|
|
|
|
|
|
F3: Test z Ferrari nie pomogły zbytnio w karierze Bortolottiemu |
"Z Ferrari nie mam na razie żadnej umowy - łączą nas tylko dobre relacje". |
|
•Mariusz Karolak, 5 stycznia 2009, wyświetlenia: 1660 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Aktualny mistrz włoskiej F3 – Mirko Bortolotti powiedział, że ma problemy z zebraniem budżetu na awans w nadchodzącym sezonie. Młody Włoch przeszedł w listopadzie krótki test z zespołem Ferrari na torze Fiorano, a w tym miesiącu ma testować samochód rozwojowy A1GP na torze Algarve w Portugalii.
„Otrzymałem kilka różnych propozycji do rozważenia i mogę startować w F3 Euro Series lub GP2.” – ujawnił dziennikowi La Stampa. „Choć jedną z moich mocnych stron jest szybka adaptacja do nowego samochodu i nowych sytuacji, menedżer zespołu Lucidi zaproponował mi pozostanie na kolejny rok w F3, lecz moja rodzina nie dysponuje zbyt dużymi środkami finansowymi, zatem mam nadzieję, że uda mi się szybko znaleźć sponsora”.
„Chcę podjąć decyzję możliwie jak najszybciej. Z Ferrari nie mam na razie żadnej umowy – łączą nas tylko dobre relacje, ale jestem im bardzo wdzięczny za szansę, jaką mi dali. Teraz muszę myśleć o swojej przyszłości. Muszę być pewien, że będzie to coś konkurencyjnego, abym nadal mógł dążyć do realizacji moich marzeń. Przez siedem lat grałem na perkusji i ciągle mam poczucie rytmu, ale chcę być kierowcą wyścigowym!”
Dotychczasowe dokonania Bortolottiego są podobne do tych, jakie miał Lewis Hamilton w czasie startów w Formule Renault UK. Idolem Włocha jest jednak Michael Schumacher. „Spędziłem dzieciństwo w Austrii, ale byłem okropnym dzieckiem, zawsze miałem mało cierpliwości.” – powiedział, kiedy pytano go o szkołę, gdzie miał możliwość nauki języka francuskiego, niemieckiego i angielskiego. „Interesowały mnie tylko rzeczy, które mają koła, wydają głośne dźwięki i są szybkie”.
„Gdy miałem cztery lata, dostałem karta o pojemności silnika 50cc i ścigałem się kartami przez kolejne jedenaście lat. Z biegiem czasu zacząłem pracować nad moją psychiką i w zeszłym roku miałem cudowną walkę z Edoardo Piscopo we włoskiej F3. Bycie 15 razy na podium w 16 możliwych przypadkach, odniesienie przy tym dziewięciu zwycięstw, pięciu drugich miejsc i jednego trzeciego to oznaka, że sezon wymagał poświęceń, ale był w pełni satysfakcjonujący”.
Źródło: Crash.net
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|