tego, co mieliśmy do zrobienia. Musiałem przerwać kilka moich okrążeń z powodu problemu, który kosztował nas nieco czasu – więc nie było to łatwe popołudnie. Nasze tempo w porównaniu z innymi również nie było fantastyczne, mamy sporo pracy i oby sobota była lepsza.

(Natalia Musiał)
 
Haas

Esteban Gutierrez (P14/P14): Za nami bardzo produktywny dzień. Tor jest bardzo interesujący – nawierzchnia zdaje się być idealnie gładka, co ma wpływ na zmianę ustawień bolidu i pracę ogumienia. Staraliśmy się dzisiaj trochę eksperymentować, mając nadzieję na pozyskanie jak największej liczby informacji na temat zachowania bolidu. Krok po kroku idziemy naprzód i mamy nadzieję, że uda nam się wykorzystać maksimum możliwości jeśli chodzi o ustawienia – to nasz priorytet. Teraz poświęcimy się analizie danych, która pomoże nam w określeniu kierunków prac przed sesją kwalifikacyjną.

Romain Grosjean (P13/P20): Popołudniowa sesja treningowa była dla nas bardzo trudna. Mieliśmy olbrzymie problemy ze znalezieniem optymalnego balansu bolidu. To frustrujące. Nie byłem zadowolony z pracy samochodu, ale musimy wykazywać pokorę i pracować nad znalezieniem odpowiedniego rozwiązania przed startem sobotnich jazd. Pozytywne jest to, że pokonaliśmy dziś sporo okrążeń.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Marcus Ericsson (P17/P17): Za nami owocny początek weekendy na Sepang. To był typowy piątek – przygotowywaliśmy się do kolejnych sesji wyścigowego weekendu, pokonując dłuższe i krótsze przejazdy na różnych mieszankach ogumienia. Kontynuowaliśmy także pomiary aerodynamiczne, starając się pozyskać więcej informacji na temat naszego pakietu. Ogólnie nie było dziś żadnych większych problemów i przejechaliśmy sporo kilometrów. Teraz nadszedł czas na spotkanie z inżynierami, analizę zebranych informacji i zapewnienie dalszej poprawy.

Felipe Nasr (P16/P18): Zwyczajny piątek. Nowa nawierzchnia toru jest dużo gładsza od tej, na jakiej ścigaliśmy się w ostatnich latach. Musieliśmy jednak ponownie skoncentrować się na zbieraniu informacji na temat ogumienia, by określić, jak reaguje na nią nasz bolid – tylko w ten sposób mogliśmy efektywnie pracować nad jego balansem. Na dłuższych przejazdach pojawiły się drobne problemy z systemem chłodzenia. Były one jednak związane z ograniczeniami jednostki napędowej, jaką wykorzystywaliśmy podczas sesji treningowej. W sobotę nie spodziewamy się już takich trudności. Na pewno dalszej poprawy wymaga balans bolidu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Manor

Pascal Wehrlein (P21/P21): Za nami bardziej produktywny piątek niż w Singapurze, więc jestem zadowolony. Sepang to wspaniały tor, ale bolid spisywał się dziś inaczej niż oczekiwaliśmy – musimy się temu bliżej przyjrzeć. Wieczorem poddamy analizie zebrane dane, aby zidentyfikować obszary wymagające poprawy. Mamy problemy z oponami, ale ciągle pracujemy nad ustawieniami. Testujemy różne rozwiązania, tak by jak najlepiej dostosować samochód do wymagań tego obiektu.

Esteban Ocon (P20/P22): Jestem zadowolony z pracy, jaką zespół wykonał od weekendu w Singapurze. Czuję, że kroczymy naprzód. Dokonaliśmy znaczących postępów pomiędzy pierwszym i drugim treningiem – to obiecujące przed sobotnimi zajęciami. Sepang to świetny tor, stanowiący duże wyzwanie dla bolidu i kierowcy. Najbardziej interesująca jest tutaj chyba temperatura! Ogólnie nie narzekam. Za nami udany początek weekendu. Wierzę, że będzie już tylko lepiej.

(Nataniel Piórkowski)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca