F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

F3: Hartley postrzega Euro Series jako drogę do F1

Zespół Signature Plus ogłosił tymczasem podpisanie kontraktu z Miką Makim na sezon 2009.
Mariusz Karolak, 4 lutego 2009, wyświetlenia: 1893<< | lista | T- | T+ | >>
Startujący w ubiegłym roku w brytyjskiej Formule 3 Brendon Hartley pozostanie w ekipie Trevora Carlina, ale w tym roku będzie startował już przez cały sezon w bardziej prestiżowej F3 Euro Series. Wspierany od trzech lat przez Red Bulla 19-latek jest nadzieją Nowozelandczyków na kolejnego kierowcę w F1.

Brendon udzielił ostatnio wywiadu agencji NZPA, w którym dokonał wstępnego porównania między brytyjską i europejską edycją F3: „W Euro Series używa się opon Kumho, a w brytyjskiej serii Avon. Niektórzy mogą myśleć, że to mały problem, ale fakty są takie, iż w chwili bieżącej różnica czasowa na jednym okrążeniu wynosi 1,0-1,5 sekundy na korzyść Euro Series, a samochody trzeba ustawiać zupełnie inaczej”.

„Kombinacja Dallara-Volkswagen jest relatywnie nowa. Muszę pracować bardzo ciężko, aby wyciągnąć maksimum z samochodu, a także by wpierać jego udoskonalanie. Jest więc dużo nowych rzeczy do nauczenia się i to bardzo dobrze, jako że w F1 będę w podobnej sytuacji i już teraz muszę nauczyć się właściwie pracować z inżynierami nad lepszym wykorzystaniem samochodu, który musimy sporo poprawić. Tego oczekuje Red Bull – chce przekonać się, czy potrafię pracować z zespołem nad rozwojem samochodu”.

Hartley uważa, że w tym roku najgroźniejsi w F3 Euro Series będą kierowcy ART oraz Mucke Motorsport. W sezonie 2009 czeka go też między innymi występ na dwóch niemieckich torach – Lausitzring i Norisring, na których wcześniej nie miał okazji jeździć, ale nie obawia się tego wyzwania. „To nie będzie trudne. Jeśli jesteś dobrym kierowcą, to powinieneś nauczyć się dobrze trasy po przejechaniu pięciu okrążeń.” – dodał Nowozelandczyk, który ma już superlicencję na starty w F1.

W tym roku w F3 Euro Series będzie przynajmniej kilku kierowców, którzy są zdolni wywalczyć mistrzostwo. Z większością z nich Brendon ścigał się w zeszłym roku już w prestiżowym Grand Prix Makau, gdzie wystartował z 20 miejsca, a na metę dotarł jako trzeci, ustanawiając rekord okrążenia. „Popełniłem w zeszłym roku kilka błędów, ale wyciągnąłem z nich wnioski, zatem wszystko powinno być dobrze”.

Konkurentem Hartleya będzie m.in. Mika Maki. Fin będzie jeździł w zespole Signature Plus, gdzie zastąpi Edoardo Mortarę, który z kolei przeniósł się do GP2 Asia Series. Maki, który także będzie jeździł Dallarą z silnikiem Volkswagena, w zeszłym roku zadebiutował fenomenalnie w F3 Euro Series w ekipie Mucke Motorsport, gdzie jeździł bolidem z silnikiem Mercedesa. Był też obecny w Makau, startował z 10 miejsca i dojechał na mety jako czwarty.

Źródło: NZ.Sports.Yahoo.com, GPUpdate.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.06.2019  Hartley pełni obowiązki kierowcy rezerwowego Ferrari oraz Alfy Romeo
01.05.2019  Alonso zakończy starty w WEC z Toyotą po tegorocznym Le Mans
04.02.2019  Brendon Hartley został kierowcą rozwojowym Ferrari
30.01.2019  Hartley: Plan pozbycia się mnie pojawił się w Monako
12.12.2018  Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM
Tagi:
Hartley B.
F3 ES

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Jędruś, 04.02.2009 20:36[!]
Maki ma już także zaliczony średni debiut w GP2 Asia. Z pewnością będzie jednym z głównych , jeśli nie głównym obok Hartleya kierowcą walczącym o mistrzostwo.
KubuŚ, 05.02.2009 09:51[!]
Ten Mika Maki taki pulchny jest ;D. Ale nic liczę na następnego fina w F1. Szkoda że Bottas nie startuje w Gp2. :P
Jędruś, 05.02.2009 10:13[!]
Bottas na GP2 jest jeszcze za mało doświadczony i za mało utytułowany. Zobaczymy co pokażę w F3ES. Jeśli zaprezentuje się bardzo dobrze to w okolicach 2010-2011 będzie też startował w GP2.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca