F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Cosworth wygrał przetarg FIA na standardowy silnik

Ujawniono także koszty, jakie będą musiały ponieść zespoły chcące zastosować takie silniki.
Mariusz Karolak, 5 grudnia 2008, wyświetlenia: 6254<< | lista | T- | T+ | >>
Cosworth wygrał przetarg na dostawę niskobudżetowych silników oraz układów przeniesienia napędu na sezon 2010 i kolejne, potwierdziło dzisiaj ciało zarządzające Formułą 1. W wydanym oświadczeniu FIA odniosła się też do szokującej decyzji Hondy o zaprzestaniu startów w F1.

Zdaniem Federacji potwierdzają się obawy związane z obecnym formatem finansowania w F1. Do szefów zespołów został już wysłany w tej sprawie stosowny list. Ujawniono także, że koszty, jakie będą musiały ponieść zespoły chcące zastosować nieoznakowane standardowe silniki Cosworth wyniosą około 2 miliony euro plus 5,5 miliona euro za każdy sezon.

„Roczne koszty będą jeszcze mniejsze, jeśli więcej (niż cztery) zespoły skorzystają z takiej opcji.” – napisał prezydent FIA Max Mosley. Zespoły, które nie zechcą używać standardowych silników Coswortha, mają mieć „prawo do wybudowania ich samodzielnie” albo będą musiały dostroić osiągi swoich obecnych jednostek V8 2,4 litra. Będą jednak musiały korzystać ze skrzyni biegów dostarczanych przez brytyjską firmę Ricardo Transmissions.

Mosley przyznał, że rozwiązanie to pomoże przetrwać małym zespołom, a także stworzy warunki do wejścia nowym ekipom, mogącym zastąpić ewentualnych kolejnych producentów chcących odejść z F1, co według prezydenta FIA staje się coraz bardziej realne. Max chce, aby minimum cztery zespoły zaakceptowały takie rozwiązanie i dał wszystkim czas do najbliższego czwartku – po tym terminie cena za silniki może wzrosnąć.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Cosworth
Mosley M.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
A.S., 06.12.2008 11:35[!]
Po głębszym namyśle wydaje mi się, że to co chce wprowadzić teraz FIA, to żadna rewolucja tylko powrót do tego co już było. W latach siedemdziesiątych Cosworth dostarczał silniki do 70% zespołów w F1 i te zespoły z powodzeniem walczyły o mistrzostwo, ba nawet większość czasu przeważały. Powrót do tego może znowu pozwoli zaistnieć tzw. zespołom garażowym. Jeśli jakiś producent silników chce dalej budować swoje jednostki to proszę bardzo FIA zostawia taką możliwość z pewnymi ograniczeniami jednak, by nie generować kosztów. Myślę, że jest to usankcjonowanie tego co po prostu kiedyś istniało i świetnie hulało. Lata 70-te to przecież najlepsze lata Formuły 1 w historii.
To moim zdaniem nienajgorszy pomysł w dzisiejszych trudnych czasach kryzysu.
Adam1970, 06.12.2008 12:50[!]
To świetny, nie nowy pomysł.

Poza zespołami typu Ferrari, BMW,Renault czy Toyota , potencjalnych Franków Williamsów może zachęcić tani silnik Cosworth. Taki Franek chętnie kupi Super Aguri albo Hondę i wystawi nowy zespół.

Widmo katastrofy w postaci nagłego zniknięcia kilku zespołów oddaliło się. To bardzo dobry lecz lekko spóźniony pomysł.

Nie było kolejki chętnych po Super Aguri.....
Phaedra, 06.12.2008 13:10[!]
Kumien - sorry faktycznie rynek japonski pomylil mi sie z amerykanskim, czytalem kiedys statystyki to w stanach sprzedaja 3 razy wiecej co tym bardziej swiadczy o b.doberj sytuacji finansowej Hondy, ktora sprzedala najwiecej pojazdow mechanicznych na swiecie w zeszlym roku ich kryzys dopadnie ale w przeciwienstwei do GM Ameryka innych amerykanskich firm o zasiegu lokalnym poradza sobie z tym.
PS. i nie pisz takim protekcjonalnym tonem kazdy moze sie pomylic jak wiesz lepiej to sprostuj a nie cwaniakuj
kumien, 06.12.2008 15:55[!]
Tu nie chodzi o cwaniactwo, ale o to, że nie wiesz o czym piszesz. Znowu. Po pierwsze powtórzę podajesz dane całoroczne, a to ostatnie 2 kwartały były słabe. Honda może nie wygladała w nich tak źle jak GM lub Ford, ale fakt jest faktem. Mamy załamanie na rynku motoryzacyjnym. Po drugie jeśli chodzi o ilość sprzedawanych aut to koncern Hondy jest daleko. Wcześniej jest Toyota, GM, Volkswagen, Ford.
Tu jest prosta piłka. Jeśli teraz nie zaciśniesz pasa to później będzie za późno. Możesz kogoś zapewnić, że wszystko się skończy za miesiąc, dwa, a może za rok? Nie. Jest bardzo możliwe, że te problemy będą trwały jeszcze z 2-3 lata, a starty nawet mln dolarów są nie do zaakceptowania dla akcjonariuszy, którzy później zaczną wysprzedawać akcje spółki i kółko się zamyka.
Ehmmm. A mialem już nie pisać w tym temacie:P
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca