F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespół BMW Sauber przed Grand Prix Malezji

Robert Kubica ma nadzieję na powtórzenie dobrego rezultatu sprzed roku.
Igor & DamianF1, 30 marca 2009, wyświetlenia: 5448<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół BMW Sauber po zakończonym zerowym dorobkiem punktowym otwarciu sezonu 2009 w Australii kieruje się teraz na swój pierwszy z dwóch domowych wyścigów w tym roku: Petronas Malaysian Grand Prix. Robert Kubica ma nadzieję na powtórzenie tutaj dobrego rezultatu sprzed roku.

Robert Kubica: „Grand Prix Malezji jest zawsze czymś wyjątkowym, ponieważ dla nas jest to trochę jak domowy wyścig ze względu na firmę Petronas. Mamy wiele fanów w Malezji i jazda tam jest naprawdę czymś szczególnym. W zeszłym roku wyścig ułożył się dla mnie niesamowicie dobrze. Oczywiście mam nadzieję, że również i w tym roku uda nam się osiągnąć bardzo dobry rezultat”.

„Naprawdę nie mogę doczekać się tego GP, jako że jest to szczególny tor z dużą różnorodnością zakrętów; niektóre są bardzo szybkie, a inne bardzo wolne. W niektórych miejscach można też wybrać inną linię jazdy, co czyni ten tor jeszcze bardziej interesującym. Ostatni sektor jest bardzo inny od pozostałych, jako że znajdują się w nim dwie długie proste i jedno duże dohamowanie. Ten tor naprawdę oferuje wszystko, a to oznacza, że jest bardzo wymagający dla bolidu. Późniejsza godzina startu oznacza większe szanse na opady deszczu. Jestem pewien, że zapowiada się niesamowicie ciekawy weekend”.

Nick Heidfeld: „Dla mnie Sepang jest miłym, wymagającym torem. W zeszłym roku udało mi się tutaj wykonać kilka dobrych manewrów wyprzedzania. Upał zawsze stanowi tutaj problem, co potęguje jeszcze wysoka wilgotności powietrza. Jednakże nigdy nie miałem z tym problemu i jestem w tym roku dobrze przygotowany pod względem fizycznym. Często spotykaliśmy się z popołudniowymi ulewami w Malezji. Tegoroczny harmonogram oznacza więc większe szanse na deszcz, jako że właśnie w tym czasie będziemy jeździli po torze. Miejmy nadzieję, że mimo wszystko uda się uniknąć najgorszych opadów”.

„Zawsze czuję się bardzo rozluźniony w Malezji. Cała aktywność, w jaką jesteśmy zaangażowani z Petronas dała mi szansę zwiedzenia kraju i byłem tutaj również na wakacjach. Nie ma zbyt wiele czasu przed grand prix w tym roku, ale mamy swoje zobowiązania wobec naszego sponsora we wtorek i środę – oczywiście odwiedzimy Kuala Lumpur i Petronas Twin Towers. Wieże fascynują mnie za każdym razem, gdy je widzę, szczególnie w nocy, gdy są podświetlone”.

Mario Theissen, szef zespołu: „Po otwierającym sezon wyścigu w Melbourne, z niecierpliwością czekamy na nasze pierwsze domowe grand prix w sezonie 2009. Za każdym razem, od kiedy został stworzony nasz zespół w 2006 roku spotykaliśmy się z charyzmatyczną obecnością naszego głównego partnera – firmy Petronas w Malezji. Zawsze czymś niezwykłym jest doświadczenie fantastycznego przyjęcia nas jako zespołu w Malezji”.

„W ubiegłym roku Nick odnotował dla naszego zespołu pierwsze najszybsze okrążenie w wyścigu właśnie na torze Sepang, a Robert ukończył wyścig na świetnej drugiej pozycji. Naszym celem jest podnieść poprzeczkę od ostatniego razu i mieć co najmniej równie dobrą formę. Grupa BMW zwiększyła inwestycje w Malezji w ostatnich latach jako część swojej strategii na Azję. Pierwszy z siedmiu wyścigów w Azji w tym roku jest dość ważny dla BMW i Petronas. Będziemy zaciekle walczyć, to jest pewne!”

Willy Rampf, szef działu inżynierii: „Zawsze czekamy szczególnie na ten wyścig, jako że jest to domowe grand prix dla naszego partnera – firmy Petronas. Tor Sepang jest sporym wyzwaniem i stawia duże wymagania przed podwoziem i doborem ustawień przez zespół. Są tam szybkie 'eski', na których ważna jest stabilność. Jednocześnie potrzeba dobrej trakcji podczas przyspieszania na wyjściu z ciasnych zakrętów, a niektóre z nich wiodą pod górę. Prawy zakręt przed ostatnią prostą, który zamyka się na wyjściu jest w szczególności podstępny”.

„Ponieważ opony są pod olbrzymim obciążeniem na pierwszych zakrętach, w szczególności w Sepang, użyjemy tutaj miękkiej i twardej mieszanki. Będziemy więc jeździć na oponach o jeden poziom twardszych niż w Melbourne. Chłodzenie jest także ważne, biorąc pod uwagę wysoką temperaturę otoczenia i oczywiście pogoda jest nieprzewidywalna. Zawsze trzeba być przygotowanym tutaj na deszcz”.

Źródło: BMW-Sauber-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2022  Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem
22.06.2020  Kubica wciąż żałuje straconej szansy na tytuł z BMW w 2008 roku
23.04.2020  Heidfeld: Vettel nie zrobił wrażenia w BMW Sauber
13.02.2020  Kubica dołączył do stawki DTM na sezon 2020
11.02.2020  AMuS: Orlen prowadzi intensywne rozmowy z BMW
Tagi:
BMW
Kubica R.
Heidfeld N.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lukas, 30.03.2009 12:30[!]
Czy od tego roku Sauber nie miało wypaść z ich nazwy?
barteks2, 30.03.2009 12:48[!]
Nie.
DamianF1, 30.03.2009 12:51[!]
Wątpie że Sauber zniknie kiedyś z ich nazwy
virescens, 30.03.2009 13:24[!]
Wiadomo coś kiedy BMW będzie próbowało zamontować podwójny dyfuzor ?
Przecież BMW z tym drobiazgiem może zdeklasować rywali.
Menuna, 30.03.2009 13:29[!]
Wiem, ze do wyścigu jeszcze spory kawałek, ale czy mieliście juz okazje przypatrzeć sie panującej w tym tygodniu aurze na torze. Wyglada na to, że ta tropikalna burza nie zejdzie z nieba tak szybko :) Może być kolejna powtórka z Imolii '08, oby nie z Japonii '07 :D
quickmick, 30.03.2009 13:39[!]
@Menuna
Ja sprawdzałem na weather.com, na 10-day forecast i twierdzą, że jest 40 % prawdopobieństwo burz.
Myślę, że to ciekawa sprawa i będzie to trzeba obserwować przez najbliższe dni.
Generalnie chyba FOM chyba ustalając terminy wyścigów nie wziął pod uwagę monsunu, który o tej porze roku panuje nad tą częścią świata. Dodatkowo, przesunięcie wyścigu na godziny popołudniowe zwiększa prawdopodobieństwo ulewy.
Dobrze by było... kolejny emocjonujący wyścig :-)
DamianF1, 30.03.2009 13:48[!]
Dobrze by było ? Wątpie kierowcy dopiero co oswająją się z jazdą w tłumie w normalnych warunkach a co dopiero w deszcz o.O
mikolajpoznan, 30.03.2009 13:55[!]
Panowie z BMW-zróbcie po prostu dobrze set-up,a resztą zajmie sie Wasz kierowca.
Huckleberry, 30.03.2009 14:37[!]
Pańskie oko konia tuczy... :) Wszyscy się spinają w Malezji oprócz Nicka, który jest "rozluźniony"... :P
quickmick, 30.03.2009 14:52[!]
@Huckleberry
Jakie są efekty rozluźnienia Nicka widzieliśmy wczoraj (przed Australią też był rozluźniony, nawet małpkom książkę czytał - obejrzyj film na stronie www.bmw-sauber.com).

Jestem bardzo ciekaw, jakie Nick będzie miał rezultaty w tym roku... Tak liczył na KERS, a okazuje się, że jego zastosowanie nie daje wielkich rezultatów (Fernando wręcz przyznał, że to lipa)...
seba_d, 30.03.2009 16:21[!]
Choć Theissen mówi że będą zaciekle walczyć to żeby podnieść poprzeczkę potrzeba trochę deszczu (i dobrej strategii) o którym tak często wspominają.
swoją drogą ciekawe czy użyją KERS.
Khelinubril, 30.03.2009 18:03[!]
Kubica: " Późniejsza godzina startu oznacza większe szanse na opady deszczu. Jestem pewien, że zapowiada się niesamowicie ciekawy weekend”.

Heidfeld: "Miejmy nadzieję, że mimo wszystko uda się uniknąć najgorszych opadów”.
Wiem że może troche hiperbolizuje i nie dotyczy to całego tekstu ale jednak przemawia to do mojej wyobraźni.
mielony, 30.03.2009 22:59[!]
seba_d - takiej szansy jak w Australii może już nie być: wpadka Toyoty, problemy Ferrari, start Baricza, wypadek Kazukiego, SC niwelujący przewagę czołówki z 1 przejazdu, trafiona strategia Roberta (lekki bolid na qual i miękkie opony na 1 przejazd), nietrafiona strategia RBR. Nelsinho konkurencją nie był ale Kova, patrząc na konsekwentną jazdę Lewisa...

Na plus to że testów trochę na deszczu mieli.
Nick na mokrym jeździć umie, ale KERS może nie pomóc... mimo to spodziewam się, że bez zmian czyli Nick z KERS-em Robert bez.
Huckleberry, 31.03.2009 11:44[!]
mielony - "takiej szansy jak w Australii może już nie być" - ja jestem dość spokojny. Zauważ że to samo się pisało w zeszłym sezonie kiedy BMW odpuściło.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca