F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2024
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Japonii
GP Chin
GP Miami
GP Emilii-Romanii
GP Monako
GP Kanady
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Azerbejdżanu
GP Singapuru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Kataru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2024
Klasyfikacje generalne 2024
Statystyki z sezonu 2024

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20242 marca
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,484 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,264 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Max Verstappen wygrał pierwszy wyścig sezonu 2024 – Grand Prix Bahrajnu. Holender z przewagą ponad dwudziestu sekund zameldował się przed Sergio Perezem oraz Carlosem Sainzem z Ferrari.

Kłopoty Strolla i Hulkenberga, błysk Russella
Cała stawka przystąpiła do wyścigu na miękkich oponach, natomiast podczas procedury startowej świetnym refleksem popisali się Max Verstappen oraz Charles Leclerc w pierwszej linii. Duet reprezentujący odpowiednio Red Bulla i Ferrari odskoczył pozostałym zawodnikom i toczył walkę o prowadzenia do pierwszego zakrętu, z której zwycięsko wyszedł Verstappen.

Na tyłach stawki do kolizji doprowadził Nico Hulkenberg, który uderzył w tył bolidu Lance'a Strolla i obrócił go w pierwszym zakręcie. Z kolei Niemiec urwał przednie skrzydło i był zmuszony do zrealizowania nieplanowanego pit stopu, podczas którego wymienił uszkodzony element i założył twardy zestaw ogumienia.

Po pierwszym okrążeniu czołowa dziesiątka wyglądała następująco: Verstappen, Leclerc, Russell, Perez, Sainz, Alonso, Norris, Piastri, Hamilton oraz Tsunoda.

Podczas trzeciej próby udanym atakiem w pierwszym zakręcie popisał się Norris, który awansował na szóste miejsce przed Alonso. Niebawem identyczny manewr wykonał Oscar Piastri, spychając Hiszpana na ósmą lokatę.

Wkrótce rozpoczęły się prawdziwe problemy Charlesa Leclerca, który notorycznie blokował przednie koła w pierwszym oraz dziesiątym zakręcie. Monakijczyk najpierw stracił drugą pozycję w czwartym wirażu na rzecz George'a Russella, natomiast na siódmym i dziesiątym kółku lepsi okazali się odpowiednio Perez oraz Sainz. W tym samym czasie poza torem znalazł się Logan Sargeant, który zatrzymał swojego Williamsa na poboczu i wymusił wywieszenie żółtych flag. Mimo to Amerykanin był w stanie zażegnać chwilowe problemy techniczne z bolidem i po ponownym uruchomieniu jednostki wrócił do akcji.

Red Bull przejmuje pełną kontrolę
Na dwunastym okrążeniu rozpoczęła się pierwsza tura pit stopów, którą rozpoczęli George Russell oraz Charles Leclerc, natomiast zakończył ją Max Verstappen na osiemnastej próbie. Cała stawka przerzuciła się na twarde zestawy i prowadzenie utrzymał Holender, który wrócił na tor z przewagą pięciu i pół sekundy nad kolejnym rywalem.

Zupełnie inne zachowanie bolidu na twardszej mieszance zaowocowało kilkoma roszadami: na drugie miejsce zdołał przebić się Perez po udanym ataku na Russellu na wyjściu z czwartego zakrętu, natomiast na dziewiąte miejsce za Hamiltona spadł Fernando Alonso.

Chwilowe napięcie odczuło stanowisko dowodzenia Ferrari, gdzie Sainz po wymianie opon spadł za Leclerca i na siedemnastym kółku wrócił przed partnera, przypuszczając agresywny atak w sekwencji zakrętów jeden oraz dwa. Już podczas następnej próby Hiszpan znalazł się na pozycji gwarantującej najniższy stopień podium, wyprzedzając Russella na prostej między trzecim a czwartym łukiem.

Na półmetku wyścigu komfortowym prowadzeniem cieszył się Max Verstappen, który dysponował przewagą 14,5 sekundy nad drugim Sergio Perezem. Z kolei Meksykanin miał ponad dwie sekundy zapasu nad Carlosem Sainzem. Czwarte miejsce należało do George'a Russella, piąte do Charlesa Leclerca, szóste do Lando Norrisa, siódme do Oscara Piastriego, ósme do Lewisa Hamiltona, dziewiąte do Fernando Alonso, a dziesiąte do Yukiego Tsunody.

Odliczanie do mety
Na trzydziestym drugim okrążeniu George Russell zainaugurował drugą turę postojów, która nie przyniosła większych przetasowań. Na czele pozostał duet Red Bulla, który finałowy przejazd zdecydował się zrealizować na miękkich zestawach. Jedyna roszada nastąpiła na siódmej pozycji, kiedy to Mercedes skutecznie podciął McLarena i pozwolił Hamiltonowi awansować przed Oscara Piastriego, który na zimnym zestawie twardych kół złapał uślizg na wyjściu z pierwszego zakrętu.

W końcówce problemy z przegrzewającą się jednostką miał George Russell, który stal się łakomym kąskiem dla Charlesa Leclerca. Monakijczyk, który uporał się z blokującymi hamulcami, na czterdziestym szóstym okrążeniu zdołał wyprzedzić zawodnika Mercedesa i awansować na czwartą pozycję. Russell przestrzelił dohamowanie do dziesiątego wirażu i znalazł się na poboczu, co Leclerc wykorzystał do ataku na prostej z wykorzystaniem DRS.

Pięć okrążeń przed metą na polecenia zespołowe zdecydowało się RB, które miało Tsunodę i Ricciardo odpowiednio na trzynastym oraz czternastym miejscu. Australijczyk dysponował na tym etapie miękkim zestawem, dzięki czemu mógłby zagrozić dwunastemu Magnussenowi oraz jedenastemu Zhou. Tsunoda przez pierwsze dwa okrążenia odmawiał przepuszczenia partnera, mając Magnussena na widelcu, jednakże ostatecznie Japończyk uległ presji zespołu oraz Ricciardo, przepuszczając go na torze. W ostatecznym rezultacie taktyka RB nie przyniosła większych zmian i kierowcy pozostali na swoich pozycjach.

Linię mety jako pierwszy przekroczył Max Verstappen z przewagą dwudziestu dwóch sekund nad kolejnym Sergio Perezem. Do Holendra należy również punkt za najszybsze okrążenie. Podium uzupełnił Carlos Sainz, czwarty był Charles Leclerc, piąty George Russell, szósty Lando Norris, siódmy Lewis Hamilton, ósmy Oscar Piastri, dziewiąty Fernando Alonso, a dziesiąty Lance Stroll.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 4,6 km/h
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca