F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
Pokaż bolidy na literę:   A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z

Lotus E21 (prezentacja | zdjęcia)Pokaż profil konstruktora
 <<  |  >>
<< poprzedni bolid w bazie  |  następny bolid w bazie >>
Pierwsze zgłoszenie:Grand Prix Australii - 17 marca 2013
Ostatnie zgłoszenie:Grand Prix Brazylii - 24 listopada 2013
Pierwsze zwycięstwo:Grand Prix Australii - 17 marca 2013
Ostatnie zwycięstwo:Grand Prix Australii - 17 marca 2013
Pierwsze pole position:-
Ostatnie pole position:-
Zaliczone Grand Prix:19
Zwycięstwa:1 (5.26%)
Zdobyte punkty:315
Nadwozie:Samonośne nadwozie (monocoque) produkowane przez Lotus F1 Team z kompozytu włókna węglowego i aluminium, o strukturze plastra miodu, zaprojektowane pod kątem maksymalnej wytrzymałości przy minimalnej masie. Ośmiocylindrowy, widlasty silnik RS27-2012 stanowi element konstrukcji nośnej.
Zawieszenie przednie:Para wahaczy z włókna węglowego, górny i dolny, steruje wahaczem wewnętrznym poprzez system cięgieł, połączonych z drążkiem skrętnym i amortyzatorami zamontowanymi wewnątrz przedniej części nadwozia. Zwrotnice aluminiowe i kute felgi OZ wykonane ze stopu magnezu.
Zawieszenie tylne:Para wahaczy z włókna węglowego, górny i dolny, współpracuje ze sprężynami i poprzecznie montowanymi amortyzatorami, zamocowanymi do górnej części obudowy skrzyni biegów. Zwrotnice aluminiowe i kute felgi OZ wykonane ze stopu magnezu.
Przeniesienie napędu:Siedmiobiegowa, półautomatyczna, tytanowa skrzynia biegów z biegiem wstecznym. System “Quickshift" zapewnia maksymalną szybkość zmiany biegów.
Układ paliwowy:Gumowy zbiornik paliwa produkcji ATL wzmacniany kevlarem.
Układ chłodzenia:Oddzielne, chłodzone powietrzem chłodnice oleju i wody w bocznych wnękach bolidu.
Układ elektroniczny:Standardowy układ sterowania Microsoft ECU MES.
Układ hamulcowy:Tarcze i klocki węglowe. Szczęki AP Racing. Siłowniki główne AP Racing i Brembo.
Kokpit:Wyjmowany fotel kierowcy dostosowany do budowy ciała kierowcy wykonany z włókna węglowego z sześcio- lub ośmiopunktowymi pasami bezpieczeństwa produkcji OMP Racing. Kierownica z łopatkami zmiany biegów i sprzęgła oraz sterowaniem tylnego skrzydła.
KERS:Silnik elektryczny z generatorem umieszczony z przodu silnika spalinowego i akumulatorami do magazynowania energii. Silnik elektryczny z generatorem dostarczany przez Renault Sport F1. Blok sterujący firmy Magneti-Marelli.
Opony:Pirelli P Zero
Paliwo:TOTAL
Olej:Elf (marka firmy TOTAL)
Akumulator:Lotus F1 Team
Waga:642 kg, wliczając kierowcę, kamery i balast
Wymiary
Przedni ślad:1450 mm
Tylny ślad:1400 mm
Długość:5088 mm
Wysokość:950 mm
Szerokość:1800 mm
Statystyki bolidu Lotus E21 ze wszystkich sezonów
 Sezon GP  Str.  Pkt. Zwyc.Pod.P.P.N.O.N.U.SilnikKierowcy wyścigowi i piątkowi testerzy
 20131938315114026Renault RS27-2013 2.4 V8R. Grosjean, K. Raikkonen, H. Kovalainen
Objaśnienia: GP - zaliczone Grand Prix, Str. - starty wszystkich bolidów, Pkt. - punkty, Zwyc. - zwycięstwa, Pod. - obecność na podium,
P.P. - pole positions, N.O. - najszybsze okrążenia, N.U. - nie ukończone wyścigi

Rezultaty wszystkich wyścigów
 GPTorNrKierowcaSilnikOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2013
Albert Park8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V8810
Albert Park7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V871 (naj. okr.)
Sepang8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V8116
Sepang7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V8107
Shanghai8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V869
Shanghai7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V822
Sakhir7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V882
Sakhir8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V8113
Catalunya8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V86NSzawieszenie
Catalunya7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V842
Monte Carlo7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V8510
Monte Carlo8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V813NSkolizja z Ricciardo
Gilles Villeneuve8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V82213
Gilles Villeneuve7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V8109
Silverstone8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V8719skrzydło
Silverstone7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V885
Nürburgring8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V853
Nürburgring7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V842
Hungaroring8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V836kara doliczenia 20 sekund za kolizję z Buttonem
Hungaroring7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V862
Spa-Francorchamps7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V88NShamulce
Spa-Francorchamps8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V878
Monza8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V8138
Monza7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V81111
Marina Bay7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V8133
Marina Bay8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V83NSawaria silnika
Yeongam8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V833
Yeongam7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V892
Suzuka7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V895
Suzuka8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V843
Buddh8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V8173
Buddh7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V867 (naj. okr.)
Yas Marina8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V864
Yas Marina7K. RaikkonenRenault RS27-2013 2.4 V822NSkolizja z van der Garde
Austin8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V832
Austin7H. KovalainenRenault RS27-2013 2.4 V8814
Interlagos8R. GrosjeanRenault RS27-2013 2.4 V86NSsilnik
Interlagos7H. KovalainenRenault RS27-2013 2.4 V81114
Objaśnienia: Op. - opony, St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony,
naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni bolid w bazie  |  następny bolid w bazie >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca