F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

WTCC: Reforma balastu sukcesu od przyszłego sezonu

Dodatkowe kilogramy będą teraz przydzielane do modelu samochodu, a nie do kierowcy.
Pyciek & Maraz, 2 grudnia 2008, wyświetlenia: 2413<< | lista | T- | T+ | >>
Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) czeka poważna zmiana w sprawie "balastu sukcesu", który od przyszłego roku będzie przydzielany do konkretnego modelu samochodu, a nie do kierowcy.

Poprzedni system był powszechnie krytykowany, bowiem uniemożliwiał kierowcom uzyskiwanie na torach równych wyników. Organizatorzy serii są przekonani, że nowy system pomoże wyrównać różnicę w osiągach samochodów i pozwoli kierowcom na swobodną rywalizację.

Nowy system będzie obliczany na podstawie średniej dwóch najszybszych czasów danego auta w kwalifikacjach oraz w wyścigu na przestrzeni trzech weekendów wyścigowych z rzędu. Zmiany wagi będą zatwierdzane na trzy kolejne rundy mistrzostw.

Jeśli średni czas auta w trzech ostatnich rundach będzie mieścił się w obrębie 0,3 sekundy straty do najszybszego auta, to żadne kroki nie będą podejmowane. Jeżeli ta strata wyjdzie poza zakres 0,3 sekundy, to dany samochód będzie miał odjęte 10 kilogramów balastu za każde 0,1 sekundy, ale nie więcej niż 60 kg. Jeśli średni czas samochodu ze zredukowanym balastem zbliży się na 0,3 sekundy do najszybszego, to wówczas 10 kg zostanie dodane za każdą 0,1 sekundy.

Szefowie serii zapewniają, że zamierzeniem nowego systemu nie jest całkowite wyrównanie osiągów samochodów, a pomoc wolniejszym w uzyskiwaniu bardziej konkurencyjnych miejsc. Ich zdaniem sukces nadal będzie zależał od kombinacji najlepszego kierowcy i samochodu, a nie od przyznawanego balastu. Decyzja władz WTCC od razu została dobrze przyjęta przez koncern BMW, który potwierdził, że będzie kontynuował starty w tej serii, licząc na odzyskanie tytułu mistrzowskiego, który w tym roku po raz pierwszy stracił na rzecz Seata.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
alfistamariusz, 02.12.2008 16:54[!]
IMO dodatkowy balast to największe głupstwo w WTCC. Wyścigi tracą przejrzystość i robi się cyrk. Dlaczego w F1 i Rajdach nie są stosowane balasty skoro są takie dobre? Od kiedy to sport polega na tym, że każdy musi wygrać?
Wolniejsi sami sobie muszą pomóc albo dać sobie spokój.
Saruto, 02.12.2008 21:31[!]
Kwestia czasu ;)
Co do balastu to ten z tego roku mi się podobał. Zobaczymy jak w praniu wyjdzie nowy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca