F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bridgestone przewiduje, że miękkie opony będą wyzwaniem

W tym sezonie Bridgestone przywiezie po raz pierwszy miękką mieszankę do Malezji.
Mateusz Grzeszczuk, 31 marca 2009, wyświetlenia: 3412<< | lista | T- | T+ | >>
Firma Bridgestone, która jest wyłącznym dostawcą opon dla Formuły 1 oczekuje, że użycie miękkich opon w Grand Prix Malezji w ten weekend okaże się ponownie dużym wyzwaniem dla zespołów.

Podczas Grand Prix Australii dało się zauważyć, że zespoły zmagały się z bardziej miękkimi oponami, jako że ziarnienie powodowało spore problemy niektórym kierowcom przez kilka okrążeń. W tym sezonie Bridgestone przywiezie po raz pierwszy miękką mieszankę do Malezji i spodziewa się podobnych problemów.

„Twarda mieszanka, którą będziemy mieć w Malezji jest rozwiniętą wersją twardej mieszanki, z której zespoły korzystały podczas przedsezonowych testów” – stwierdził szef ds. rozwoju opon Hirohide Hamashima. „Została zmodyfikowana, aby była bardziej miękka, co było odpowiedzią na reakcje zespołów. Nie jest to jednak duża zmiana i jestem przekonany, że opony te będą odpowiednie”.

„Tymczasem dbanie o miękką mieszankę będzie najprawdopodobniej największym wyzwaniem podczas nadchodzącego weekendu, ponieważ dotychczas nie przywoziliśmy miękkich opon na tor Sepang” – dodał Japończyk.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.10.2023  Pirelli z nowym kontraktem na dostawy ogumienia dla F1
11.09.2023  Pirelli rozważa wycofanie się z F1 po sezonie 2028?
14.07.2023  Domenicali nie zmienia stanowiska w sprawie jedenastego zespołu
02.07.2023  Zespoły: Bridgestone może mieć za mało czasu
06.06.2023  Autosport: Bridgestone jest zainteresowany powrotem do F1
Tagi:
Bridgestone

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
noofaq, 31.03.2009 13:48[!]
najlepiej niech latają :]
oligator, 31.03.2009 14:00[!]
no to bedzie strategia, spektakl,nagle zmiany w klasyfikacji i takie tam:)))

chyba ze bedzie deszcz. ale wtedy tez jak tor wyschnie 5-10 okrazen rpzed koncem to bedzie mozna sie zastanawiac na ktorych oponach jechac, miekkich czy srednich
Gofer, 31.03.2009 14:01[!]
jeszcze sie okaze, ze qual pojada na twardych, bo miekkie nie stykna na 2 okrazenia ;)
Sanki, 31.03.2009 14:02[!]
Róbcie jak najbardziej miękkie na każdy wyścig, i troszkę mniej miękkie wtedy będziemy oglądać pitstop co 5 okrążeń! Do tego wyścig na suchym będzie jak na mokrym torze!
macrocosm, 31.03.2009 15:44[!]
Zamiast dwóch producentów, konkurencji i dbania o dostarczenie najlepszych mozliwych opon mamy cyrk. Japońce zamiast dać optymalne gumy dostarczają mieszanki, które mają być zagadką, jak to teraz określają "wyzwaniem" dla zespołów. Jeśli wyścigi mają być nieprzewidywalne to ok. Można pójś o krok dalej i zamiast 4 mieszanek robić na sezon tylko te dwie skrajne: plastelinę i beton. Oj, działoby się po dwakroć więcej niż w Australii To byłoby dopiero "wyzwanie"!! A i koszty mniejsze bo foremek do odlewek tylko dwie zamiast czterech. Plastelina ulegałaby recyclingowi już na etapie ich używania (plus to nagumowany tor) a betonki miałyby dożywotnią gwarancję producenta ;) i wytrzymałość 5 GP. Let's make F1 green! Ekolodzy w siódmym niebie. A że dzwonów więcej to widownia w ekstazie i wyprzedzanek więcej jak powalczy na torze taki plastuś z betonem :D. Bernie, no marzenie po prostu, nie ma na co czekać.
blader, 31.03.2009 16:26[!]
@macrocosm - rozwaliłeś mnie tym komentarzem :D gratuluję pomysłu :)
fernandof1, 31.03.2009 16:52[!]
a wiscigu pojada na mękich i na 2 okrazenia po wyjezdzie z boksu i spowrotem
Maly-boy, 31.03.2009 17:32[!]
to teraz wyścigi f1 będą polegać na oszczędzaniu opon ,na torze sepang będzie pewnie jeszcze cieplej niż na albert park ,więc pewnie będą podobne cyrki ..
radzio_z, 31.03.2009 18:07[!]
Zamiasty nazwy opn "miękkie" i "twarde" ja bym nazwał je śliskie i normalne. No i odrazu mamy więcej wyprzedzania. Każdy z zespołów w innym momecie wyścigu chce spełnić ten przykry obowiązek zakładania miękkiej mieszanki więc mamy zespoły które startują na twardych robią przewagę a potem sa doganiane i wyprzedzane przez tych którzy startowali na miękkich. Alez emocje, chcialiśmy miec więcej wuyprzedzeń no to mamy.

Co do F1 Green... myślę że jak dalej tak będzie szło to za 5 lat będziemy oglądać wyścigi bolidow o napędzie elektrycznym z ograniczeniem pojemności akumulatorów na maksymalnie pół wyściugu, godzinny pit stop na doładowanie akumulatorów, ale aby bylo zupełnie ekologicznie prad będzie pochodził z pradnic napedzanych przez pracowników pid lane. Wszyscy wlącznie z kierowcą pedałują, im szybciej tym szybciej kierowca pojedzie dalej:)

To będzie dopiero wyścig.
A.S., 31.03.2009 19:35[!]
Jakimiż to wspaniałymi pomysłami raczy nas w tym roku FIA. Otóż wymyślili, że w każdym wyścigu (nie licząc deszczowego GP) trzeba użyć obu miesznek opon, przy czym w odróznieniu od poprzedniego sezonu są one już o dwa stopnie różne od siebie. Czyli zespoły dysponują optymalnymi oponami i czymś na czym muszą wykonać kilka kółek, a na czym normalnie nie da się jechać. GENIALNE.
Mam propozycję. W przyszlym roku niech każdy kierowca będzie miał obowiązek przejechać też parę okrążeń na felgach. Uatrakcyjni to widowisko i na pewno nie wypaczy faktycznych umiejętności i poziomu kierowców i ich bolidów.
atb, 31.03.2009 19:55[!]
a mi się dobór opon o dwa stopnie twardości podoba:
- w kwalifikacjach już w Q1 trzeba jechać na bardziej miękkich (już się nie da wyskoczyć na jedno kółko na twardszych gumach i czekać do Q2);
- w wyścigu praktycznie niemożliwa jest strategia "na cysternę" i jeden postój.
Maxior, 31.03.2009 20:19[!]
To bardzo uatrakcyjnia wyścigi i pokazuje kto potrafi kalkulować i jechać z głową, a kto bezmyślnie pałuje i potem wpada na innych nie mogąc się pogodzić z porażką (patrz Vettel)
macrocosm, 31.03.2009 21:03[!]
Mnie też się podoba obecny pomysł z mieszankami różniącymi się o 2 stopnie. Jest po prostu baaaardzo nieprzewidywalnie. Jak zobaczyłem w Australii co robił na pierwszych kółkach Kubek a co Vettel i Button to nie kumałem o co tu biega. Zrozumiałem pod koniec wyścigu... Ale jak się dostarcza do bolidu F1 "nalewki" których czas rozpadu wynosi 5 minut to coś tu nie halo. Jeśli taka nalewka - odpukać - pęknie komuś przy większej prędkości to wiadomo co będzie. To nie jest standard F1. Toż to nawet w Olsztynie czy w Dębicy robią trwalsze gumy ;)
Jankes, 01.04.2009 15:30[!]
pomysł większego zróżnicowania mieszanek jest ok, jestem za, ale nie z takim crapem jaki dostarcza bridgestone, bo teraz to jest dosłownie igranie z bezpieczeństwem na torze :/
rafaello85, 01.04.2009 19:18[!]
Opony mogą namieszać w tym roku. I to bardzo! Przedsmak mieliśmy już w Australii.
NEO86, 14.04.2009 14:35[!]
@macrocosm i radzio z -> świetne komentarze :))))))

Nie podoba mi się większe zróżnicowanie stopnia twardości opon. Chciałbym żeby opony do F1 dostarczały 2 firmy i byłoby większe dbanie o jakość swoich produktów
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca