F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Rolex British Grand Prix 201716 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,243 - Q2, Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]


Silverstone, 16 lipca 2017 – Dominacja Lewisa Hamiltona z Mercedesa przyniosła mu wyrównanie rekordu zwycięstw w Grand Prix Wielkiej Brytanii. Wygrał wyścig po starcie z pole position na oponach supermiękkich i zmienił je na miękkie bez utraty prowadzenia. Taką samą strategię supermiękkie/miękkie zastosowała większość stawki.

Inaczej postąpił Valtteri Bottas, jego zespołowy partner z Mercedesa, który zastosował odwrotną strategię i wystartował na miękkiej mieszance. Zyskiwał pozycje dzięki pit stopom rywali, a po zmianie opon na szybsze supermiękkie nadrobił kolejne miejsca na finiszu wyścigu.

Tuż przed końcem Grand Prix zespół Ferrari doświadczył problemów z lewymi przednimi oponami w samochodach Sebastiana Vettela i Kimiego Raikkonena. Obaj musieli zjechać na nieplanowane pit stopy, ale mimo to Raikkonen zdołał stanąć na podium. Przyczyny tych incydentów są aktualnie badane we współpracy z zespołem.

Silverstone to jeden z najbardziej wymagających torów w sezonie pod względem energii działającej na opony: samochody poddawane są przeciążeniom przekraczającym 5 g. Mimo to supermiękka mieszanka, debiutująca podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, sprostała tym wymaganiom. Przykładowo Daniel Ricciardo z Red Bulla po starcie z 19. pola, w wyniku kary, wykonał długi pierwszy przejazd na supermiękkich oponach i zajął piąte miejsce.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Grand Prix Wielkiej Brytanii przyniosło zaskakującą końcówkę dla duetu Ferrari: Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen niestety doświadczyli problemów z oponami tuż przed zaciętym finiszem. To wielka szkoda, oczywiście sprawdzamy teraz dokładnie przyczyny we współpracy z zespołem. Wyścig rozegrano w niesamowitym tempie, czas najszybszego okrążenia był lepszy o prawie pięć sekund niż rezultat z sezonu 2016”.

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
„Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na jeden pit stop, zgodnie z naszymi przewidywaniami: chociaż strategia w dużej mierze zależała od tempa degradacji supermiękkich opon. Po starcie na supermiękkiej mieszance, przesiadł się na 25. okrążeniu na miękką”.

OPONY UŻYTE W WYŚCIGU


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca