|
|
|
|
|
|
Zespół BMW Sauber przed Grand Prix Malezji |
Robert Kubica ma nadzieję na powtórzenie dobrego rezultatu sprzed roku. |
|
•Igor & DamianF1, 30 marca 2009, wyświetlenia: 5448 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zespół BMW Sauber po zakończonym zerowym dorobkiem punktowym otwarciu sezonu 2009 w Australii kieruje się teraz na swój pierwszy z dwóch domowych wyścigów w tym roku: Petronas Malaysian Grand Prix. Robert Kubica ma nadzieję na powtórzenie tutaj dobrego rezultatu sprzed roku.
Robert Kubica: „Grand Prix Malezji jest zawsze czymś wyjątkowym, ponieważ dla nas jest to trochę jak domowy wyścig ze względu na firmę Petronas. Mamy wiele fanów w Malezji i jazda tam jest naprawdę czymś szczególnym. W zeszłym roku wyścig ułożył się dla mnie niesamowicie dobrze. Oczywiście mam nadzieję, że również i w tym roku uda nam się osiągnąć bardzo dobry rezultat”.
„Naprawdę nie mogę doczekać się tego GP, jako że jest to szczególny tor z dużą różnorodnością zakrętów; niektóre są bardzo szybkie, a inne bardzo wolne. W niektórych miejscach można też wybrać inną linię jazdy, co czyni ten tor jeszcze bardziej interesującym. Ostatni sektor jest bardzo inny od pozostałych, jako że znajdują się w nim dwie długie proste i jedno duże dohamowanie. Ten tor naprawdę oferuje wszystko, a to oznacza, że jest bardzo wymagający dla bolidu. Późniejsza godzina startu oznacza większe szanse na opady deszczu. Jestem pewien, że zapowiada się niesamowicie ciekawy weekend”.
Nick Heidfeld: „Dla mnie Sepang jest miłym, wymagającym torem. W zeszłym roku udało mi się tutaj wykonać kilka dobrych manewrów wyprzedzania. Upał zawsze stanowi tutaj problem, co potęguje jeszcze wysoka wilgotności powietrza. Jednakże nigdy nie miałem z tym problemu i jestem w tym roku dobrze przygotowany pod względem fizycznym. Często spotykaliśmy się z popołudniowymi ulewami w Malezji. Tegoroczny harmonogram oznacza więc większe szanse na deszcz, jako że właśnie w tym czasie będziemy jeździli po torze. Miejmy nadzieję, że mimo wszystko uda się uniknąć najgorszych opadów”.
„Zawsze czuję się bardzo rozluźniony w Malezji. Cała aktywność, w jaką jesteśmy zaangażowani z Petronas dała mi szansę zwiedzenia kraju i byłem tutaj również na wakacjach. Nie ma zbyt wiele czasu przed grand prix w tym roku, ale mamy swoje zobowiązania wobec naszego sponsora we wtorek i środę – oczywiście odwiedzimy Kuala Lumpur i Petronas Twin Towers. Wieże fascynują mnie za każdym razem, gdy je widzę, szczególnie w nocy, gdy są podświetlone”.
Mario Theissen, szef zespołu: „Po otwierającym sezon wyścigu w Melbourne, z niecierpliwością czekamy na nasze pierwsze domowe grand prix w sezonie 2009. Za każdym razem, od kiedy został stworzony nasz zespół w 2006 roku spotykaliśmy się z charyzmatyczną obecnością naszego głównego partnera – firmy Petronas w Malezji. Zawsze czymś niezwykłym jest doświadczenie fantastycznego przyjęcia nas jako zespołu w Malezji”.
„W ubiegłym roku Nick odnotował dla naszego zespołu pierwsze najszybsze okrążenie w wyścigu właśnie na torze Sepang, a Robert ukończył wyścig na świetnej drugiej pozycji. Naszym celem jest podnieść poprzeczkę od ostatniego razu i mieć co najmniej równie dobrą formę. Grupa BMW zwiększyła inwestycje w Malezji w ostatnich latach jako część swojej strategii na Azję. Pierwszy z siedmiu wyścigów w Azji w tym roku jest dość ważny dla BMW i Petronas. Będziemy zaciekle walczyć, to jest pewne!”
Willy Rampf, szef działu inżynierii: „Zawsze czekamy szczególnie na ten wyścig, jako że jest to domowe grand prix dla naszego partnera – firmy Petronas. Tor Sepang jest sporym wyzwaniem i stawia duże wymagania przed podwoziem i doborem ustawień przez zespół. Są tam szybkie 'eski', na których ważna jest stabilność. Jednocześnie potrzeba dobrej trakcji podczas przyspieszania na wyjściu z ciasnych zakrętów, a niektóre z nich wiodą pod górę. Prawy zakręt przed ostatnią prostą, który zamyka się na wyjściu jest w szczególności podstępny”.
„Ponieważ opony są pod olbrzymim obciążeniem na pierwszych zakrętach, w szczególności w Sepang, użyjemy tutaj miękkiej i twardej mieszanki. Będziemy więc jeździć na oponach o jeden poziom twardszych niż w Melbourne. Chłodzenie jest także ważne, biorąc pod uwagę wysoką temperaturę otoczenia i oczywiście pogoda jest nieprzewidywalna. Zawsze trzeba być przygotowanym tutaj na deszcz”.
Źródło: BMW-Sauber-F1.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|