F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201629 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Q1

Jeszcze przed rozpoczęciem sesji na końcu pit lane ustawił się sznur bolidów, na którego czele stanął Rio Haryanto, natomiast na jego końcu obaj reprezentanci Mercedesa na ultramiękkich oponach. Mimo to kierowcy nie otrzymali szansy na pokonanie mierzonego okrążenia, ponieważ po 30 sekundach w bolidzie Felipe Nasra doszło do widowiskowej awarii silnika spalinowego, która wymusiła na Brazylijczyku zatrzymanie swojego Saubera na torze, natomiast na sędziach wywieszenie czerwonej flagi.

Przerwa w jazdach nie trwała jednak długo i po sześciu minutach wznowiono sesję. Tym razem pierwsze na torze pojawiły się bolidy Haasa, natomiast za nimi byli Hamilton i Rosberg. Pierwsze rezultaty zawodników z czołówki były jednak dalekie od ideału i dopiero za drugim podejściem zameldowali się na mecie z konkurencyjnymi czasami.

Kolejna czerwona flaga pojawiła się na torze w Monte Carlo na ponad sześć minut przed końcem Q1. Jej sprawcą był Max Verstappen, który zahaczył prawym przednim kołem o barierkę przy wyjściu z zakrętu numer 15, po czym robił się na kolejnym wirażu. Dla Holendra była to o tyle dramatyczna sytuacja, ponieważ jego czas okrążenia nie przekroczył 107 procent i najpewniej zostanie dopuszczony do startu z przedostatniego pola.

Ostatecznie najlepszy czas wykręcił Sebastian Vettel, a w pierwszej piątce znaleźli się Hamilton, Rosberg, Ricciardo i Perez. Do Q2 z kolei nie awansowali siedemnasty Ericsson, osiemnasty Palmer, dziewiętnasty Haryanto, dwudziesty Wehrlein, a także Verstappen i Nasr.

Q2

Tak jak w Q1, kierowcy z czołówki zaczęli wykręcać konkurencyjne czasy dopiero na drugim mierzonym okrążeniu i na czele znalazł się Lewis Hamilton z 1:14,056, natomiast za nim Nico Rosberg ze stratą prawie pół sekundy, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel i zaskakująco szybcy reprezentanci Toro Rosso z Daniiłem Kwiatem na czele.

Dopiero pod koniec drugiej serii przejazdów udało się pobić rezultat Hamiltona, a kierowcą który tego dokonał był Nico Rosberg. Niemiec pokonał Brytyjczyka tylko o 0,013 sekundy, natomiast za duetem Mercedesa ukończyli Q2 Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo i Kimi Raikkonen. Do finałowego segmentu czasówki nie dostali się odpowiednio Valtteri Bottas, Esteban Gutierrez, Jenson Button, Felipe Massa, Romain Grosjean i Kevin Magnussen.

Q3

Ostatnia część kwalifikacji zaczęła się od mocnego uderzenia. Lewis Hamilton na końcu alei serwisowej zgłosił swojemu zespołowi brak mocy, po czym został zepchnięty przez mechaników do garażu w celu naprawienia awarii.

Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Nico Hulkenberg, który wylegitymował się czasem 1:15,120, natomiast zawodnicy z czołówki zaprezentowali konkurencyjne osiągi dopiero za drugim podejściem. Na czele znalazł się Daniel Ricciardo ze świetnym 1:13,622, jako pierwszy pokonując barierę 1:14 w ten weekend. Zaraz po nim na drugie miejsce wskoczył Nico Rosberg z wynikiem 1:13,913, natomiast po uporaniu się z problemami technicznymi na tor wyjechał Hamilton.

Brytyjczyk swój najlepszy czas uzyskał dopiero podczas trzeciego mierzonego okrążenia i wystarczyło ono jedynie do wywalczenia drugiej linii za Nico Rosbergiem oraz Danielem Ricciardo, który zdobył pierwsze w karierze pole position. Czwarty był Sebastian Vettel, piąty Nico Hulkenberg, szósty Kimi Raikkonen z karą cofnięcia na starcie za wymianę przekładni, siódmy Carlos Sainz, ósmy Sergio Perez, dziewiąty Daniił Kwiat, a dziesiąty Fernando Alonso.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 2,2m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
alienjam, 28.05.2016 23:06[!]
@mcracer1993 Tak na prawdę to żadne tłumaczenie a i pecha bym się tu nie doszukiwał a braku w wyczuciu bolidu i możliwe zbyt dużej presji. Tak jak napisałeś blado to wyszło. Myślę, że Max nie musi się uczyć od innych bo talentu i naturalnej szybkości mu nie brakuje ale w mojej opinii wszystko wokół niego dzieje się szybciej niż powinno i to go zgubi a szkoda by było gdyby przez chorą politykę Red Bulla został "zmarnowany". Zgadzam się z Tobą, że powinien startować w innej serii i szlifować swoje umiejętności. A co do Vettela - jego jęczenie i bezradne wylewanie żółci robi się śmieszne :D Widać skutki bezstresowego wychowania dr Marko i spółki ;) Pozdrowienia.
mcracer1993, 28.05.2016 23:21[!]
@alienjam No to chyba powiedziałem komuś wcześniej, że kierowcy Ferrari są komiczni - właśnie przez to bezsensowne narzekanie przez radio, bo Kimi wcale nie jest lepszy od Seba. Też narzekać potrafi, co pokazał już jeżdżąc w Lotusie - pewnie teraz tym zaraził Vettela, a że Ci dwaj panowie się przyjaźnią to moim zdaniem jest to dość mocny argument. Też pozdrawiam.
alienjam, 28.05.2016 23:35[!]
@mcracer1993 Co do Kimiego - pomimo całej mojej sympatii dla tego kierowcy to jego czas już dawno minął, teraz jest jak ta przysłowiowa baletnica co jej rąbek sukienki przeszkadza ;) Stąd jego ciągłe narzekania. Co do jego przyjaźni z Sebastianem - jak widać swój do swego ciągnie :P Zaznaczam, że to tylko moje subiektywne opinie ;)
mcracer1993, 28.05.2016 23:49[!]
@alienjam Które są w większości słuszne. Zobaczymy co ci dwaj panowie pokażą w wyścigu i czy będziemy świadkami kolejnych narzekań (połączonych z przekleństwami) z ich udziałem.
alienjam, 29.05.2016 00:07[!]
@mcracer1993 Zobaczymy ale myślę, że to jest bardzo prawdopodobne bo jakoś nie wierzę, że Ferrari będzie w stanie odrobić straty z kwalifikacji a i wcale się nie zdziwię jak będą musieli się bronić przed STR. Tymczasem czas goni i kolejne obietnice nie znajdują pokrycia.
Yurek, 29.05.2016 11:07[!]
Cytat enstone :
TAG "sponsorowało" silniki Porsche dla McLarena był to taki branding jak jest teraz pomiędzy TAG a Renault/ Red Bull

Boże. Nie, nie był, wtedy był McLaren-TAG, teraz jest Red Bull-TAG Heuer. Zrozum, że silniki Porsche miały branding TAG, a nie TAG Heuer. Czy naprawdę tak ciężko to pojąć? Przyznać się do błędu?
Cytat enstone :
Heuer dołączyło do TAG w 1985r, w 85r Mclaren zdobył x2 PP, a 86r x2 PP, ale kuje Cię w oczy ten "Heuer" czy jak ??! ..... :)

Kłują mnie przekłamania statystyczne i ignorancja.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca