F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2024
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Japonii
GP Chin
GP Miami
GP Emilii-Romanii
GP Monako
GP Kanady
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Azerbejdżanu
GP Singapuru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Kataru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2024
Klasyfikacje generalne 2024
Statystyki z sezonu 2024

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
MSC Cruises Japanese Grand Prix 20247 kwietnia
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,771 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,064 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,983 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,586 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Z miejsca bardzo dobrze ruszył Max Verstappen, ale i reszta czołówki nie wystartowała źle. Carlos Sainz atakował Lando Norrisa, a Oscar Piastri naciskał na Fernando Alonso, ale nic z tych podejść nie wyszło. Co ciekawe, Alonso był jedynym kierowcą w czołowej dziesiątce startującym na miękkich oponach, gdyż zaoszczędził jeden komplet podczas kwalifikacji.

Wyścig został przerwany po kilku zakrętach, gdyż Daniel Ricciardo po słabym starcie nie zauważył wyprzedzającego go w eskach Alexa Albona, co doprowadziło do obrotu Australijczyka oraz kraksy kierowcy Williamsa. Oba samochody tak mocno uszkodziły bandy, że sędziowie nie czekali z czerwoną flagą. Tor wymagał naprawy.

Drugi start również nie przyniósł wielkich zmian w czołówce. Mercedesy w czasie przerwy zdecydowały się przejść na twardą mieszankę. Poskutkowało to manewrem Leclerca, który wykorzystał przewagę ogumienia i przeszedł przed Hamiltona.

Pierwsze postoje rozpoczęły się wyjątkowo wcześnie, gdyż na ósmym kółku po nowe ogumienie zjechał Tsunoda, a na dwunastym serię postojów rozpoczął Norris, w ślad za którym poszedł Piastri i Stroll. Po kilku okrążeniach Hamilton zapytał przez radio czy powinien przepuścić swojego partnera zespołowego. Nie usłyszeliśmy odpowiedzi twierdzącej, jednak chwilę później Russell jechał już przed bardziej doświadczonym Anglikiem.

Na kolejnych okrążeniach po nowe opony zjechali Alonso, Perez, Sainz i w końcu Verstappen, jednak oni w przeciwieństwie do poprzedników założyli kolejny komplet pośrednich opon. Tymczasem Leclerc przedłużył swój przejazd do granic możliwości, ale tempo Monakijczyka było tak mocne, że zyskał jeden postój i zaczął walkę z Norrisem. Ten został wezwany przez zespół na wcześniejszy drugi postój ze względu na prawdopodobne zagrożenie ze strony Russella. Na tym samym kółku zjechał Leclerc, co pozwoliło mu zostać przed Anglikiem.

Kolejną serię postojów rozpoczął Piastri na 33 rundzie. Następnie zjechali perez, Alonso, Verstappen, Sainz i ponownie Russell. Ten ostatni postój miał bardzo duże znaczenie w końcówce zawodów. Nieco bardziej z przodu Leclerc umiejętnie bronił się przed Norrisem, nie dopuszczając go do bezpośredniego ataku, a Sainz dzięki świeżym oponom bez problemu uporał się z kierowcą McLarena.

Russell tymczasem dojechał do Oscara Piastriego i rozpoczął zaciętą walkę o siódme miejsce. Mercedes był wyraźnie szybszy, ale Australijczykowi pomagał Alonso, dając mu łapać się w zasięg DRS. Mimo to Piastri musiał ustąpić, gdy na ostatnim okrążeniu Russell znacznie szybciej wszedł w pierwszy zakręt.

Na czele finiszował Verstappen, przed Perezem. Za Red Bullami uplasowała się dwójka Ferrari, przed Norrisem, Alonso i Russellem. Ostatnie punktowane pozycje przypadły Piastriemu, Hamiltonowi i ku uciesze lokalnej publiczności, Yuki Tsunodzie.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 9,7 km/h
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca