F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio De La Ciudad De México 202230 pa?dziernika
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:17,774 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Max Verstappen rozpocznie z pole position wyścig o Grand Prix Meksyku. Holender uzyskał najlepszy czas w sobotniej czasówce, pokonując kierowców Mercedesa – George'a Russella i Lewisa Hamiltona.

Q1
Przed rozpoczęciem Q1 ryzyko pojawienia się opadów deszczu wynosiło 60%. Obawy mogła budzić ciemna chmura, która znajdowała się niedaleko toru.

Niemal natychmiast garaże opuścili kierowcy Haasa, którzy próbowali holowania na prostych. Wkrótce dołączyli do nich zawodnicy Williamsa i Astona Martina. Pozostali oczekiwali w alei serwisowej na sygnał do rozpoczęcia przejazdu.

Po pięciu minutach pierwsze miejsce należało do Alexa Albona – 1:20,859s. Dwie dziesiąte za Tajem plasował się Schumacher a dalej Magnussen, Vettel, Latifi i Stroll.

Publiczność żywiołowo zareagowała na wyjazd Sergio Pereza, który bez większych problemów awansował na P1 z rezultatem 1:20,408s. Tymczasem Max Verstappen po raz kolejny w ten weekend zgłaszał Red Bullowi duże problemy z przyczepnością, walcząc z bolidem w sekwencji trzech pierwszych zakrętów.

Dwukrotny mistrz świata porzucił pierwszą próbę, ale na kolejnej odnotował czas na poziomie 1:19,2, który dał mu pozycję lidera, przed Leclerkiem i Hamiltonem. Sytuacja ta zmieniła się kilka chwil później, gdy niespodziewanie na P3 zameldował się Valtteri Bottas, tracący do Verstappena 0,3s.

Przed finałowym występem w Q1 Perez zajmował dziesiąte miejsce i nie mógł być pewny awansu do kolejnego bloku. Szczęśliwie dla niego oraz fanów na trybunach, kolejne kółko przyniosło oczekiwaną poprawę. Tę odnotował także Schumacher, który wskoczył na P6 – radość Niemca nie trwała jednak zbyt długo, bo już po chwili jego wynik został anulowany ze względu na przekroczenie granicy toru.

Najlepszy wynik Q1 należał do Hamiltona: 1:19,169s. Z kwalifikacjami po Q1 pożegnali się z kolei pechowy Schumacher a także Vettel, Stroll, Albon i Latifi.

Q2
Po trzech minutach ciszy na torze, Hamilton wyjechał na swój pierwszy przejazd w Q2, odnotowując rezultat 1:18,552 – był to wynik o sześć dziesiątych lepszy od tego, jakim Brytyjczyk popisał się w pierwszej części czasówki.

Russell stracił do siedmiokrotnego mistrza świata trzynaście setnych sekundy a trzeci Verstappen – prawie cztery dziesiąte. Po raz kolejny świetną dyspozycję zaprezentował Bottas, któremu udało się zbliżyć do lidera na 0,228s, co dawało mu trzecie miejsce.

W cieniu pozostawali kierowcy Ferrari – Leclerc był szósty a Sainz dopiero ósmy. W drugiej połowie TOP10 towarzystwa dotrzymywali im Ocon, Norris, Alonso i Ricciardo.

Kolejna tura przejazdów przyniosła pewne przetasowania. Perez przesunął się na trzecią lokatę, za duet Srebrnych Strzał, ale był to jedynie pierwszy akord zmian. Hamilton utrzymał P1, jednak strata czterech kolejnych kierowców: Sainza, Russella, Verstappena i wspomnianego wyżej Pereza, zamknęła się w 0,1s.

Trudów Q2 nie przebrnęli Ricciardo, Zhou, Tsunoda, Gasly i Magnussen.

Q3
Decydująca rozgrywka o pole position nie była aż tak zacięta, jak mogłyby to sugerować różnice z Q2, jednak i tak zapewniła mnóstwo emocji.

Verstappen odpowiedział na znakomite osiągi Mercedesów, ustanawiając nowy rekord sesji – 1:17,947s. Dwa kolejne pozycje należały do Mercedesów – Russella i Hamiltona. Zawodnik ze Stevenage stracił jednak swój wynik z powodu wyjazdu poza tor w trzecim zakręcie.

Dalej można ujrzeć było Pereza, Sainza oraz Bottasa, który nie zwalniał tempa po mocnych występach w Q1 i Q2. Leclerc nie był w stanie nawiązać kontaktu z czołówką i tracił do Verstappena blisko jedną sekundę. Za Monakijczykiem plasowali się Alonso, Norris i Ocon.

Gdy nadszedł moment ostatecznego starcia, górą wyszedł z niego Verstappen. Urzędujący mistrz świata poprawił najlepszy rezultat, schodząc do poziomu 1:17,775s. Trzy dziesiąte sekundy stracił do Holendra Russell, a kolejne pięć tysięcznych – Hamilton, który stworzy drugi rząd z Perezem. Dalej swe bolidy ustawią Sainz i Bottas, Leclerc i Norris oraz Alonso i Ocon.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca