F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 20171 pa?dziernika
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opony użyte w wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Sepang, 1 października 2017 – Ostatnią Grand Prix Malezji wygrał startujący z drugiego rzędu Max Verstappen z Red Bulla, po jeździe na jeden pit stop i zmianie opon z supermiękkich na miękkie. Taką samą strategię zastosowali wszyscy kierowcy z czołówki poza Sebastianem Vettelem z Ferrari, który fantastycznie odrobił straty i zajął czwarte miejsce po starcie z ostatniego pola.

Niemiec zdecydował się na start na miękkich oponach, mając nadzieję na odrobienie jak największej liczby pozycji. Przesiadł się na szybsze, supermiękkie ogumienie na tym samym okrążeniu, na którym prowadzący Verstappen zmienił mieszankę z supermiękkiej na miękką.

Vettel wykorzystał następnie przewagę szybkości supermiękkich opon i awansował do pierwszej czwórki.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Po treningach przerywanych pogodą i czerwoną flagą zespoły nie miały pełnego obrazu degradacji na długich przejazdach i to stanowiło dziś główne wyzwanie. Temperatura nawierzchni utrzymywała się na dość niskim jak na Malezję poziomie – około 40 stopni Celsjusza – a poziomy degradacji w przypadku obu mieszanek okazały się dość niskie, więc można było wydłużyć przejazdy. Cała czołówka postawiła na zbliżone strategie jednego postoju według schematu supermiękkie/miękkie, a jedną z ozdób wyścigu była szarża Vettela z ostatniej pozycji startowej, w której pomogła mu alternatywna strategia w postaci rozpoczęcia wyścigu na miękkiej mieszance. Esteban Ocon z Force India został zmuszony do wykonania wczesnego pit stopu po przebiciu opony wskutek kontaktu z innym samochodem: po zjeździe na trzecim okrążeniu dojechał do mety na jednym komplecie miękkich opon”.

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Verstappen wygrał liczący 56 okrążeń wyścig, stosując zgodną z przewidywaniami strategię jednego pit stopu. Zmienił opony supermiękkie na miękkie na 28. okrążeniu – później niż zakładaliśmy, w związku z wolniejszą degradacją ogumienia. Na tym samym okrążeniu Vettel zmienił opony miękkie na supermiękkie.


OPONY UŻYTE W WYŚCIGU


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca