F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201922 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,063 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,706 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:36,015 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:41,905 - Kevin Magnussen (Haas), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
166,578 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Wyjątkowe warunki podczas nocnych kwalifikacji w Singapurze zawsze zapewniają sporo emocji. Nie inaczej było dziś, gdyż o pole position walczyli kierowcy trzech ekip. Ostatecznie wszystkich pokonał Leclerc, wyrastając na gwiazdę ostatnich wyścigów.

Q1
Kierowcy nie śpieszyli się z wyjazdem na tor w pierwszej sesji kwalifikacyjnej. Pomimo spadku temperatur, na Marina Bay ważne jest nagumowanie trasy, więc ewolucja z kolejnymi przejazdami jest ogromna. Przez to nie warto rzucać się na tor jako pierwszy. Po kilku minutach na okrążeniu wyjazdowym Carlos Sainz doniósł o problemach z mocą, ale rozpoczął mierzone kółko.

Na pośrednie opony w pierwszym przejeździe zdecydowali się tylko kierowcy Mercedesa, nikt więcej nie postanowił ryzykować. Na granicy przejście do Q2 znajdowali się kierowcy Force India, Haasa i Alfy Romeo.

Na drugi przejazd wszyscy założyli miękkie opony, wraz z Mercedesem, a w garażu pozostali kierowcy Ferrari i Red Bulla. Ostatecznie w dole stawki nie zdołał się poprawić Kwiat, przez co Perez zepchnął go na szesnaste miejsce i pozbawił szans na dalszą walkę. Za Rosjaninem uplasował się Stroll, który wyraźnie miał problemy z opanowaniem trudnego ulicznego toru. Przed Williamsem zameldował się jeszcze Grosjean, który nie ustrzegł się błędów na mierzonym kółku. Kubica zakończył czasówkę za Russellem.

Q2
W drugiej części kierowcy czołówki, ale nie tylko, znacznie podkręcili tempo. Na pierwszym miejscu po pierwszym przejeździe niezmiennie plasował się Leclerc, tym razem z czasem 1:36,930. Za jego plecami meldował się Hamilton i Verstappen. Całkiem mocne kółko pojechał również Norris, tracąc do Ferrari jedynie 0,6 sekundy i o tyle samo wyprzedzając partnera zespołowego. Końcówkę czołowej dziesiątki zamykali kierowcy Renault, przed Giovinazzim, Gaslym, Perezem, Raikkonenem I Magnussenem.

Drugi przejazd nie zmienił w żaden sposób kolejności. Temperatury spadły zbyt mocno, by poprawić czasy. Wyłamała się z tego tylko czołówka, ale nie zmieniło to układu wśród kierowców, którzy odpadli z dalszej rywalizacji.

Q3
Walka o pole position była zacięta już w pierwszym przejeździe. Sebastian Vettel włożył pełne skupienie w swój przejazd i wykręcił najlepszy czas – 1:36,437. Drugi Leclerc był wolniejszy aż o 0,3 sekundy. Dalej były Mercedesy ze stratą sekundy! Pomiędzy dwoma czołowymi ekipami plasował się Verstappen.

Na drugim przejeździe popis swoich możliwości dał Leclerc. Pomimo jednego błędu pojechał szybciej od Vettela i zdobył pole position, ponieważ Niemiec nie ukończył kółka pomiarowego. Na drugie miejsce przesunął się Hamilton, a czwarty był Verstappen, zostawiając Bottasa na piątym miejscu. Najlepszym z reszty został Sainz, choć jego partner zespołowy może być naprawdę zawiedziony, gdyż oba Renault skoczyły przed Norrisa.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca