F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201714 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Trzeci trening ponownie w tym roku przywrócił nadzieje na zaciętą walkę w kwalifikacjach. Faktycznie tak było, jednak stało się tak dzięki sprawności mechaników Ferrari, którzy zdołali naprawić samochód Vettela. Walka o pole position była naprawdę pasjonująca, więc jutro możemy ponownie spodziewać się ostrej walki.

Q1

Wśród zawodników rozpoczynających kwalifikacje o dziwo pojawił się Sebastian Vettel. Niemiec ewidentnie miał problemy techniczne po trzecim treningu, gdyż zaraz usłyszeliśmy komunikat Niemca który dziękował za przygotowanie maszyny. Niestety chwilę później do Seba odezwał się inżynier, iż musi natychmiast zatrzymać samochód. Kierowca Ferrari dopytywał czy musi tak zrobić na pewno, po czym usłyszał, iż może pomóc reset jednego z systemów. To wydawało się zadziałać, gdyż mógł rozpocząć okrążenie pomiarowe. Udało mu się wykręcić 1:20,939.

Co ciekawe nieco wolniejszy od Vettela był Bottas, choć on rano zaliczył zdecydowanie poważniejsze problemy techniczne i nie przejechał wielu kółek. Za to o prawie pół sekundy szybszy był Hamilton, wykręcając 1:20,511. W dole tabeli po pierwszym przejeździe o dziwo znajdowali się kierowcy Haasa. Pozostała trójka kandydatów do odpadnięcia w Q1 już tak nie dziwiła: Stroll, Palmer i Kwiat. Jednak przed nami był jeszcze jeden przejazd.

Z powyższego grona udało się uciec kierowcom Haasa, jednak niestety nie poprawili się wystarczająco Ericsson, Palmer, Stroll i Kwiat. Poza nimi odpadł Vandoorne, który stracił do swojego partnera zespołowego, Fernando Alonso, aż pół sekundy

Q2

Pierwsze przejazdy nie były zbyt szczęśliwe dla kierowców Mercedesa. Bottas dość mocno przytarł oponę na pierwszym mierzonym kółku w pierwszym zakręcie. To zmusiło go do kolejnego okrążenia pomiarowego. Hamilton również delikatnie przytarł swoje gumy, a jak poinstruował go inżynier, był to jego komplet wyścigowy. Hamilton tymczasem meldował się z najlepszym wynikiem 1:20.210, za nim był Vettel ze stratą niecałej 0,1 sekundy, tymczasem Bottas do Niemca tracił zaledwie 0,005 sekundy. To zwiastowało ogromne emocje w Q3.

Po pierwszym przejeździe mieliśmy kilka niespodziewanych rezultatów. Był nim między innymi 10 wynik Fernando Alonso. Podczas drugiego przejazdu w ostatnim sektorze popełnił błąd Grosjean, przez co pojawiła się żółta flaga. Mógł na tym ucierpieć Alonso, jednak mimo to Hiszpan się poprawił i ostatecznie awansował do Q3, powodując niesamowitą radość w garażu McLarena. Ten incydent może być jednak jeszcze analizowany przez sędziów.

Poza wściekłym Grosjeanem z dalszej rywalizacji odpadli Magnussen, Sainz, Hulkenberg oraz Wehrlein. Tym samym zdecydowanie poprawił się również

Q3

Walkę o pole position rozpoczęły niemal równocześnie czołowe trzy ekipy. Force India, Alonso i Massa postanowili wykonać tylko jeden przejazd w związku z posiadaniem tylko jednego kompletu opon. Pierwsze rozdanie zdecydowanie padło łupem Mercedesa. Hamilton wykręcił niewiarygodny czas 1:19.149, a Anglik miał jeszcze zapas. Za nim uplasował się Bottas, który popełnił błąd w ostatnim zakręcie. Trzeci był Raikkonen ze stratą niemal 0,3 sekundy. Vettel tymczasem dopytywał o działanie swojej hybrydy, gdyż jego wynik był zdecydowanie słabszy.

Drugi i ostatni dziś przejazd rozpoczęli już wszyscy zawodnicy, razem z dolną częścią czołowej dziesiątki. W kolejnych sektorach rekordy kręcili kolejni kierowcy Mercedesa i Ferrari i po drugim sektorze to stajnia z Maranello wypadała lepiej. Hamilton i Bottas nie poprawili swoich czasów. Dzięki temu swoją szansę miał Raikkonen i Vettel. Fin niestety tradycyjnie zepsuł okrążenie. O wiele lepiej pojechał Vettel ale i on nie ustrzegł się małego błędu i zameldował się ostatecznie zaledwie 0,051 sekundy za Hamiltonem, jednak tym samym spychając Bottasa na trzecie miejsce.

Ogromną niespodziankę sprawił również Alonso. Hiszpan ostatecznie w McLarenie uplasował się na siódmym miejscu, co jest można powiedzieć niewiarygodnym osiągnięciem przy obecnej formie Hondy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 3,0 m/s
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dan193t, 13.05.2017 15:16[!]
Raikkonen był tak blisko.... Ech, gdyby nie 3 sektor.
kibic sribic, 13.05.2017 17:05[!]
Alonso P7... czyżby swego rodzaju powtórka z 2014 roku (GRO w Lotusie P5/P8)?
SweetF1, 13.05.2017 17:29[!]
BRAWO FERNANDO!!!
Co ma Grosjean 2014 do Fernando ? Nic nie ma wspólnego .
Brawo Mercedes !!!
---, 13.05.2017 18:01[!]
@SweetF1
Co ma "Grosjean 2014" wspólnego z tym newsem ?!
MairJ23, 13.05.2017 19:53[!]
Chyba chodzi koledze o kolizje w pierwszym zakręcie Hamiltona z Grosjeanem na SPA ktora skutkowała prawie utrata glowy przez Alonso podczas przelotu Grosjeana nad bolidem Alonso. Taki "wild guess"

A wracajac do bardziej przyziemnych tematów to to co zrobil Alonso to mistrzostwo świata.
rocque, 13.05.2017 20:05[!]
Cytat SweetF1 :
Co ma Grosjean 2014 do Fernando ? Nic nie ma wspólnego.

Pakietem generalnie uznawanym za kiepski wywalczył niespodziewany wynik w kwalifikacjach?
W wyścigu nawaliła elektryka i przez to ograło go Ferrari.
bartoszcze, 13.05.2017 20:10[!]
Coś dziwnego musiało być w pierwotnej wersji artykułu :)
Zomo, 14.05.2017 00:31[!]
Emeryci jak Alonso czy Massa zajmuja tylko miejsca mlodym genialnym kierowcom jak Vandoorne czy Stroll, ktorzy jezdzac na ich miejscu byly by spokojnie w pierwszej 5-tce.
;-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca