F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari niezadowolone ze stanowiska BMW w sprawie KERS

Domenicali: "To nie ma nic wspólnego z F1. Mnóstwo pieniędzy zostało wyrzuconych w błoto".
Marek Roczniak, 14 stycznia 2009, wyświetlenia: 6014<< | lista | T- | T+ | >>
Szef zespołu FerrariStefano Domenicali wskazał BMW jako jedyną przeszkodę na drodze do odroczenia przynajmniej o rok wprowadzenia do Formuły 1 systemu odzyskiwania energii kinetycznej (KERS).

Stajnia z Maranello wraz z Toyotą i Renault była jednym z największych przeciwników wprowadzenia KERS do F1 już w 2009 roku i choć stosowanie tego systemu jest dobrowolne, to jednak zespoły w obawie przed przewagą rywali chcąc nie chcąc starają się być gotowe na użycie KERS już w pierwszym wyścigu nowego sezonu.

Opracowanie tego systemu pochłania jednak masę pieniędzy, co biorąc pod uwagę obecny kryzys finansowy na świecie nie uśmiecha się specjalnie większości producentów samochodów zaangażowanych w F1. Wyjątek stanowi właściwie tylko BMW, którego prace nad KERS są prawdopodobnie najbardziej zaawansowane, a gdy pojawiają się głosy za odroczeniem wprowadzenia tego systemu, Mario Theissen odpiera je stwierdzając, że domagają się tego tylko te zespoły, którym rozwój KERS nie układa się najlepiej.

W tym momencie, aby możliwe stało się odroczenie KERS, wymagana jest jednomyślność zespołów F1 tworzących stowarzyszenie FOTA. „Ustaliliśmy, że decyzje muszą być podejmowane jednomyślnie.” – powiedział Domenicali podczas spotkania z dziennikarzami w Madonna di Campiglio, cytowany przez niemiecką agencję prasową SID. „Jednakże czasami trzeba być także gotowym na kompromis. Wszyscy byli gotowi zaakceptować to (odroczenie KERS), poza BMW. Tylko jeśli będziemy współpracowali ze sobą przyszłość F1 będzie świetlista, a nie mroczna, jak ma to miejsce obecnie”.

Domenicali zapewnił dziennikarzy, że poniedziałkowy debiut na torze systemu KERS opracowanego przez Ferrari wypadł dobrze, jednak powiedział, iż wprowadzenie teraz tak złożonego systemu jest dużym błędem. „To nie ma nic wspólnego z Formułą Jeden. Mnóstwo pieniędzy zostało wyrzuconych w błoto.” – dodał szef włoskiego zespołu. Hiszpańska prasa spekuluje tymczasem, że niektóre zespoły mogą planować opracowanie okrojonej wersji KERS, która będzie lżejsza i posłuży np. tylko dla dodatkowej mocy podczas startu. Byłaby ona wykorzystywana na torach, na których użycie pełnego KERS nie byłoby zbyt opłacalne.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.10.2017  Zespoły omówią koncepcję wprowadzenia do F1 napędu na cztery koła
16.03.2012  FIA nie zrezygnuje z DRS
09.03.2012  Mercedes i McLaren eksperymentują z tylnym kanałem F
27.01.2012  Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012
24.01.2012  Watson: DRS, KERS i opony Pirelli poprawiły rozrywkę w Formule 1
Tagi:
KERS
Ferrari
BMW
Domenicali S.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
impr, 15.01.2009 11:12 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
marios76 - teraz to Ty bzdury piszesz, zapamietajcie to w koncu: bmw NIE faworyzuje Nicka! To jest zespol, tu nie ma miejsca na atakowanie kogos, bo jest polakiem! Jesli rzeczywiscie by tak chcieli osmieszyc Kubice, juz dawno by wylecial z teamu...
marcinp, 15.01.2009 12:22[!]
Marios76 - z całym szacunkiem nie przekonałeś mnie :)
A co do faworyzowania Nicka to są to rzeczywiście bzdury - walcząc do końca nie mieliby ani mistrza ani gotowego auta na nowy sezon popatrz na szacowne Renault i to jak bardzo WSZELKIMI sposobami starają się nadgonić stracony czas.Poprawianie silnika, maksymalne odchudzanie bolidu... po prostu trwoga ,że znowu przez pół sezonu będą zaliczać ogony...
To samo dotyczy Ferrari walczyli do końca i teraz jest ciężko...
Pokazali nową Toyotę - i nie wiem jak dla Was ale jak dla mnie hybrydowe BMW się kłania.
bolekse, 15.01.2009 14:39[!]
nie wyszedł Ferrari KERS i narzekają... gdyby im przynosił wiele korzyść a to BMW chciało odroczyć, także by się nie zgodzili... widzieliśmy już ferrari wiele razy odrzucające takie prośby. I Dobrze bo o to chodzi że jak sie ktoś postarał to ma :P
A.S., 15.01.2009 15:00[!]
Nie ma się co dziwić BMW, skoro wywalili już kupę kasy na KERS, to nie po to, by za pięć dwunasta się z tego wycofywać. To, że czerwoni mają problem z KERS, to nie powód, by na dwa miesiące przed rozpoczęciem sezonu zmieniać zasady. Chyba, że to ma być "kompromis" w stylu Ferrari, czyli wszystko pod widzimisię czerwonych :(
jarux, 15.01.2009 20:06[!]
pomijam stanowiska innych stajni ale z mojego punktu widzenia jako kibica roberta ,biorąc pod uwagę wagę systemu kers faworyzowani będą "kurduple" i prędkość uzyskiwana na prostej . czy to ma wspomóc sportową rywalizację i umiejętności kierowcy , mam wątpliwości .wg. mnie doskonałym rozwiązaniem są sliki i kontrola ustawień spojlera przez kierowcę podczas jazdy . a jak zasłaniają się ekologia niech jeżdżą na alkoholu .
Huckleberry, 15.01.2009 21:44[!]
jarux - po alkoholu nie wolno wsiadać za kółko ;)
zoolwik, 16.01.2009 09:16[!]
Jak lubilem ferrari tak ta jedna wypowiedzia zrujnowali cala moja sympatie do nich. Nie mam po prostu za grosz szacunku do ludzi, ktorzy nie potrafia przegrywac i nawet lezac beda kopac i gryzc byle wyjsc na swoje. Chcialbym przypomniec, ze BMW po to, zeby byc konkurencyjnym w sezonie 2009 odpuscilo rozwoj bolidu w poprzednim sezonie, co prawdopodobnie kosztowalo tytul Roberta. Jesli teraz by sie BMW poddalo i odpuscilo kers, to tak samo straci w moich oczach jak ferrari dzisiaj. Poza tym jestem bardzo ciekaw, jak ferrari by sie zachowalo na miejscu BMW teraz, kiedy to oni by mieli kers i nikt inny. Juz widze, jak z radoscia odkladaja go na polke po to, zeby inni mogli ich spokojnie wyprzedzic ...
marios76, 17.01.2009 06:55[!]
impr i marcinie- ja nie napisałem,że Kubica jest atakowany,a tym bardziej dlatego,że jest Polakiem.Wystarczy że Nick jest niemcem...Napiszę krótko:policz ostatnie około40GP i podaj ile"niefortunnych" decyzji uprzykrzyło wyścig Robertowi a ile Nickowi,masz klapki na oczach,że traktujesz to jako zbieg okoliczności?W dobie team orders wF1 przypomnę ci decyzje teamu z Belgii,Singapuru,Chin,czy Brazylii??? Jak dla mnie za wiele,w dalszą przeszłość teraz nie wnikam...Słowa doktora"uznaliśmy że nie jest to konieczne"w połączeniu ze startem na slickach w wyścigu ostatniej szansy,wnoszę rozumawanie,że im po prostu nie zależałO!Oby Renault nie było szybsze od BMW, bo wasz tok rozumowania weźmie w łeb.Całe szczęście,że sezon nie trwał jeszcze 2 wyścigi, bo Alonso byłby przed Kubicą! Przyznam, że mieliście racje, gdy Robert zdobędzie tytuł, Renault będzie się wozić w ogonie... Z całym szacunkiem, ale nie rotuj tak tym balastem i bateriami, bo kers nie zamontujesz ani na przednim spoilerze, ani kierowcom między nogami!To swego rodzaju bryła,lub zespół brył z niekoniecznie najczięższych materiałów, a balast możesz niemal dowolnie formować, i ma b.dużą gęstość! Największym problemem o którym tak często meldował Robert,to właśnie balans bolidu i mam nadzieje,że nie bedzie gorszy, a i decyzje teamuBMW takie że będę musiał zwrócić wam honor!
bass001, 17.01.2009 13:26[!]
marios76 powiedz wg Ciebie robert jest krolikiem doswiadczalnym?
gdyby wtedy w brazylii przestało padac dwie minuty wczesniej- przed wyscigiem to robert na softach mial by pol kolka przewagi juz po jakis 3 kolkach gdy inni zjechali by do boxow po opony. Jak by tak uwielbiali nicka to nie trzymali by kubicy tylko se wzieli piqeta albo kogos w tym stylu. Przecierz Robert jest zdaniem wielu jednym z zaledwie kilku naj, naj, najlepszych kierowców wg ekspertow z roznych krajow a decyzje maria czesto szalone, ale jest w nich ryzyko, które czasami przynosi korzysci
marios76, 17.01.2009 21:28[!]
Bass001Jak tak go oceniają eksperci(z czym się zgodzę) i go szanujesz, to słuchaj jego wypowiedzi, oglądaj wyścigi i analizuj...proszę... "szalone decyzje, ryzykowne, czasami przynoszą skutki"... To mi proszę napisz 3 przykłady po których Robert zyskał,a Nick niekoniecznie, ja podałem kilka ostatnich GP 2008 ale pisz od 2006(2połowa sezonu)jak znajdziesz 3 takie wyścigi, to... ja podam jeszcze kilka przykładów i może w końcu przyznasz mi racje? A te decyzje niech będą mądre ,skuteczne i niech CZĘSTO przynoszą zyski, to będzie ok. W 1997R założyłem się że Kubica będzie jeździł w F1, założyłem się że Wierczuk nawet do niej nie zaglądnie, byłem pewien że Schumacher pobije rekord Prosta w GP, gdy zdobył 1 mistrzostwo w ferrari.Trochę znam świat wyścigów i F1, widzę co się tam dzieje i niestety przykre stwierdzenie, Robert bywał traktowany jak królik i nie brońcie Doktora, bo mam argumenty... i nadzieje,że to ulegnie zmianie. BMW to trochę jak McLaren z Lewisem i Alonso...obaj świetnie jeżdżą i co z tego... To moje prywatne zdanie i bez głębokiej analizy i znajomości F1 nie krytykujcie mnie-a po sezonie mam nadzieję przyznać się do pomyłki,obyście mi nie tłumaczyli później jak to się stało że naj naj kierowca przegrał z ...Robert forza!Trzymam kciuki.
NEO86, 06.02.2009 15:28[!]
Nie jestem zwolennikiem KERS i chciałbym żeby go w ogóle nie wprowadzali. Pomimo tego iż jestem zagorzałym fanem Ferrari to uważam że to co teraz robią to przegięcie. Jak można w tym momencie chcieć odwołać KERS. Nie dziwię się BMW że jest przeciwne bo przecież oni odpuścili sobie poprzedni sezon aby dopracować tegoroczny bolid i KERS i wpakowali w to kupę kasy więc dlaczego teraz mieliby być pokrzywdzeni. Ciekawi mnie również co byście mówili gdyby KERS powodował że Robert by dojeżdzał poza pierwszą dziesiątką. Wtedy od razu podniosły by głosy że trzeba było odłożyć wprowadzenie KERS.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca