F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari zmodyfikowało już końcówki rur wydechowych

Nagłośnione w mediach obawy o legalność F60 okazały się mieć dość krótki żywot.
Marek Roczniak, 28 stycznia 2009, wyświetlenia: 4311<< | lista | T- | T+ | >>
Nagłośnione w mediach obawy o legalność nowego bolidu Ferrari okazały się mieć dość krótki żywot, bowiem budzące kontrowersje końcówki rur wydechowych w F60 zostały już zmienione. Co więcej, niezgodność pierwotnej wersji wynikła po prostu z tego, że przepisy odnośnie tego elementu zostały niedawno zmienione.

Według oryginalnego regulaminu technicznego na sezon 2009, wersja końcówek rur wydechowych F60 z prezentacji w Mugello była poprawna. Przepisy uległy jednak zmianie po spotkaniu Technicznej Grupy Roboczej z delegatem technicznym FIA – Charliem Whitingiem, na którym ustalono, że końcówki rur wydechowych są w tym roku traktowane jako karoseria.

Zmiana ta w połączeniu z zakazem stosowania większości wystających elementów aerodynamicznych od sezonu 2009 oznacza, że końcówki rur także nie mogą już wystawać ponad karoserię, gdyż zespoły mogłyby próbować nadać im taki kształt, aby poprawiały przepływ powietrza w tylnej części samochodu. Takie rozwiązanie było w przeszłości dozwolone i między innymi zastosowano je w Ferrari F2003-GA.

Źródło: Formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
noofaq, 28.01.2009 14:36[!]
no i po problemie ;)
natleniony, 28.01.2009 14:53[!]
ferrari zawsze kombinowało, do 1-go gp jeszcze ktoś coś im wytknie i będą nastepne modyfikacje :)
michal5, 28.01.2009 14:59[!]
natleniony > po co maja kombinować jak tak musieli to zmienić a ze Ferrari zawsze było technologicznie do przodu
to inne zespoły nie mogą tego przeboleć
noofaq, 28.01.2009 15:32[!]
natleniony: cała f1 opiera się na naciąganiu przepisów do granic wytrzymałości - i robią to wszyscy - zaczynając od ferrari kończąc na force india..

nie omijając mclarena, bmw i wszystkich innych...
rafaello85, 28.01.2009 15:39[!]
I po co się było oburzać? Mówiłem, że jeśli coś będzie nie tak, to FIA nakaże to zmienić.
wartek, 28.01.2009 15:44[!]
a ja tam mysle ze oni specjalnie to zrobili :)
zeby konkurencja to zauwazyla, myslala nad tym, i tracila swoj czas na wlasne badania w jaki sposob moze to pomoc :)
Huckleberry, 28.01.2009 15:49[!]
Ferrari miało nieaktualne przecieki ;)
noofaq, 28.01.2009 16:22[!]
ja rozumiem wzburzenie gdyby to było w trakcie sezonu.. teraz to mogą jeździć nawet bez kół dla poprawy aerodynamiki ;)
marios76, 28.01.2009 17:31[!]
Najśmieszniejsze są kolejne zmiany-zrobili auto wg odpowiedniej specyfikacji, ta uległa zmianie i... zmienili wydech. Czułem że działali jak mogli, robią tak wszystcy! Zmiana-no problem, tyle że ktoś za to zapłaci, to jest oszczędzanie? FIA przegina ostatnio -za dużo zmian w zmianach;)
GTC, 28.01.2009 21:37[!]
natleniony - twoje spostrzeżenia są raczej godne niedotlenionego
Marios76- zgadzam się z tobą dokładnie tak jest, niby oszczędzamy a banda starych pryków wymyślają rzeczy od których głowa boli. Tak samo z kersem, nakazuja użycie tego badziewia ogromnym kosztem zespołów. A jak wiadomo kers ziemi nie uratuje wystarczy zobaczyć na cywilne auta hybrydowe, cóż z tego jak palą 10 % mniej paliwa, jak produkcja a potem utylizacja akumulatorów niszczy środowisko kilka razy bardziej niż te parę procent paliwa. A o wyglądzie tegorocznych bolidów to już szkoda gadać jestem estetą i jak patrze na te proporcję to się rzygać chcę...
A.S., 28.01.2009 21:46[!]
Każda ekipa, co chce coś znaczyć w F1 musi balansować na granicy przepisów. Dobrze jednak, że próby łamania tych przepisów są obecnie szybko zauważane i korygowane. W tym wypadku akurat usprawiedliwiam Ferrari, w tym bajzlu mogli po prostu nie wiedzieć, że coś jest nie tak.
marios76, 29.01.2009 01:10[!]
GTC cenne uwagi, przypomnę tylko, że FIA rozważała odstąpienie od kers na 2009 i w 2010 taki nsam dla wszystkich! A wiadomo,że każdy zespół wydał miliony na prace nad tym... Mogli zlecić to jakiejś zewnętrznej firmie i wprowadzić za rok, ogólnie wydano by kilkakrotnie mniej pieniędzy, co w dobie kryzysu ma niebagatelne znaczenie! Estetykę przemilcze -traktuje samochód użytkowo, a na "piękne" mnie nie stać(jeszcze!) Maseratti to będzie reklama? :) A już taki bolid to ma szybko jeździć, w miarę bezpiecznie i bezawaryjnie... Martwię się tylko, czy bolidy wg nowej formuły będą szybkie... dawno pisałem że będzie wolniej, ale zrobiłem oczy po któtychś tam testach gdzie różnica wynosiła niemal 5sekund! Oczywiście na korzyść bolidu z 2008................... :(
natleniony, 29.01.2009 07:44[!]
michal5, noofaq - zgadzam się, moja wypowiedź miała spowodować dyskusję.

GTC - czy ja Cię kiedyś obraziłem, czy masz złe dni?
GTC - a propos KERS - od początku wiadomym było, że nigdy w takiej formie nie trafi do aut cywilnych, pomysł dla mnie był dobry do momentu prób ujednolicenia.

Wojna na podglądanie i donoszenie na konkurencję była zawsze i nie zdziwię się, gdy przed pierwszym wyścigiem jeszcze wszyscy na wszystkich doniosą i nastąpią zmiany w konstrukcjach bolidów.

pzdr for all i specjalne pozdrowienia dla napompowanego GTC
pasior, 29.01.2009 10:39[!]
natleniony, jest jeszcze inne rozwiązanie. jak ferrari nie poradzi sobie ze zmianą konstrukcji to FIA zmieni przepisy i będzie OK.
maroo, 02.02.2009 19:30[!]
Pasior -a Ty swoje idiotyczne wywody - masz czarno na biuałym że Ferrari zrobiło zgodnie a potem zmieniono przepis - trzeba Ci jakoś po polskiemu inaczej tłumaczyć czy co? Żeś mnie jednym małym zdaniem zagotował. Masz szczęście że ja luźny człek jestem :P.
NEO86, 18.02.2009 12:08[!]
Od razu mówiłem że jak coś jest złe to FIA nakaże to zmienić i Ferrari to zmieni. Po co tyle szumu

@natleniony-> Twoja wypowiedź świadczy o tym że jesteś raczej niedotleniony

@maroo- pasior tak już ma :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca