F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Rolex Magyar Nagydíj 20194 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,276 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Max Verstappen zdobył pole position do Grand Prix Węgier. Na drugiej pozycji kwalifikacje ukończył Bottas. W kolejnym rzędzie na starcie ustawią swe bolidy Hamilton i Leclerc.

Q1
George Russell rozpoczął kwalifikacje od wykręcenia konkurencyjnego rezultatu: 1:18,143s. Był to czas lepszy o 0,5s od Strolla i o 0,7s od Kubicy. Po ośmiu minutach od startu Q1 swoje pomiarowe kółka ukończyła większa liczba kierowców, w tym ci rywalizujący w ścisłej czołówce. Najpierw na czoło wysunął się Vettel, ale po kilku chwilach spadł na drugie miejsce, za swojego zespołowego kolegę – Charlesa Leclerca.

Okazało się jednak, że najszybszym kółkiem na początku pierwszego bloku czasówki popisał się Max Verstappen, któremu udało się zejść poniżej bariery 1m16s (1:15,817s). Był to wynik lepszy o pół sekundy od tego, który znajdował się przy nazwisku dotychczasowego lidera klasyfikacji. Mercedesy zaprezentowały słabsze tempo i zdołały jedynie rozdzielić obu reprezentantów Ferrari – Bottas był czwarty, Hamilton piąty.

Na osiem minut przed końcem bloku Leclerc obrócił swój bolid w ostatnim zakręcie i z dużą siłą uderzył o barierę z opon, znajdującą się na wyjeździe na główną prostą, uszkadzając tylne skrzydło. Monakijczyk mógł kontynuować jazdę i powrócił do alei serwisowej. Tymczasem Bottasowi udało się znacząco podkręcić osiągi, co przełożyło się na awans na drugą pozycję (+0.3s do lidera).

Cztery minuty przed wywieszeniem flagi w szachownicę w strefie kierowców bez awansu do Q2 znajdowali się Kwiat, Giovinazzi, Stroll, Grosjean i Kubica. Na czternastym miejscu plasował się Russell, który legitymował się lepszym rezultatem od Alexa Albona z STR. Brytyjczyk miał jeszcze zapasy, które uwolnił na swojej ostatniej próbie, awansując na jedenaste miejsce.

Nie wystarczyło to jednak do awansu do Q2 – zabrakło do tego tylko 0,053s. Russell był pierwszym z grona pięciu pechowców. Znaleźli się w nim także Perez, Ricciardo, Stroll i Kubica. Polak stracił do Kanadyjczyka 0,8s. Do zespołowego kolegi z Williamsa zabrakło mu 1,3s.

Q2
Bottas i Hamilton rozpoczęli udział w kwalifikacjach na pośredniej mieszance. Podobne taktyczne posunięcie zastosowano w Ferrari, gdzie do walki powrócił Charles Leclerc. "Żółte" Pirelli PZero znalazły się także w obu bolidach Red Bulla.

Po pierwszych przejazdach punktem odniesienia był czas Hamiltona: 1:15,548s. Był on minimalnie lepszy od wyniku osiągniętego przez Verstappena i Bottasa. Kierowcy Ferrari tracili do lidera tabeli około 0,3s, przy czym Leclerc zajmował wyższą pozycję od Vettela. Szósta lokata należała do Gasly'ego.

Pomimo tego, że Francuz tracił 0,9s do Hamiltona, siódmy Hulkenberg nie był w stanie przesunąć się przed niego używając znacznie szybszych miękkich opon. Sztuka ta udała się Norrisowi. Czołową dziesiątkę zamykali Sainz i Albon. Haas kontynuował testy porównawcze. Korzystający ze starszej specyfikacji bolidu Grosjean wskoczył na P8, podczas gdy plasujący się na czternastej pozycji Magnussen narzekał na ogólny brak przyczepności.

Zagrożeni brakiem awansu do Q3 zagrożeni byli Albon, Kwiat, Giovinazzi, Magnussen i Raikkonen. Tylko ostatni z wymienionych zawodników zdołał poprawić swój czas na tyle, aby znaleźć się w Q3. Z czołowej dziesiątki wypadł za to Nico Hulkenberg.

Q3
Hamilton jako pierwszy wyjechał na tor, mając za swoim tylnym skrzydłem Kimiego Raikkonena. W wewnętrznym pojedynku dwóch kierowców Mercedesa czasem lepszym o 0,010s popisał się Valtteri Bottas. To jednak Verstappen okazał się prawdziwą gwiazdą Q3. Holender jako pierwszy zszedł po niżej bariery 1m15s, ustanawiając 1:14,958s. Był to nowy absolutny rekord Hungaroringu. Kierowcy Ferrari zawiedli. Vettel był czwarty (+0,4), Leclerc piąty (+0,5s).

W drugiej połowie TOP10 najlepszy wynik należał do Gasly'ego, za którym plasowali się Norris i Sainz z McLarena, Raikkonen oraz Grosjean. Tym razem żaden zespół w Q3 nie zdecydował się na wykonanie tylko jednego przejazdu w drugiej części sesji.

Ostatnie minuty kwalifikacji były bardzo nerwowe. Potwierdziły one jednak wyśmienitą formę Verstappena. Lider Red Bulla poprawił swój osobisty rekord o blisko 0,4s i zdobył swoje pierwsze pole position w karierze. Bottas stracił do 23-latka tylko 0,018s, Hamilton niespełna 0,2.s. Leclerc utrzymał się przed Vettelem. Szóste pole startowe dla Gasly'ego. W czwartym rzędzie ustawią się Norris i Sainz z McLarena. Dalej Grosjean przed Raikkonenem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca