F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.05.2024

Williams ogłasza wieloletni konkrakt z Alexandrem Albonem

14.05.2024

Kick Sauber z dużym pakietem poprawek na GP Emilii-Romanii

Verstappen krytykuje przepisy dot. przyznawania superlicencji

Hulkenberg: Komatsu robił wszystko, aby zatrzymać mnie w Haasie

Russell chętny na wyzwanie ścigania się z Verstappenem

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bridgestone potwierdza, że planuje węższe przednie opony

"Jeszcze nie podjęliśmy ostatecznej decyzji, ale trend jest taki, aby przednie opony były węższe".
Marek Roczniak, 22 kwietnia 2009, wyświetlenia: 3201<< | lista | T- | T+ | >>
W celu poprawy charakterystyki prowadzenia obecnej generacji bolidów Formuły 1, firma Bridgestone planuje wprowadzenie w przyszłym roku węższej przedniej opony.

F1 wróciła w tym roku do gładkich opon typu slick po 11 latach stosowania rowkowanego ogumienia, jednak zmianie tej nie towarzyszyła zmiana rozmiaru opon. Usunięcie rowków zakłóciło więc równowagę przyczepności pomiędzy przednią i tylną osią, jako że na przednich oponach rowki stanowiły większy procent powierzchni niż na tylnych.

Siłą rzeczy tegoroczne samochody stały się bardziej nadsterowne, co zmusiło zespoły do przesunięcia środka ciężkości jeszcze bardziej do przodu, a sprawę dodatkowo komplikuje system KERS, który jest głównie umiejscowiony w tylnej części auta. To z kolei oznacza, że dla cięższych kierowców, takich jak Robert Kubica czy Mark Webber, jazda z KERS powoduje problemy z wyważeniem bolidów.

Bridgestone opracowuje nowe opony równolegle ze zmianą mieszanek, co jest koniecznością ze względu na zakaz tankowania paliwa w trakcie wyścigów od przyszłego roku. „Rozmawiamy obecnie na ten temat z FIA” – powiedział szef do spraw rozwoju opon w japońskiej firmie Hirohide Hamashima. „Jeszcze nie podjęliśmy ostatecznej decyzji, ale trend jest taki, aby przednie opony były węższe”.

„Zespoły wymagają od Bridgestone, aby samochód był dobrze wyważony (pod względem przyczepności). W 2008 roku zaproponowaliśmy mniejsze przednie opony na sezon 2009, ale wszyscy odrzucili to, ponieważ już mieli zaprojektowane samochody, nawet jeśli zwracaliśmy uwagę na tendencję do nadsterowności. W zimie przetestowaliśmy prototypową oponę na sezon 2010, troszkę węższą, która pozwalała lepiej zbalansować bolid niż obecne ogumienie. Nie była jednak wystarczająco węższa na rok 2010, ponieważ zespoły chcą używać KERS, więc poprosili nas o przemyślenie tego. Na razie zaproponowaliśmy jeszcze węższą przednią oponę”.

Hamashima wykluczył jednocześnie zachowanie obecnej szerokości przednich opon i poszerzenie tylnych, jako powód podając zbyt wysokie koszty: „Szersza tylna opona byłaby znacznie droższa, ponieważ musielibyśmy zmodyfikować sprzęt do produkcji i inne rzeczy. Mieliśmy węższe przednie opony w 1997 roku, tak więc mamy już do nich maszynerię”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.10.2023  Pirelli z nowym kontraktem na dostawy ogumienia dla F1
11.09.2023  Pirelli rozważa wycofanie się z F1 po sezonie 2028?
14.07.2023  Domenicali nie zmienia stanowiska w sprawie jedenastego zespołu
02.07.2023  Zespoły: Bridgestone może mieć za mało czasu
06.06.2023  Autosport: Bridgestone jest zainteresowany powrotem do F1
Tagi:
Bridgestone

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kajek, 22.04.2009 15:31[!]
Na stos ! Kiedyś może i to jakoś wyglądało... ale teraz? ;| nie moge sobie tego wyobrazić.
Andre180, 22.04.2009 15:34[!]
Kajek piszesz bez sensu
quickmick, 22.04.2009 15:35[!]
Czy ja się mylę, jeśli myślę, że węższa opona to mniejsza przyczepność mechaniczna do podłoża?
W sytuacji niemal całkowitego braku tej przyczepności w przypadku bolidów BMW to z pewnością dobra wiadomość... Robert się ucieszy i jutro lub pojutrze pobiegnie wyściskać Pana Hamashimę... może nawet razem zrobią jakieś zwierzątka-origami z papieru z tej radości... albo zaparzą sobie tradycyjnej japońskiej zielonej herbatki...
Berlesi27, 22.04.2009 15:36[!]
racja, nie ważne jak będzie wyglądało, ważne żeby dobrze działało
robson11, 22.04.2009 15:40[!]
@quicmick - sie uśmiałem... ale co prawda to prawda.
Grekyy, 22.04.2009 15:41[!]
Mnie się raczej marzyło poszerzenie tylnych opon - takie doniesienia też mieliśmy jakiś czas temu. Jak dla mnie to i obecne opony wyglądają nieco zabawanie, wręcz nieco minaturowo ; ] No, ale wiadomo pewne czasy już nie wrócą, a w F1 nie chodzi o estetyczne smaczki ; ]
scanner, 22.04.2009 16:09[!]
Mam w piwnicy dwa rowery - mogę im już 4 wąskie opony podrzucić jakby co...
pawel92setter, 22.04.2009 16:47[!]
lepsze znacznie by były szersze tylnie, większa przyczepność mechaniczna i jeszcze więcej wyprzedzań. Ja sobie tak przynajmniej rozkminiłem :)
rmn, 22.04.2009 17:54[!]
Lepsza przyczepność mechaniczna to też krótsze hamowanie więc niekoniecznie więcej wyprzedzań. Argumentacja BStone bardzo rzeczowa ale chyba dział PR ją przeoczył i nie zdążył ocenzurować;)
paolo, 22.04.2009 18:04[!]
quickmick: Mniejsza, ale dla wszystkich więc w sumie to się mylisz. Tak jak napisano w artykule, dla Kubicy to dobra wiadomość ponieważ węższa opona pozwoli przesunąć środek ciężkości do tyłu. Dla cięższych kierowców lepiej bo będą potrzebowali mniejszego balastu na przód. Innymi słowy gdyby jeździli teraz z odpowiednio węższymi przodami to ani Kubica, ani BMW nie musieliby się odchudzać, żeby używać KERS. Może nie rozwiąże to całkowicie problemu ciężkich kierowców, ale znacznie ograniczy. Dla mnie super. Ja bym jeszcze tym, którzy nie ważą jak porządny facet przynajmniej 70 kg dorzucił brakujące kilogramy jako ciężarki pod fotel i po problemie. No i tak jak rmn napisał. Dłuższa droga hamowania to więcej miejsca i czasu na wyprzedzanie, więc same plusy.Co do walorów estetycznych to nie przesadzałbym. Po takim wieśtuningu jaki mamy w tym roku kilka czy kilkanaście mm opony różnicy nie zrobi :)
quickmick, 22.04.2009 18:27[!]
@paolo
Dzięki za wyjaśnienie.
Co do kierowców nie ważących tyle co "porządny facet" - musiałbyś chyba całą 18 obskoczyć, bo tylko Robert i Mark to chłopy, a reszta to drobnica...
buran70, 22.04.2009 18:51[!]
Gadanie o braku możliwości produkcji szerszej opony to bzdura.
Opony tego typu, to produkcja ręczna na podstawowych maszynach - mało automatyki.
Co na pewno musi być nowego to forma wulkanizacyjna i industrializacja nowej opony.
Huckleberry, 22.04.2009 19:20[!]
Niby dobrze, ale to kolejne miliony na badania i zmiany aero. Przecież węższa opona kompletnie zaburzy koncepcję przepływu powietrza dokoła bolidu.
rafaello85, 22.04.2009 21:05[!]
Kajek---> dlaczego nie możesz sobie tego wyobrazić?

Prawdę mówiąc, ja sądziłem, że już w 2009r. zobaczymy węższe przednie opony. Okazuje się, że takowe ogumienie dopiero za rok zostanie wprowadzone.
A.S., 22.04.2009 21:46[!]
Tłumaczenia tego żółtka, dlaczego tylne opony nie mogą być szersze jest po prostu żenujące.
Jak was nie stać, to zacznijcie produkować opony do hulajnogi, konkurencja (którą wespół z FIA wykurzyliście z F1) na pewno by sobie poradziła z tym problemem.
Szersze opony to lepsza przyczepność, tak więc szybsze pokonywanie wiraży i atrakcyjniejsze widowisko. Jeśli jest więc problem z brakiem równowagi między przednimi, a tylnymi oponami, to moim skromnym zdaniem lepszym rozwiązaniem było by poszerzenie tylnego ogiumienia.
paolo, 22.04.2009 23:32[!]
quickmick: Dokładnie dlatego wybrałem kierowca + fotel 70kg, a nie np. 65. Tylko kilku i to zaledwie kilka kg przekracza tą wagę czyli dodatkowe dociążenie byłoby minimalne, a wyważenie niemal idealnie równe.
connell, 23.04.2009 09:41[!]
Pomijając kwestie kosztów produkcji szerszej opony prędzej zwężą przednią niż poszerzą tylną, ponieważ wzrosłaby prędkość na zakrętach, a to zdaje się, że jest sprzeczne z celem OWG.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca