F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Hulkenberg najszybszy pierwszego dnia testów w Bahrajnie
Paweł Zając, 19 lutego 2014<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Nico Hulkenberg okazał się najszybszy podczas pierwszego dnia testów przedsezonowych w Bahrajnie.

Kierowca Force India po południu wykręcił 1:36.880s, co dało mu pierwsze miejsce z przewagą blisko sekundy nad Fernando Alonso. Rezultat Niemca jest też lepszy niż najlepsze okrążenie Sebastiana Vettela podczas zeszłorocznego wyścigu na torze Sakhir.

Zgodnie z przewidywaniami, zespoły, które nie miały problemów w Jerez, zabrały się do ciężkiej pracy już pierwszego dnia. Najwięcej okrążeń zapisał na swoim koncie Kevin Magnussen – 81, jednak Force India, Sauber i Mercedes pokonały barierę 70 przejechanych kółek. Fernando Alonso pokonał ich 64, podobnie jak Robin Frijns (68), który był najbardziej pracowitym zawodnikiem korzystającym z silników Renault.

Sytuacja francuskiego producenta wydaje się być odrobinę lepsza, jednak pozostałe zespoły nawet nie mogły pomarzyć o przejechaniu takiego dystansu jak Caterham. Red Bull dopiero po trzynastej wyjechał z garażu i zaliczył czternaście okrążeń. Toro Rosso także zostało uziemione przez wyciek oleju i przejechało dziś zaledwie pięć kółek, które zakończyły się czerwoną flagą. Debiut nowego Lotusa również nie zaliczał się do zbyt udanych, gdyż Romain Grosjean pokonał dziś osiem okrążeń.

Hulkeberg swoje najlepsze okrążenie przejechał po południu, podobnie jak większość kierowców. Drugi Alonso stracił do niego 0,999s jednak dalej było już trochę ciaśniej, przez co Hamilton i Magnussen zmieścili się w półtorej sekundy straty do Niemca. Piąty był Vettel przed Sutilem, Frijnsem, Kwiatem i Grosjeanem. Mierzonego okrążenia niestety nie udało się przejechać Bianchiemu i Massie, którzy to również nie przejechali dziś zbyt wielu okrążeń.

Pierwszy dzień testów był przerywany aż czterokrotnie po problemach Alonso, Sutila, Kwiata i Vettela.

Testy grupowe w Bahrajnie, dzień 1/4 - 19.02.2014, Sakhir - 5,412 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Nico HulkenbergForce India Mercedes VJM071:36,880--78422,136
2. Fernando AlonsoFerrari F14 T1:37,8790,9990,99964346,368
3. Lewis HamiltonMercedes W051:37,9081,0280,02974400,488
4. Kevin MagnussenMcLaren Mercedes MP4-291:38,2951,4150,38781438,372
5. Sebastian VettelRed Bull Renault RB101:40,2243,3441,9291475,768
6. Adrian SutilSauber Ferrari C331:40,4433,5630,21982443,784
7. Robin FrijnsCaterham Renault CT051:42,5345,6542,09168368,016
8. Daniił KwiatToro Rosso Renault STR91:44,3467,4661,812527,060
9. Romain GrosjeanLotus Renault E221:44,8327,9520,486843,296
10. Felipe MassaWilliams Mercedes FW36---527,060
11. Jules BianchiMarussia Ferrari MR03---316,236
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
robertunio, 19.02.2014 21:21[!]
@bobstone
Oczywiscie ze proporcja nakladow finansowych RB vs FI to prawdopodobnie co najmniej 2:1, ale zeby nie grzebac daleko w przeszlosci wystarczy spojrzec na miniony sezon: przyklad Lotusa jest tu idealny - otoz Lotus z budzetem niewiele wiekszym niz FI stworzyl bolid ktory na otwarciu minionego sezonu byl drugim najszybszym bolidem w stawce; oczywiscie pozniej zabraklo pieniazkow na dalszy rozwoj + afera oponiarska tez dodatkowo pokrzywdzila Lotusa i stalo sie jak sie stalo, ale jak widac mozna skonstruowac szybki bolid przy pomocy sredniego budzetu, wiec na tej samej zasadzie FI przynajmniej na poczatku sezonu moze byc waznym graczem.
Asmodeus, 20.02.2014 02:13[!]
@zgf1 zanim zaczną niesamowicie szybko rozwijać bolid to najpierw niech rozwiążą niesamowicie szybko swoje problemy bo obecny rok ma się nijak do poprzednich kiedy nie musieli martwić się o silnik ani o jakiś ERS...
Aeromis, 20.02.2014 03:00[!]
@robertunio
Cytat :
Lotusa jest tu idealny - otoz Lotus z budzetem niewiele wiekszym niz FI stworzyl bolid ktory na otwarciu minionego sezonu byl drugim najszybszym bolidem w stawce
Strasznie pokręciłeś.
Lotus za ten budżet zbudował jeden z mocniejszych bolidów (to fakt), który konkurował z Ferrari i Mercedesem, ale to że byli numer dwa w stawce to właśnie dzięki zmianie opon. Śmiem twierdzić że mieli totalnego farta bo gdy w pierwszej połowie sezonu inne ekipy rozwijały bolid i Lotus dostawał zadyszki nadeszła zmiana opon i powrót do formy.
Cytat :
oczywiscie pozniej zabraklo pieniazkow na dalszy rozwoj + afera oponiarska tez dodatkowo pokrzywdzila Lotusa
Nie pokrzywdziła a pomogła, ten niby słabszy kierowca zaczął notować wyniki na poziomie Raikkonena
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca