F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201627 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Ostatnie kwalifikacje w roku zawsze budzą wiele emocji. Niemal wszystko już jest rozegrane, ale pozostaje ostatnie pytanie, to najważniejsze – kto zostanie mistrzem świata? Na razie fenomenalną formę w końcówce sezonu prezentuje Lewis Hamilton, jednak Nico Rosberg podąża za nim jak cień, a to właśnie Niemiec posiada jak na razie przewagę w klasyfikacji generlanej. Wszystko rozstrzygnie się jutro, jednak na chwilę obecną Anglik potrzebuje sporej dawki pecha dla rywala, by jego cel się spełnił.

Q1

Jedną z pierwszych ekip na torze były Toro Rosso, ponownie upewniające się czy wszystko z bolidem wróciło do bezpiecznej normy. Jednak czasy Sainza i Kwiata nie były zbyt konkurencyjne po pierwszym przejeździe. Wszyscy zawodnicy zdecydowali się na pierwszy przejazd na ultra-miękkich oponach poza Williamsem, który zaryzykował założenie super-miękkich.

Świetnym wynikiem popisał się Hamilton, który wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:39,487. Zdecydowanie wystarczyło to, by przejść do kolejnej części czasówki. Rosberg stracił na swoim przejeździe sekundę z powodu zablokowanego koła po długiej prostej, dzięki czemu za Anglika wskoczyły oba Ferrari. Tymczasem na drugi przejazd zdecydowali się wszyscy poniżej 9 miejsca.

Brak przygotowań wykluczył z dalszej walki Toro Rosso, ale co ciekawe, Q1 nie opuścił Kevin Magnussen. Dzięki temu w Q2 mieliśmy jednego Manora należącego do Wehrleina. Swoje zmagania zakończyli również obaj kierowcy Saubera i Ocon.

Q2

W drugiej części czasówki jako pierwszy z garażu wyjechał Hamilton, a chwilę za nim Rosberg. Mercedes chciał wykorzystać jak najlepsze warunki na torze, jednak ryzykował tłok na szybkim okrążeniu. Jak się okazało, problemów nie było i Hamilton zamledował się z czasem 1:39,382. Tym razem Rosberg był wolniejszy o 0,1 sekundy. Tym razem strategiczną zagrywką popisał się Red Bull, zakładając super-miękkie opony.

Walka o ostatnie pozycje w czołowej dziesiątce miała się rozegrać dopiero na drugim przejeździe, gdyż kilku kierowców było zmuszonych założyć używany komplet opon na pierwszą próbę. W garażach pozostali kierowcy Mercedesa, Ferrari i Force India, a reszta wraz z Red Bullem wyjechałą poprawiać sowje wyniki.

Do czołowej dziesiątki wskoczył Alonso, kosztem Bottasa, który uplasował się na 11 pozycji. Dalej mieliśmy Buttona, dwójkę Haasa, Palmera i Wehrleina. Dla Anglika z McLarena tak zakończyły się ostatnie kwalifikacje w karierze.

Q3

Po zapaleniu się zielonego światła na początku Q3, Hamilton był już na końcu pitlane i chciał jak najszybciej ukończyć swój pierwszy przejazd. Anglik niemal pobił granicę 1:39, wykręcając 1:39,013. Rosberg pojechał wolniej o 0,3 sekundy. Reszta stawki już się nie liczyła w walce o pole position. Za Mercedesami plasował się Raikkonen, dalej dwa Red Bulle, Vettel i Force India. Alonso pojechał na używanych oponach, a Massa zrezygnował z pierwszego przejazdu.

Drugi przejazd od początku pokazał, że to Lewis chce udowodnić, iż jest najszybszym kierowcą w stawce. Anglik pojechał jak natchniony i wykręcił czas 1:38,755. Rosberg poprawił się, jednak w dalszym ciągu był to wynik słabszy o 0,3 sekundy. Na trzecie miejsce wskoczył Ricciardo, zostawiając za sobą oba Ferrari i Verstappena. Dalej uplasowali się Hulkenberg i Perez, a dziewiąty był Alonso, przed Massą. Dla Williamsa pokonanie Force India wydaje się być teraz niemalże niemożliwe.

Jednak jak zakończą się zmagania o mistrzostwo świata? Dowiemy się tego za mniej więcej 24 godziny. Wszystko pozostaje w rękach Rosberga, który nie może jutro popełnić błędu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 26.11.2016 15:06[!]
No i tyle... Hamilton wyciaga te czasy jak asy z rekawa. Jak on to robi. Niesamowite...czapki z glow. Mam nadzieje na dobry start Rosberga bo chyba wygrac bedzie ciezko. Lewis jest na fali skubany :)
Magnuson_22, 26.11.2016 15:11[!]
maxio miałem nadzieje na top 3 ale to pewnie wypadek przy pracy
Aeromis, 26.11.2016 15:13[!]
A jutro niech wygra Massa lub Button! Zresztą oczekują zadymy na starcie, VES i VET nie popuszczą, Perez stając za Hulkenbergiem także może nabroić bo to przecież ostatni wyścig i nie może go z nim przegrać, Sergio to wszakże emocjonalny kierowca.
MairJ23, 26.11.2016 15:18[!]
@Aeromis niech jada jak chca ale od p2 prosze daleko ;)
LeftersBuster, 26.11.2016 15:22[!]
Na miejscu Force India zastanowiłbym się nad tym czy dobrze, że zaangażowali Ocona, a nie Werhleina :D. Miał do dyspozycji pół sezonu i nic ciekawego nie pokazał. Wynik w Brazylii, to mieszanka szczęścia i warunków pogodowych. Oczywiście Pascal pojechał słabo ale jedna jaskółka wiosny nie czyni ( każdy może mieć gorszy dzień), ale Ocon miał realną szansę na miejsce podobne do Nasra, a rzekomo jest od niego bardziej utalentowany... :D
MairJ23, 26.11.2016 15:31[!]
@LeftersBuster Swoja droga dzisiaj w Q FI zajeli 4 miejsce jako zespol. Przeciez to niesamowity wynik z takim budzetem jaki maja.
krisow, 26.11.2016 15:34[!]
Rosberg ma od kilku wyścigów proste zadanie, przyjeżdżać za Hamiltonem. Jest to warunek do zdobycia tytułu, więc to robi. Trudno mieć pretensje. Gdy prowadzisz w szachach mecz o mistrzostwo świata to grasz na remis każdą partię, po ro ryzykować. Chyba widać, że kierowcą jest słabszym, ale doza szczęścia, dobre auto... Bez nieoczekiwanego zdarzenia nie ma szans na tytuł dla Brytyjczyka. A Pietrowa w stawce nie ma ;)
LeftersBuster, 26.11.2016 15:57[!]
@MairJ23

To na pewno i mnie się wydaję, że Pascal lepiej by wykorzystał ich potencjał niż Ocon.
MairJ23, 26.11.2016 16:52[!]
@krisow nie ma takze kolegi z Wenezueli. :)

@LeftersBuster mysle ze Wehrlein jest swietnym kierowca i jest powyzej sredniej...potrzebuje dobrego bolidu i FI byla by dobra opcja.
dejacek, 26.11.2016 20:07[!]
Lewis jest systematycznie o 0,3 sek szybszy od Rosberga. Wg mnie to jest właśnie różnica pomiędzy mistrzem i przeciętniakiem. Niestety w życiu potrzebne jest jeszcze trochę szczęścia i tego mu życzę. Zasługuje
marios76, 27.11.2016 09:06[!]
@MairJ23 A jakie pozycje mieli zajac? W trakcie sezonu dogonili i przescigneli w klasyfikacji Williamsa ( ku mojemu niezadowoleniu;) i ... budzet budzetem- ale sa wyraznie czwarta sila w tym konczacym sie sezonie, a juz na pewno w drugiej jego czesci.
@krisow , @dejacek w tym wieku... a i w wielu latach poprzedniego tytul nie trafil do tak przecietnego kierowcy. Taki ciulacz dojezdzacz. Solidny, ale bez blysku ikry i charyzmy. Wykluczam panike gdy cos sie dzieje nie po jego mysli i celowo rozjezdza rywali :D Sorry ale od lat gra nieczysto i go znielubilem. Jak mam pisac o zaletach, to swietny nr2... i takim bedzie bez wzgledu na ewentualny tytul :/
Kamikadze2000, 27.11.2016 13:06[!]
@MairJ23 - jest w pozycji ofensywnej. W 2014 roku to Rosberg wygrywał jak leci kwalifikacje pod koniec sezonu. Bolid Merca jedzie jak po sznurku. Dominacja RBR to pryszcz przy tym, co robi ekipa ze Stuttgartu i Brackley. ;)
@dejacek - Hamilton w swej karierze i tak miał go od groma. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca