F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Andaluzji dzień 4/4: Hamilton najszybszy na koniec dnia
Marek Roczniak, 13 lutego 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Lewis Hamilton sprawił sporą niespodziankę na koniec testów w Hiszpanii w tym tygodniu, wykręcają pod koniec czwartego dnia zdecydowanie najlepszy czas całych testów na torze Jerez – 1:19,583.

Kierowca McLarena poprawił najlepsze osiągnięcie Jaime Alguersuariego (Toro Rosso) z czwartku o 0,336 sekundy, choć przez niemal całe sobotnie testy plasował się pod koniec tabeli czasowej, w pewnym momencie będąc nawet wolniejszym od Lucasa di Grassiego (Virgin Racing).

Pod koniec dnia stajnia z Woking zdecydowała się jednak na wykonanie krótkiego przejazdu najprawdopodobniej z małą ilością paliwa w baku i Hamilton wykręcił najpierw 1:19,952, co było nieznacznie gorszym osiągnięciem od czasu Alguersuariego z czwartku (1:19,919), a następnie Brytyjczyk poprawił się na 1:19,583. W sumie mistrz świata z 2008 roku pokonał dzisiaj 113 okrążeń.

Imponujące tempo na koniec testów zaprezentował także Adrian Sutil, jak gdyby na poparcie swojej wypowiedzi o mocnej dyspozycji Force India przed startem sezonu 2010. Niemiec podobnie jak Hamilton przez większą część dnia był jednym z najwolniejszych kierowców, a swoją wspinaczkę rozpoczął kwadrans przed 15:00, wykręcając 1:22,709. Godzinę później był już najszybszy z czasem 1:20,325, podkręcając go później jeszcze na 1:20,180. Ostatecznie jednak Sutil musiał uznać wyższość Hamiltona, tracąc do niego 0,597 sekundy.

Sobotnie testy rozpoczęły się przy mokrej nawierzchni, ale tor zaczął wysychać i w okolicy południa kierowca zaczęli korzystać z gładkich opon. Suche warunki utrzymały się już do końca dnia i większość zespołów wykorzystała je do wykonywania długich przejazdów, choć nie obyło się bez przerw spowodowanych czerwonymi flagami. Jeden z przejazdów Hamiltona został na przykład przerwany przez Michaela Schumachera (Mercedes), który przeprowadzał próbę jazdy do wyczerpania paliwa w baku, zatrzymując się w końcu na torze.

Schumacher dzisiejsze testy ukończył na piątej pozycji ze stratą ponad sekundy do Hamiltona, mając przed sobą w tabeli Rubensa Barrichello (Williams) i Roberta Kubicę (Renault). Polak pierwszy konkurencyjny czas (1:24,663) uzyskał tuż po południu, plasując się na trzeciej pozycji. Kolejne czasy Kubicy to 1:24,373 – 1:23,277 – 1:22,120 – 1:21,557 – 1:21,563 – 1:21,509 i na koniec dnia 1:20,358 (czwarte miejsce). Łączny dorobek kierowcy Renault wyniósł w sobotę 85 okrążeń.

Za Schumacherem na miejscach 6-8 znaleźli się Sebastian Vettel (Red Bull), Felipe Massa (Ferrari) i Pedro de la Rosa (Sauber). Massa pokonał dzisiaj aż 160 okrążeń, czyli ponad 700 kilometrów, zatem nie powinno być już najmniejszych wątpliwości co do jego dyspozycji fizycznej po ubiegłorocznym wypadku. Brazylijczyk także spowodował dzisiaj wywieszenie czerwonej flagi podczas próby jazdy do ostatniej kropli paliwa. Jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła ponad półtorej sekundy.

Na ostatnich miejscach w tabeli czasowej znaleźli się di Grassi i Alguersuari. Zespół Virgin dzisiejsze testy znowu zaczął z opóźnieniem – tuż po godzinie 13:00, ale wreszcie był w stanie zabrać się na poważnie do pracy nad samochodem VR-01. Efektem tego było przejechanie 63 okrążeń i ustanowienie czasu okrążenia poniżej straty 3,5 sekundy do najszybszego kierowcy. Jak na pierwszy poważny dzień testów nowego samochodu całkiem nowego zespołu jest to chyba przyzwoity wynik. Brytyjską ekipę czeka jeszcze sporo pracy, jako że dotychczas najdłuższy przejazd VR-01 to zaledwie 24 okrążenia, jednak zostały jeszcze dwie serie 4-dniowych testów do rozpoczęcia sezonu, tak więc jest jeszcze czas na poprawę niezawodności.

Najbliższe testy rozpoczną się w środę, 17 lutego ponownie na torze Jerez.

Pogoda
Temperatura powietrza: 7-10°C
Temperatura toru: 8-12°C
Rano mokry tor, od południa suchy do końca dnia

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 4/4 - 13.02.2010, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-251:19,583--113500,364
2. Adrian SutilForce India Mercedes VJM031:20,1800,5970,59784371,952
3. Rubens BarrichelloWilliams Cosworth FW321:20,3410,7580,16190398,520
4. Robert KubicaRenault R301:20,3580,7750,01785376,380
5. Michael SchumacherMercedes GP W011:20,6131,0300,25584371,952
6. Sebastian VettelRed Bull Renault RB61:21,2031,6200,59090398,520
7. Felipe MassaFerrari F101:21,4851,9020,282160708,480
8. Pedro de la RosaBMW Sauber Ferrari C291:22,1342,5510,649105464,940
9. Lucas di GrassiVirgin Cosworth VR-011:22,9123,3290,77863278,964
10. Jaime AlguersuariToro Rosso Ferrari STR51:24,0724,4891,16098433,944
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

•  Najlepsze czasy z całych testów w Jerez

Źródło: Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Ree, 14.02.2010 09:23[!]
aliwlj12, a nie pomyślałeś że może Ty nie powinieneś tu zaczynać? wnosząc po Twej wypowiedzi nie różnisz się niczym od "pół mózgów z WP".

Wracając do tematu - testy testami, ale jak w tamtym roku Brawn GP uzyskiwało dobre czasy to też wszyscy mówili, że to tylko testy. Fakt że nowe regulacje wypaczają wyniki, ale i tak moim zdaniem zawsze ekipy potestują z mniejszą ilością paliwa, by zobaczyć na co ich "stać".
shaq, 14.02.2010 10:41[!]
Lewis Hamilton sprawił sporą niespodziankę na koniec testów w Hiszpanii w tym tygodniu, wlewając małą ilość paliwa pod koniec testów. ;)
paolo, 14.02.2010 11:27[!]
Metalpablo: "Dzisiejsze wyniki a zwłaszcza ten czas Lewisa potwierdza tylko jedną rzecz, kompletnie nie wiadomo kto w jakiej jest formie" Nie lubimy czarny chłopak najmłodszy mistrz świata:) Młody to głupio gada i robi ale skoro wicemistrz i mistrz w debiucie to chyba nie taki głupi i troszkę talentu ma:) Nie chce mi się już tłumaczyć, że testy jednak coś znaczą. Powiem więc tak. Rok temu jeździli ze starym pakietem i uciapranym tyłem i to wiele znaczyło. Byli jak na McLarena słabi. Mimo to skończyli sezon na podium. Z Kovalainenem. W tym roku wszyscy podziwiają ich pakiet już po prezentacji i jedynym ich problemem jest wpasowanie aktualnego MŚ w kokpit. Moim zdaniem to wiele znaczy. Mają dwóch ostatnich mistrzów świata (czyli tyle co Ferrari tylko z aktualną datą ważności) i bardzo rozwojowy bolid w przeciwieństwie do czółenka, które potrafiło stracić KERS w połowie dystansu i i tak wygrać wyścig i sezon skończyć na podium. Ciekawe co to może znaczyć? Ale oczywiście testy nic nie znaczą:) Wolni jeżdżą zawsze szybko, a szybcy cały czas ściemniają:) Aha i byłbym zapomniał. Brawn pewnie w tym roku tak spokojnie, nie ciągle przed tylko za McLarenem bo nie musi "szukać sponsorów" jak rok temu:) No i oczywiście to, że Rosberg po paru dniach na aklimatyzację mistrza wszech czasów powracającego z renty i emerytury nie daje rady to też tylko zmyła. Gość pół roku temu nie był w stanie jeździć bolidem, a teraz ustawia młodego niby utalentowanego Rosberga bez skrępowania na torze i poza nim. Niewiadomą jest oczywiście czy Rosberg taki słaby czy Schumacher taki dobry. I niestety się tego chyba nie dowiemy bo forma Brawna nie jest oczywista więc nie ma do kogo/czego porównać. Panicz model nie jest zbyt dobrym punktem odniesienia skoro nawet jego pracodawcy rok temu otwarcie narzekali, że FW31 mógłby lepiej jeździć gdyby Rosberg mu nie przeszkadzał. A to nie jest częste w propagandowo wypasionej F1.
czesław, 14.02.2010 11:41[!]
shaq: A to nie jest tak, że ten co miał dużo to jak pojeździ to ma mało? Ja się tam nie znam ale jak się zjeżdża na tankowanie to chyba dlatego, że się ma mało.
maroo, 14.02.2010 12:01[!]
Ktoś mi powie czy Felipe miał jakieś dłuższe przerwy czy cały czas w kokpicie?
czesław, 14.02.2010 12:37[!]
wykasowali mnie :( to moze inaczej jak kolega mysli skoro inni przejecahli mniej i mieli przerwy polecam berecik z antenka
biCampeon, 14.02.2010 14:12[!]
paolo - w tym roku McLaren także kombinuje: karabiny, lasery, farba, modyfikacje wlotu do chłodzenia oleju skrzyni biegów, problemy z chłodzeniem silnika itd.
paolo, 14.02.2010 14:52[!]
biCampeon: Bogactwo narzędzi świadczy tylko dobrze o ich potencjale rozwojowym. Było to z resztą doskonale widać w poprzednim sezonie. Rok temu ciężko było nie zauważyć, że jeżdżą ze skrzydłem ad2008 i kombinują z tyłem bolidu bez umiaru. To nie były kosmetyczne zmiany. Poprawki. To był ślepy zaułek. Dopiero nowy dyfuzor pozwolił im odetchnąć. Twoim zdaniem będą gorsi niż rok temu na początku sezonu? Moim zdaniem wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że będą w ścisłęj czołówce. Możemy się założyć:)
Patryk777, 14.02.2010 19:58[!]
widzę - paole ślepy fanboy mclarena i nic mu nie wmówisz Bi :) mclaren mówi, że mają problemy, ale on ich nie widzi;D
biCampeon, 14.02.2010 20:52[!]
paolo - ja nie twierdzę, że w tym roku będą gorsi na początku sezonu niż miało to miejsce w minionym sezonie. Z pewnością będzie lepiej, jednak sądzę, że mają kilka problemów, których nie mają chociażby Red Bull czy Ferrari, bo o Mercedesie również się mówi, że mają pewne kłopoty. Dla mnie bawienie się tymi zabawkami typu karabin czy farba, jest właśnie oznaką pewnych niezgodności danych z tunelu z tymi na torze.
paolo, 14.02.2010 21:35[!]
Patryk777: Jeśli już czyjś fan to jedynie ziomala. No i za małego wielkiego olimpijczyka też wczoraj wychyliłem browara. Czysto patriotyczne zapędy nic poza tym.

biCampeon: Pewnie masz rację z tymi zabawkami. Może ja się źle wyraziłem albo po prostu inaczej rozumiemy problem. Problem był rok temu jak auto kompletnie nie działało. Jeśli się grzeje ale jeździ szybko to jest to jedno z wielu zagadnień, które trzeba rozwiązać. McLaren wydaje się dość rewolucyjny i wydaje się działać więc wygląda, że ogólna koncepcja jest poprawna.To po prostu problem kompletnie innego kalibru.
biCampeon, 14.02.2010 21:43[!]
I z tym kalibrem się zgadzam. Mają małe problemy, ale z ich potencjałem powinni szybko się z tym uporać.
paolo, 15.02.2010 11:32[!]
Pod innym newsem pojawiły się zdjęcia szpiegowskie USF1. Warto zobaczyć. Dla mnie rewelacja:)

http://www.teamam...2009/02/taf1-p01.jpg
Jędruś, 15.02.2010 14:36[!]
Po testach można powiedzieć tyle że:

czasy nic nie znaczą, zobaczcie sobie na Alguersuarigo :D
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca