|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2017 | 16 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,493 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
Sakhir, 16 kwietnia 2017 – Sebastian Vettel z Ferrari zwyciężył w Grand Prix Bahrajnu, stosując strategię dwóch pit stopów po starcie z drugiego rzędu. Wszyscy kierowcy poza Pascalem Wehrleinem z Saubera zmieniali opony po dwa razy, a jego zespołowy partner Marcus Ericsson jako jedyny rozpoczął wyścig na miękkiej mieszance. W ciepłych warunkach w niedzielny wieczór degradacja w przypadku obu rodzajów ogumienia była ograniczona, dzięki czemu kierowcy mogli mocno naciskać podczas każdego przejazdu.
MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Strategia była osią tego wyścigu, a wpływ na zmagania miała też neutralizacja w pierwszej fazie zawodów. W każdym przypadku najszybszą strategią w takich warunkach były dwa pit stopy, ale mieliśmy do czynienia z różnymi wariacjami tej strategii, w zależności od kolejności wykorzystania supermiękkiej i miękkiej mieszanki. Chłodniejsze w porównaniu z poprzednimi dniami warunki poskutkowały niższą degradacją supermiękkiego ogumienia oraz bardzo równą formą miękkich opon”.
NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
MIĘKKA – Wehrlein – 45
SUPERMIĘKKA – Ocon – 26
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Sebastian Vettel wygrał wyścig po jeździe na dwa pit stopy, zgodnie z przewidywaniami (zależnymi od degradacji supermiękkiej mieszanki). Poziom degradacji był średni, co zaowocowało teoretycznie najszybszą strategią w postaci dwóch pit stopów z dwoma przejazdami na supermiękkiej mieszance, po 19 okrążeń każdy, oraz przejazdem do mety na miękkich oponach (neutralizacja przyspieszyła pierwsze zjazdy większości kierowców, wykonane na 13. okrążeniu). Taką strategię zastosowali Vettel i Bottas, a zwycięzca wyścigu zjeżdżał na 10. i 33. okrążeniu
OPONY UŻYTE W WYŚCIGU
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|