F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio De La Ciudad De México 202230 pa?dziernika
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:17,774 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Max Verstappen zdominował niedzielne zmagania na Autodromo Hermanos Rodriguez i po raz czternasty w tym sezonie zameldował się na najwyższym stopniu podium. Obok Holendra na podium ustawili się – tak samo jak w ubiegłym sezonie – Lewis Hamilton i Sergio Perez.

Verstappen znakomicie ruszył z miejsca, zostawiając w tyle Russella, który z kolei wystartował znacznie gorzej od ruszających zza jego pleców Hamiltona i Pereza. Młodszy z kierowców Mercedesa w drugim zakręcie stracił drugie miejsce na rzecz Hamiltona. Perez wkrótce także uporał się z Russellem, wyprzedzając go po zewnętrznej zakrętu numer 4. Piąte miejsce utrzymał Sainz, za którym znajdowali się Leclerc, Alonso, Bottas, Ocon i Norris.

Siesta na otwarcie
Pierwsze kółka okazały się niezwykle spokojne – Verstappen szybko oddalił się na ponad sekundę od Hamiltona, podczas gdy trzeci Perez tracił niespełna 1,5 sekundy do Brytyjczyka. Czołowa szóstka błyskawicznie też pokazała reszcie stawki miejsce w szeregu – po siedmiu okrążeniach strata siódmego Alonso do kierowców Ferrari wynosiła już ponad cztery sekundy. Pomimo niewielkich różnic czasowych na początku wyścigu obserwowaliśmy tylko jeden manewr wyprzedzania. Na ósmym kółku Nicholas Latifi wyprzedził Kevina Magnussena, jednak była to walka o zaledwie 19. miejsce.

Okrążenie później do pracy wziął się Daniel Ricciardo, który uporał się z Guanyu Zhou i awansował na 12. pozycję. Kolejne kółka nie przyniosły większej ilości akcji na torze, a jedynym pojedynkiem był ten o 15. miejsce pomiędzy Lance'em Strollem i Pierre'em Gaslym. Francuz przypuścił udany atak na kierowcę Astona w 4. zakręcie, wypychając go przy tym z toru, ale kierowca AlphaTauri nie oddał pozycji. Do tej dwójki w międzyczasie zbliżył się Alex Albon, który zaczął coraz śmielej pokazywać się Strollowi w lusterkach. Do żadnej walki pomiędzy nimi jednak nie doszło, gdyż Stroll na 18. kółku jako pierwszy odbył wizytę w alei serwisowej.

Stroll powrócił na tor na świeżym komplecie miękkich opon, podczas gdy sędziowie postanowili ukarać Gasly'ego karą doliczenia pięciu sekund. Francuz, który już miał na koncie 9 punktów karnych, stąpał po niezwykle cienkim lodzie... Max Verstappen narzekał tymczasem na pracę opon, jednak to nie on, a Sergio Perez jako pierwszy złożył wizytę mechanikom (24. okrążenie). Postój Meksykanina nie należał do najlepszych, bowiem trwał aż pięć sekund.

Mercedes z Red Bullem znowu jak równy z równym
Verstappen zjechał na kolejnym kółku, a na czele stawki znalazł się duet Mercedesa – Hamilton przed Russellem. Perez błyskawicznie zabrał się do odrabiania strat. Meksykanin najpierw wykręcił najlepszy czas okrążenia, by wkrótce potem uporać się z Charlesem Leclerkiem, czym uszczęśliwił licznie zgromadzonych kibiców. Na 30. kółku na jedyny postój zjechał Lewis Hamilton – Brytyjczykowi założono twarde opony. Na prowadzeniu znalazł się Russell, który jednak nie narzekał na stan ogumienia w swoim samochodzie.

Ostatecznie młodszy z kierowców Mercedesa odwiedził swoich mechaników na 35. kółku i, podobnie jak Lewis Hamilton, otrzymał twarde opony. Po zjeździe Russella sytuacja wróciła do normy – prowadził Verstappen przed Hamiltonem, Perezem i Russellem. Na piątym i szóstym miejscu, przed kierowcami Ferrari, znajdowali się Alonso i Bottas, którzy jednak nie odbyli jeszcze postojów w boksach. Twarda opona początkowo nie dawała zbyt dobrych osiągów, przez co bohater lokalnej publiczności, Sergio Perez, bardzo szybko zbliżył się na sekundę do Lewisa Hamiltona.

Wydawało się więc, że przed Meksykaninem otwierała się więc szansa na rewanż na Brytyjczyku za rok 2021, jednak Hamilton wkrótce zdołał znaleźć nieco więcej tempa i oddalił się od kierowcy Red Bulla na dwie sekundy. Z pracy twardych opon zupełnie nie był za to zadowolony George Russell, który proponował zespołowi nawet kolejny postój. Dogrzewającego twarde ogumienie Bottasa wyprzedził natomiast Ocon, ale Fin nie pozwolił kierowcy Alpine się oddalić i co jakiś czas pokazywał mu się w lusterkach. Lewis Hamilton co jakiś czas narzekał na pracę silnika w swoim samochodzie, lecz utrzymywał on stałą, 1,5-sekundową przewagę nad Perezem.

Tsunoda pierwszym pechowcem, Verstappen jedzie po wygraną
Do 51. okrążenia w wyścigu udział brali wszyscy kierowcy, jednak właśnie wtedy zmieniło się to za sprawą walczących o jedenastą lokatę Daniela Ricciardo i Yukiego Tsunody. Australijczyk zaatakował kierowcę AlphaTauri w szóstym zakręcie, lecz uderzył on w bok bolidu Japończyka, który na moment wzbił się w powietrze. Tsunoda próbował kontynuować zmagania i zjechał do boksów po nowe przednie skrzydło, ale uszkodzenia okazały się zbyt poważne i musiał on wycofać się z wyścigu. Ricciardo wkrótce otrzymał natomiast karę doliczenia dziesięciu sekund.

Korzystający z miękkich opon Ricciardo nie zamierzał jednak załamywać rąk i kontynuował swoją szarżę, wyprzedzając w ciągu kilku kolejnych kółek Bottasa, Alonso i Ocona, dzięki czemu awansował aż na siódme miejsce. Po uporaniu się z Oconem kierowca McLarena miał przed sobą mnóstwo przestrzeni, co dawało nadzieję na utrzymanie się w punktowanej strefie nawet pomimo dość dotkliwej kary. Na sześć kółek przed metą z wyścigu wycofać się musiał natomiast Fernando Alonso, w którego samochodzie doszło do usterki mechanicznej.

Hiszpan zatrzymał swój samochód na poboczu za pierwszym zakrętem i na krótką chwilę zaowocowało to wirtualną neutralizacją. Na ostatnich kółkach walkę o jedenastą pozycję z Albonem wygrał jeszcze Pierre Gasly i była to ostatnia zmiana w tabeli. Bonusowy punkt za najszybsze okrążenie Perezowi odebrał Russell, który na przedostatnim kółku zjechał do boksów po miękkie opony.

Verstappen tymczasem kompletnie niezagrożony pomknął po rekordowe, 14. w sezonie zwycięstwo. Drugi na mecie Hamilton stracił do Holendra ponad 15 sekund. Skład podium ku uciesze lokalnej publiczności ponownie uzupełnił Sergio Perez, który nie zdołał jednak nawiązać walki z Hamiltonem. Kolejne punktowane pozycje wywalczyli Russell, Sainz, Leclerc, Ricciardo, Ocon, Norris i Bottas. Ten ostatni znalazł się w punktowanej dziesiątce po raz pierwszy od czerwcowego Grand Prix Kanady.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38,4°C
Temperatura powietrza: 25,2°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 31%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca