F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Andaluzji dzień 3/4: Deszcz znowu psuje plany
Marek Roczniak, 12 lutego 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Jaime Alguersuari (Toro Rosso) uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas trzeciego dnia testów na torze Jerez w tym tygodniu, którego przebieg – podobnie jak w środę – zakłóciły opady deszczu.

Tak jak wtedy, tor był suchy tylko w pierwszej godzinie testów, a warunki takie znowu najlepiej wykorzystał kierowca Toro Rosso, choć tym razem był to już kolega zespołowy Sebastiena Buemiego – Alguersuari. Warto dodać, że Hiszpan poprawił nieznacznie (o 0,031 sekundy) wczorajsze osiągnięcie Kamuiego Kobayashiego (Sauber) i obecnie najlepszy czas całych testów – 1:19,919 – należy do Jaime.

Później warunki pogodowe zmieniały się, jednak tor nigdy nie wysechł na tyle, aby umożliwić założenie slicków. Pod koniec sesji deszcz przybrał nawet na sile i warunki uległy na tyle pogorszeniu, że większość zespołów zdecydowała się na wcześniejsze zakończenie zajęć. Poza pogodą w testach przeszkadzały też dzisiaj okresy czerwonej flagi, spowodowane głównie problemami technicznymi (trzy zatrzymania się bolidów na torze).

Przytrafiło się to Pedro de la Rosie (Sauber), Nicowi Rosbergowi (Mercedes) i Adrianowi Sutilowi (Force India), jednak wszystkie trzy zespoły określiły to drobnymi problemami – fani „wybuchających silników” (jak lubią to wyolbrzymiać media) byli z pewnością mocno zawiedzeni... Najwięcej czasu stracił zespół Force India, bo aż połowę popołudniowej sesji, a przyczyną zatrzymania się na torze był problem z elektryką w VJM03. Sutil przejechał w sumie 48 okrążeń, plasując się za de la Rosą na trzeciej pozycji.

Czwarty czas uzyskał Felipe Massa, przejmując w piątek bolid Ferrari F10 od Fernando Alonso. Brazylijczyk przejechał 72 okrążenia, a jego strata do Alguersuariego wyniosła 1,684 sekundy. Tuż za kierowcą włoskiej stajni znaleźli się w tabeli czasowej Sebastian Vettel (debiut za kierownicą nowego bolidu Red Bull Racing – RB6), Witalij Pietrow (Renault) i Rosberg. Pietrow powrócił za kierownicę bolidu R30 po jednym dniu przerwy i przejechał 53 okrążenia. Jutro Rosjanina ponownie zastąpi Robert Kubica.

Tylko jeden kierowca musiał dzisiaj przerwać jazdę z powodu utraty kontroli nad bolidem na śliskiej nawierzchni. Był nim Rubens Barrichello, jednak i w tym przypadku obyło się bez większych dramatów. Kierowca Williamsa okazał się później wręcz najbardziej pracowitym uczestnikiem dzisiejszych testów, łącznie pokonując 120 okrążeń. Jedynie czas okrążenia mógł pozostawiać trochę do życzenia (ósma pozycja i strata ponad trzech sekund do Alguersuariego), ale tak czy inaczej nie wiemy, z jako ilością paliwa jeździli rano poszczególni kierowcy.

Od Barrichello wolniejsi okazali się tylko Lewis Hamilton (McLaren) i Lucas di Grassi (Virgin), który testy rozpoczął z dużym opóźnieniem po wczorajszych problemach z przednim skrzydłem VR-01, przejeżdżając zaledwie osiem okrążeń. Jutro ostatni dzień testów w tym tygodniu.

Pogoda
Temperatura powietrza: 8-10°C
Temperatura toru: 10-12°C
Przelotne opady deszczu niemal przez cały dzień

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 3/4 - 12.02.2010, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Jaime AlguersuariToro Rosso Ferrari STR51:19,919--76336,528
2. Pedro de la RosaBMW Sauber Ferrari C291:20,7360,8170,81758256,824
3. Adrian SutilForce India Mercedes VJM031:21,4281,5090,69248212,544
4. Felipe MassaFerrari F101:21,6031,6840,17572318,816
5. Sebastian VettelRed Bull Renault RB61:21,7831,8640,18059261,252
6. Witalij PietrowRenault R301:22,0002,0810,21768301,104
7. Nico RosbergMercedes GP W011:22,8202,9010,82053234,684
8. Rubens BarrichelloWilliams Cosworth FW321:23,2173,2980,397120531,360
9. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-251:23,9854,0660,76868301,104
10. Lucas di GrassiVirgin Cosworth VR-011:37,78817,86913,803835,424
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lolkoski, 12.02.2010 17:33[!]
jak to jest z testami? czy można testować dodatkowo jeśli nie skorzysta się z któregoś z wyznaczonych terminów?
ir3n3usz, 12.02.2010 17:39[!]
Czarno widzę przyszłość Virgin. Nie rozumiem ich postępowania...
Ducsen, 12.02.2010 17:41[!]
Trudno żebyś ich rozumiał, bo widać, że chyba nie przeczytałeś wczorajszych newsów, które ich dotyczyły...
ir3n3usz, 12.02.2010 17:43[!]
Wiesz, że brakowało im części. W środę też mało jeździli, a na dzisiejsze testy części zostały dostarczone, więc dlaczego tylko 8 okrążeń?? Warunki atmosferyczne nie są wytłumaczeniem.
GroM, 12.02.2010 17:43[!]
Trzeba wziąć pod uwagę to, że Virgin obecnie przejechało maksymalnie chyba z 30 okrążeń, a inni chyba z 500 nawet albo i więcej. Rubens dzisiaj 120, a w całym dystansie. Tak więc okrążenia Virigin to pewnie bardziej test systemów i bolidu, a nie uzyskiwanie najlepszych czasów oraz testowanie rozwiązań. Poza tym nie wiadomo czy mają wszystkie części. Jeżeli Virgin ma obecnie problemy z częściami, a najwcześniej zaczęli, to jak wypadnie Lotus, a Campos i USF1.

A czy są jakieś prawa FIA, które mogą wykluczyć zespół z sezonu przez ich małą prędkość, bo co by się stało jeżeli np Campos czy inny zespół na okrążeniu traciłby z minutę?
Szu, 12.02.2010 17:53[!]
Virgin przynajmniej coś jeździ, pozostałe nowe zespoły jeszcze są w garażach a do sezonu pozostały 29 dni.
buran, 12.02.2010 17:56[!]
@GroM
Żeby tracili minutę na okrążeniu to chyba musieli by jeździć bolidem z FR 1,6 albo i wolniejszym :P w przypadku jakiegoś tragicznie wolnego auta FIA na pewno by zainterweniowała. Stracili by prawo do jazdy ze względu na to, że tak wolny pojazd jest zagrożeniem dla bezpieczeństwa innych zawodników.
Dżejson, 12.02.2010 17:57[!]
Minuty to nie tracą chyba nawet bolidy F3 a one mają silniki trochę ponad 200 KM , nie można zbudować tak wolnego bolidu :) Virgin swój czas ustanowił w deszczu a reszta stawki kręciła jeszcze na suchym. Na mokrym torze Dziewica traciła ok 2-3 sekund na kółku.
jan5, 12.02.2010 18:03[!]
nie wiem czy warunki były podobne ale alonso szybszy od massy cały czas
mielony, 12.02.2010 18:18[!]
W sprawie prędkości: czy jest przewidywany przepis (taki chyba był) że w kwalifikacjach trzeba zrobić minimum czas nie gorszy niz kilka procent od najszybszego żeby zostać dopuszczonym do wyścigu?
Dżejson, 12.02.2010 18:24[!]
@up - Nie.
ari2k5, 12.02.2010 18:42[!]
107% - to był czas, który dawał w prekwalifikacjach awans do głównej sesji kwalifikacyjnej.
kamil - fan f1, 12.02.2010 18:52[!]
Virgin robi postępy, najpierw 10s straty teraz 17 poczekajmy, aż dojdzie do zdublowania na 1 kółku.
Yurek, 12.02.2010 18:53[!]
@ari2k5 - rany, o czym Ty mówisz? Z prekwalifikacji wchodziło 4 najlepszych, 107% wprowadzono w 1996
Lukas, 12.02.2010 18:53[!]
części Virgin dotarły na godzinę 15 - więc wiele czasu nie mieli na jazdy :)
sas, 12.02.2010 19:02[!]
Simi, 12.02.2010 21:37[!]
Strata Virgina wygląda koszmarnie, ale przejechał (Di Grassi) tylko 8 okrążeń. No, a poza tym dopiero w Bahrajnie zobaczymy prawdziwy rozkład sił.
robertunio, 12.02.2010 22:32[!]
Like a Virgin
Raced for the very first time
Like a Virgin
When your engine roars next to mine...
cobra, 13.02.2010 16:34[!]
Virgin w czwartym dniu testów jak na razie szybciej od bolidu Hamiltona ;>
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca