F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Emirates Gran Premio de España 201912 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,173 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,441 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Pierwsza runda sezonu F1 w Europie zawsze oznacza wytoczenie pierwszych dużych dział w kontekście rozwoju samochodów. Każda ekipy również w tym roku przywiozła na tor w Hiszpanii sporo nowych części i wielu zadawało sobie pytanie, czy nowy silnik Ferrari i inne poprawki pozwolą im na walkę z Mercedesem? Treningi skłaniały ku przeczącej odpowiedzi, jednak przy tak niewielkich różnicach nigdy nie można lekceważyć przeciwnika.

Q1
Pierwszym zawodnikiem, który pojawił się po zapaleniu zielonego światła był Robert Kubica. Williams prawdopodobnie celował w trzy przejazdy, więc musiał dość szybko rozpocząć walkę o jak najszybsze kółko. W garażu pozostawał Russell, jednak on przez otrzymaną karę za nową skrzynię biegów nie miał zbyt dużej motywacji do walki w czasówce. Robert uzyskał bardzo słaby czas, jednak o wiele bardziej istotny był incydent Hulkenberga, który wypadł w trzecim zakręcie i uszkodził przednie skrzydło. Niemiec był jednak w stanie wyjechać z pobocza i powoli toczył się do garażu.

Russell na szybkim kółku obrócił się w trzecim sektorze, a na czele w tym czasie było Ferrari z czasami na poziomie 1:17. Wszyscy w stawce poruszali się od razu na miękkich oponach. Szybciej od Ferrari zdołał pojechać Max Verstappen, jednak do prowadzącego Bottasa stracił 0,2 sekundy. Hulkenbergowi udało się wyjechać na pomiarowe kółko z nowym skrzydłem, jego czas nie był jednak zbyt konkurencyjny. Niemiec był pierwszym z pechowców, którzy odpadli, jednak Renault ogólnie nie prezentowało dobrych osiągów, gdyż tuż przed nim był Ricciardo.

Poza Niemcem z dalszej rywalizacji odpadli Stroll Giovinazzi Russell i Kubica.

Q2
Tym razem to dwie czołowe ekipy wyjechały jako pierwsze na tor, nie ryzykując utknięcia za wolniejszymi rywalami na mierzonym okrążeniu. Pierwsze mocniejsze rozdanie zdecydowanie poszło w ręce Mercedesa. Hamilton niemal przebił barierę 1:16, a Bottas tracił do niego 0,2 sekundy. Dalej mieliśmy Vettela ze stratą ponad sekundy. Leclerc tymczasem na pierwszym przejeździe pogubił sporo lotek spod bolidu na jednej z tarek. Tuż za Vettelem plasował się Verstappen, a najlepszym z reszty był Grosjean.

Na drugim przejeździe znacznie tempo poprawił Ricciardo, jak również Kwiat popisał się dobrym wynikiem, obaj przeszli do Q3. Pierwszym pechowcem za to był Norris, który finiszował dziś przed Albonem i Sainzem (Hiszpan popełnił spory błąd na drugim przejeździe). Dalej mieliśmy Raikkonena i Pereza. Należy jednak pamiętać, że Ricciardo zostanie cofnięty o 3 pozycje za incydent z Baku.

Q3
Na walkę o pole position nie czekał długo Hamilton i wyjechał na pierwszy przejazd znacznie przed rywalami. Przejazd Anglika nie był jednak idealnie czysty i popełnił kilka błędów. Wykorzystał to idealnie Bottas, popisując się wynikiem 1:15,406, co było o ponad pół sekundy lepszym rezultatem od partnera z zespołu. O Ferrari ciężko było powiedzieć cokolwiek pozytywnego. Stajnia z Maranello musiała odpierać ataki Red Bulla.

Drugi przejazd był zdecydowanie nietypowy. Nikt z czołówki nie poprawił swojego czasu, a Leclerc nie pokonał nawet Verstappena. Dało to trzecie z rzędu pole position dla Bottasa. Niesamowity wynik Fina. Na siódmym miejscu zameldował się Grosjean, o włos przed Magnussenem. Dużo za to stracili zarówno Kwiat, jak i Ricciardo.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca