F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Peter Sauber o nowych zasadach na rok 2010

Szwajcar zastanawia się, czy FIA zdoła skutecznie kontrolować wydatki zespołów.
Mateusz Grzeszczuk, 1 maja 2009, wyświetlenia: 3114<< | lista | T- | T+ | >>
Peter Sauber, który prowadził swego czasu jeden z najlepiej spisujących się prywatnych zespołów w Formule 1, zakwestionował nowe zasady opublikowane w tym tygodniu przez FIA.

Pomimo sprzeciwu ze strony zespołów z ogromnymi budżetami, jak choćby Ferrari, Max Mosley twierdzi, że zainteresowanie mistrzostwami z obowiązującymi w nich dwoma różnymi zestawami zasad (dla zespołów z ograniczonym lub nieograniczonym budżetem) jest nadzwyczaj duże.

Jednakże takie rozwiązanie jest krytykowane przez inne zespoły, a Sauber dodatkowo zastanawia się, czy FIA zdoła skutecznie kontrolować wydatki zespołów, które zgodzą się na ograniczony budżet. „Niezwykle trudno będzie powstrzymać ludzi przed oszukiwaniem” – mówi Szwajcar, który nadal jest związany z zespołem z Hinwil od przejęcia go przez BMW trzy lata temu.

Mający 65 lat Sauber kwestionuje też niektóre z zasad mających dać większą wolność techniczną zespołom, które zdecydują się na ograniczony budżet. „Regulowane przednie skrzydło jest do zaakceptowania, ponieważ jeśli mechanizm zawiedzie, to będzie się miało po prostu podsterowność. Ruchome tylne skrzydło to już jednak szalony pomysł. Jeśli coś pójdzie nie tak, od razu wylecisz z toru” – powiedział Szwajcar gazecie Auto Motor und Sport.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.09.2018  Salo: Pojawiają się plotki, że Raikkonen mógłby nabyć udziały w Sauberze
07.01.2018  Peter Sauber zadowolony z nawiązania współpracy zespołu z Alfą Romeo
21.03.2017  Sauber sądzi, iż jego dawny team będzie w tym roku okupował tyły stawki
20.07.2016  Sauber został sprzedany Longbow Finance
16.03.2015  Peter Sauber stanął w obronie Monishy Kaltenborn
Tagi:
Sauber P.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Jenson Button, 01.05.2009 18:45[!]
Troche inne niż w 2009?
Dżejson, 01.05.2009 20:35[!]
Sauber mówi tak, jakby te skrzydła miały być sterowane elektronicznie lub jakoś inaczej, a one przecież mają być ELASTYCZNE a nie REGULOWANE, a to jest kolosalna różnica :)
A.S., 01.05.2009 21:23[!]
Peter ma całkowitą rację. Bolid F1 z regulowanym tylnym skrzydłem to jeżdżąca bomba z opóźnionym zapłonem. Kiedyś już były próbowane w F1 takie skrzydła, a FIA ich zabroniła właśnie dlatego, że w razie awarii bolid stawał się nieobliczalny, a taka zabawa może skończyć się tragedią.
W kwestii kontroli wydatków, jak już pisałem ten przepis to totalny bubel. Będzie z tego takie zamieszanie i bajzel, że strach.
akkim, 01.05.2009 21:57[!]
Jak to robi nie wiem, Pan Piotr w myślach czyta,
wczoraj napisałem, kontrola to lipa.
Na NIE z tylnym skrzydłem, niebezpieczna sprawa,
kto je stacił wie dobrze, że to nie zabawa.
Dżejson, 01.05.2009 22:32[!]
A.S. - nie REGULOWANE a ELASTYCZNE, powiedziałem raz, powiem i drugi :) to jest różnica, FIA planowała już wprowadzenie ruchomych elementów aero w przyszłości bo stwierdzili, że nie jest to już tak niebezpieczne jak w latach poprzednich. Elastyczne skrzydła nijak się mają do sterowanych komputerowo, ponieważ tutaj nie ma możliwości że mechanizm się zatnie, bo takiego mechanizmu nie ma :) I nie bójcie się, że taki Flex-wing się złamie i kierowca będzie jechał bez skrzydła.
Huckleberry, 01.05.2009 22:35[!]
Co do wydatków to już pisałem o tym chyba ze sto razy, że tego się nie da skontrolować. A wręcz trudno mówić czasem o oszukiwaniu bo jeśli dział rozwojowy dajmy na to Ferrari albo BMW pracuje akurat nad powiedzmy lżejszym włóknem węglowym do zastosowania w swoich seryjnych samochodach to co? Mają mieć zabronione zastosowanie tego wynalazku w F1 bo powstał poza budżetem? A nawet jak zastosują to nikt się nie zorientuje, że badali to poza zespołem badawczym F1.
impr, 02.05.2009 10:18[!]
Dżejson, przeczytaj jeszcze raz ten artykuł: http://www.f1wm.p...iad_gen.php?id=11734
Zespoły, które zdecydują się zastosować do limitu budżetowego, będą miały większą swobodę techniczną, wliczając w to ruchome skrzydła z przodu i z tyłu(...)
Dżejson, 02.05.2009 13:11[!]
@impr - dobra, piszą że "ruchome", nie ma żadnej wzmianki o tym czy chodzi tam o możliwość regulacji skrzydeł czy o ich elastyczność. Wg mnie powinny to być skrzydła elastyczne, ponieważ zespoły mają to już od dawna opracowane (a już na pewno Ferrari i BMW mogą mieć to rozwiązanie "od zaraz") i druga sprawa, w flex-wings nie ma prawa nawalić mechanizm regulacyjny bo takiego mechanizmu po prostu nie ma.

EDIT : a jednak... http://www.f1wm.pl/artykuly/?real_id=281 . Wg mnie zły pomysł, skrzydła w jakikolwiek sposób sterowane, czy to przez kierowce, czy przez komputer, są niebezpieczne. Chociaż z drugiej strony, też nie wiadomo czy ktoś z tego skorzysta, 10 stopni z przodu, 5 stopni z tyłu, FIA dąży do dużego bezpieczeństwa na torach i wprowadza coś co tej idei przeczy. Przepraszam za zamieszanie, byłem pewien, że chodziło o flex-wings. Szkoda że nie zdecydowali się tego wprowadzić, na pewno jest to bezpieczniejsze niż regulowane skrzydła. Pozdrawiam.
rafaello85, 02.05.2009 18:35[!]
Ja również jestem sceptycznie nastawiony do regulacji tylnego skrzydła. Myślę, że może z tym być więcej problemów niż korzyści.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca