|
|
|
|
|
|
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2016 | 27 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Mercedes
Lewis Hamilton (P1/P1): To był świetny dzień. Nie mieliśmy żadnych poważnych kłopotów. Pierwszy wyjazd w drugim treningu nie był idealny, gdyż był spory tłok. Jednak później udało się wykręcić niezły czas. Nie perfekcyjny, ale wystarczający. Wykonaliśmy sporo pracy na krótkich i długich przejazdach. Jestem naprawdę zadowolony z samochodu i jesteśmy w dobrej sytuacji. Pole position to cel na jutro. Od dawna go tutaj nie osiągnąłem, jednak jestem tu szybko, a samochód jest świetny, więc musimy się mocno skupić.Nico Rosberg (P2/P2): Niezły początek weekendu. Od samego początku poszliśmy w dobrą stronę z balansem. Zawsze ciekawie jest przejść z gorących warunków do chłodniejszych w drugiej sesji. Opanowanie tego możemy być wyzwaniem, ale nasz samochód pracował dobrze w każdych warunkach. "Graining" na przednich kołach gdy jest chłodniej to największy problem i musimy się dobrze przygotować do wyścigu.(Łukasz Godula)
Ferrari
Sebastian Vettel (P5/P3): Jestem dość zadowolony z dzisiejszego dnia. Oczywiście niezbyt idealna jest awaria skrzyni biegów, jednak nie jestem zmartwiony i nie powinno mieć to wpływu na resztę weekendu. Ogólnie to był bardzo dobry piątek. Pierwszy trening był dość trudny, mieliśmy problem z gorącym torem. Jednak drugi był dobry, gdy wszystko się schłodziło. Na długim przejeździe miałem nieco problemów z przodem, może pojechałem zbyt agresywnie, jednak ogólnie bolid prowadził się dobrze. Szczerze mówiąc myślę, że powinniśmy mieć dobre tempo. Miejmy nadzieję, że w kwalifikacjach samochód poprowadzi się tak samo.Kimi Raikkonen (P7/P6): Dzisiaj zaliczyliśmy normalny piątek. Bolid prowadził się dość dobrze, po prostu nie udało mi się złożyć okrążenia, jednak ogólnie był to typowy dzień. Nasze opony ulegały "grainingowi", aczkolwiek to normalne w pierwszy dzień na torze. Nie był to duży problem i zmieni się to do wyścigu. Teraz musimy popracować w kilku miejscach i będzie ok.(Łukasz Godula)
Red Bull
Max Verstappen (P3/P4): Mój ostatni piątek na torze w tym roku nie był zły. Mieliśmy kilka problemów z bolidem, co oznaczało, że musieliśmy anulować ostatni przejazd, by sprawdzić samochód. Nic nie jest popsute i nie ma czym się martwić, po prostu chodziło o bezpieczeństwo. W pierwszych sesjach przyczepność zawsze jest problemem, jednak zdecydowanie lepiej było w drugim treningu, gdy tor był czystszy. Ultra-miękka mieszanka szybko się zużywa, jednak miękka spisuje się dobrze. Ferrari wygląda na mocne ale my również. Na szybkim kółku trafiłem na tłok na torze, więc jestem przekonany, że będę konkurencyjny. Ogólnie w tym sezonie poprawiamy się w sobotę w stosunku do piątku, więc myślę, że jutro będzie dobrze.Daniel Ricciardo (P4/P5): Jest tu gorąco, nawet pomimo wieczornej pory i opony dostawały w kość. Jeśli wszystko poskładamy w całość to mniej więcej jestem przekonany, że stoczymy walkę o trzecie miejsce. Jak można się było spodziewać, Mercedes jest z przodu, jednak nie są aż tak daleko, więc może w niedzielę z nimi powalczymy. To niebezpieczny tor, ale nie widzę powodów, by odpuszczać w piątek. Jeśli byłoby to Monako to zrozumiałbym dbanie o sprzęt, jednak tutaj można cisnąć i jechać na limicie. Może Nico kryje póki co swój potencjał. Myślę, że wszyscy stawiają na Lewisa w kwalifikacjach, więc zobaczymy jak to jutro się ułoży.(Łukasz Godula)
Williams
Valtteri Bottas (P15/P7): Jak na piątek wszystko poszło dobrze. W pierwszym treningu skoncentrowaliśmy się na testach jednostki napędowej i aerodynamiki, więc trudno mówić o naszych osiągach patrząc wyłącznie na czasy okrążeń. FP2 było już dużo lepsze i wygląda na to, że utrzymujemy poziom z kilku ostatnich weekendów. Po raz kolejny walczymy z Force India. Wiem, że dzięki poprawkom stać nas na poprawę.Felipe Massa (P9/P10): Za mną ostatni piątek weekendu Grand Prix, więc byłoby mi bardzo miło, gdybym ukończył go na szczycie tabeli wyników! Dzisiaj staraliśmy się pozyskać jak najwięcej informacji na temat pracy ogumienia i bolidu, zwłaszcza na długich przejazdach. Wyścig nie będzie łatwy, ale na pewno dam z siebie wszystko by powalczyć o jak najlepszy wynik w moim pożegnalnym wyścigu F1. Postaram się cieszyć się kolejnymi dniami tak mocno, jak tylko się da, ale wiadomo, że największy uśmiech na twarzy gwarantuje dobry rezultat. Mam nadzieję, że zapewnię sobie taki niedzielnego wieczora.(Nataniel Piórkowski)
Force India
Sergio Perez (P6/P8): To był pozytywny dzień. Udało nam się ukończyć program i zebraliśmy wiele informacji do analizy. Patrząc na czasy, nie widać niespodzianek, jesteśmy tam gdzie oczekiwaliśmy i dokonaliśmy solidnego przygotowania do wyścigu. Tor rozwija się w kolejnych sesjach, zwłaszcza gdy temperatura spada, jednak uważam, że mamy dobre ustawienia. Myślę, że wykonaliśmy dobrą robotę i nie mogę się doczekać jutrzejszych przejazdów.Nico Hulkenberg (P--/P9): Jeździłem dziś jedynie po południu, jednak nie był to problem, ponieważ reprezentatywne warunki były po południu. Czułem się dość dobrze w samochodzie i byłem w stanie wskoczyć w rytm niemal od razu. Ciągle mamy nieco pracy z balansem, ponieważ nie jesteśmy tam gdzie byśmy chcieli, jednak powinniśmy być w stanie poprawić przyczepność.Alfonso Celis Jr (P11/P--): To miejsce, gdzie debiutowałem w F1 rok temu, więc była to okazja na pokazanie ile się nauczyłem przez ostatnie dwanaście miesięcy. Za każdym razem gdy wsiadam do bolidu to jest mi łatwiej. Poznaje coraz lepiej zespół, więc gdy zakładam kask to mogę się skupić tylko na jeździe. Jestem zadowolony z dzisiejszych osiągów, wykonaliśmy plan i zebraliśmy wiele informacji.(Łukasz Godula)
McLaren
Fernando Alonso (P18/P11): Jako zespół musimy wykorzystać każdą okazję, by testować w samochodzie części na przyszły sezon. Musimy się jak najwięcej nauczyć o konfiguracjach i filozofiach, które możemy użyć w przyszłej konstrukcji. Dzisiaj mogliśmy naprawdę zrozumieć kilka spraw. Szczególnie w pierwszym treningu, gdy warunki nie odpowiadają tym z kwalifikacji i wyścigu, więc można wtedy eksperymentować. W drugim treningu mieliśmy jedyną szansę, by dowiedzieć się czegoś o oponach. To był pozytywny początek weekendu, miejmy nadzieję, że utrzymamy taki stan rzeczy do wyścigu.Jenson Button (P20/P12): Jazda z kaskiem z 2009 roku była świetna, te kolory są fantastyczne, jednak wspomnienia mam jeszcze lepsze. To nie był dla nas świetny dzień, musieliśmy się zatrzymać dość wcześnie w pierwszym treningu. Mieliśmy nieco problemów, ale mimo to zgromadziliśmy użyteczne dane. Fajnie się tu jeździ i myślę, że nasze tempo wyścigowe będzie lepsze niż w kilku ostatnich wyścigach. Musimy tylko wszystko dobrze poskładać w kwalifikacjach. Cokolwiek się wydarzy, chcę pojechać tak dobrze jak potrafię, nie tylko dlatego, że to mój ostatni wyścig.(Łukasz Godula)
Haas
Esteban Gutierrez (P14/P13): Sądzę, że zmaksymalizowaliśmy dzisiaj nasze możliwości pracy na torze. Zrealizowaliśmy cały program, co było bardzo ważne z punktu widzenia zyskania dobrego wyczucia bolidu – szczególnie biorąc pod uwagę różnicę temperatur pomiędzy pierwszym i drugim treningiem i to, jak wpływa ona na nasz bolid. Mamy wiele danych do przejrzenia. Wieczorem będziemy pracowali nad zrozumieniem zebranych informacji i określeniem właściwych wyborów z myślą o sobocie.Romain Grosjean (P12/P14): Nie był to najłatwiejszy piątek, z jakim mieliśmy do czynienia. O poranku mieliśmy trochę problemów związanych z obróceniem samochodu w pierwszym zakręcie. Dotyczyły one mapowania silnika i pracy hamulców. Poradziliśmy sobie całkiem dobrze, przygotowując samochód do FP2. W trakcie popołudniowej sesji doszło do wycieku wody przez co nie mogliśmy wyjechać na długi przejazd. Zmagałem się z pracą ogumienia. Dzień rozpoczęliśmy od całkiem mocnych przejazdów, ale później było już nieco gorzej. To nasze główne zmartwienie przed wieczorną pracą. Wiemy, że trzeci trening nie odbędzie się w warunkach, w jakich zostaną rozegrane kwalifikacje i wyścig.(Nataniel Piórkowski)
Renault
Jolyon Palmer (P16/P15): Dzisiejszy dzień poszedł naprawdę dobrze. Mamy dobry balans bolidu. Musimy tylko popracować trochę nad zminimalizowaniem degradacji ogumienia w trakcie przejazdów z dużym zapasem paliwa. Czuję, że samochód ma potencjał – teraz chodzi tylko o dopracowanie szczegółów. Znajdujemy się w dobrej sytuacji.Kevin Magnussen (P17/P20): Testowaliśmy dzisiaj w naszym bolidzie kilka różnych rzeczy i wciąż mamy przed sobą sporo pracy. Nie chcę przez to powiedzieć, że wciąż znajdujemy się milion mil od miejsca, w którym chcielibyśmy być, ale stać nas na dokonanie postępów. Liczymy, że uda nam się je osiągnąć przed jutrzejszą sesją treningową i kwalifikacjami.(Nataniel Piórkowski)
Manor
Esteban Ocon (P--/P16): Jestem zadowolony. To był pozytywny dzień, pomimo tego, że jeździłem tylko po południu. Zebraliśmy użyteczne dane od Jordana. Bolid miał dobre tempo i fajnie się tu jeździ. Znam dobrze ten tor i jestem pewny, że szybko dojdę do dobrej prędkości. Naprawdę mi się podoba, więc czekam na dalszą część weekendu.Pascal Wehrlein (P19/P17): To dość dobry piątek w kwestii tego co się dowiedzieliśmy i wypróbowaliśmy wszystko co chcieliśmy. Małe rozczarowanie przyszło w drugim treningu, gdyż zmiany, które wprowadziliśmy przed drugim treningiem nie zadziałały. Najważniejsze jest to, czego dowiedzieliśmy się o samochodzie i tempo było ogólnie dość dobre. Naprawdę podoba mi się ten tor, jednak zdecydowanie nie jest łatwy. Jest tu za dużo zakrętów jak na nasz bolid. Aczkolwiek uwielbiam ścigać się w sztucznym świetle, jak również lubię przejście z dnia w noc. To świetne miejsce na finał sezonu.Jordan King (P21/P--): Po pierwsze cieszę się z możliwości powrotu za kierownicę, więc dziękuję zespołowi. Mój program był inny niż w Austin, gdyż chcieliśmy uporać się z problemami, jakie miał Esteban w kilku ostatnich wyścigach. Jazda w bolidzie F1 jest niesamowita, ale tym bardziej, gdy wiesz, że pracujesz nad czymś co ma znaczenie. Wiele się nauczyłem. Teraz wracam do GP2 na resztę weekendu.(Łukasz Godula)
Sauber
Felipe Nasr (P13/P18): W trakcie pierwszego treningu, gdy panowały wyższe temperatury, balans bolidu sprawiał wrażenie bardzo dobrego. Niestety kwalifikacje i wyścig odbędą się o późniejszej porze, więc nie może to być dla nas punkt odniesienia przed dalszą częścią weekendu. Ogólnie cieszę się z tego, że zrealizowaliśmy założony program. W FP2 na szybkim kółku miałem trochę problemów, więc nie oceniałbym naszego tempa przez pryzmat czasów okrążeń. Wciąż musimy poprawić balans bolidu, aby lepiej wykorzystywać potencjał drzemiący w naszym pakiecie. W celu dokonania postępów trzeba zadbać o owocną analizę danych.Marcus Ericsson (P10/P19): Mam mieszane odczucia. Prezentowaliśmy dość dobre tempo na miękkiej i supermiękkiej mieszance, ale z jakiegoś bliżej nieokreślonego powodu mieliśmy problemy z ultramiękkimi oponami – szczególnie na przejazdach z małą ilością paliwa, wykonywanych w trakcie FP2. Brakowało nam przyczepności. Mierzymy się z wyzwaniem przed jutrzejszymi sesjami, ale widzimy jak na dłoni, że wciąż mamy pole do poprawy. Niezależnie od tego przejechałem dziś całkiem dużo okrążeń. Teraz pora przyjrzeć się danym. Jestem pewien, że jutro będzie lepiej.(Nataniel Piórkowski)
Toro Rosso
Franz Tost, szef zespołu: Po dwóch awariach obręczy lewego koła w bolidzie Dniiła, zrezygnowaliśmy z wysyłania na tor Carlosa. Nadal nie zrozumieliśmy w pełni źródła problemu. Dzisiejszej nocy, wspólnie z inżynierami w Faenzy będziemy ciężko pracować, aby zrozumieć, co się stało. Mamy nadzieję, że jutro wszystko będzie już w porządku.(Nataniel Piórkowski)
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|