F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Koniec jazdy z paliwem na wyścig podczas kwalifikacji

Po raz pierwszy od 2002 roku całe kwalifikacje będą rozgrywane przy małej ilości paliwa.
Marek Roczniak, 1 maja 2009, wyświetlenia: 5608<< | lista | T- | T+ | >>
Oficjalne zakazanie tankowania paliwa w trakcie wyścigów od przyszłego sezonu oznacza, że osiągów bolidów w ostatniej części kwalifikacji nie będzie już różnicowała ilość paliwa w zbiornikach.

Następstwem tego jest usunięcie niniejszego zapisu z przyszłorocznego regulaminu sportowego F1: „Paliwo nie może być dodane lub usunięte z żadnego samochodu uprawnionego do udziału w Q3 pomiędzy początkiem tej sesji a startem wyścigu”.

Tym samym po raz pierwszy od 2002 roku w przyszłym sezonie całe kwalifikacje będą rozgrywane przy małej ilości paliwa, co zdaniem wielu fanów powinno uczynić ostatnią część "czasówki" bardziej spektakularną i zagwarantować, że cała dziesiątka będzie dawała z siebie wszystko w Q3.

Obecnie często zdarzają się przypadki, że paru kierowców wyjeżdża na tor w Q3 z dużą ilością paliwa i bez żadnej walki kwalifikuje się pod koniec dziesiątki, aby później od innych zjechać na pierwsze postoje w wyścigu. To niestety rzadko kiedy powoduje, że wyścigi są ciekawsze, co zresztą zgadza się z opinią większości fanów, że kwalifikowanie się z paliwem na wyścig od początku było nietrafionym pomysłem.

Wprowadzenie tego w 2003 roku miało spowodować wymieszanie stawki i zwiększyć widowiskowość wyścigów, gdyż uważano, że kolejność bolidów w kwalifikacjach, będąca głównie odzwierciedleniem ich szybkości decydowała w dużej mierze o kolejności na mecie wyścigu. Jak słusznie zauważa Keith Collantine z cenionego wśród fanów blogu F1Fanatic.co.uk, było to błędne rozumowanie już od samego początku, gdyż Juan Pablo Montoya w 2002 roku, jeszcze przy starych zasadach, siedem razy startował z pole position, a mimo to ani razu nie wygrał.

Tymczasem po wprowadzeniu kwalifikowania się z paliwem na wyścig, owszem, mieliśmy jeden dość urozmaicony sezon 2003, gdzie walka o tytuł trwała niemal do ostatniego okrążenia ostatniego wyścigu, jednak po nim byliśmy świadkami sezonu 2004, w którym niemal każdy wyścig został zdominowany przez Michaela Schumachera. Pomijając jednak ten aspekt, wprowadzenie kwalifikowania się z paliwem na wyścig miało jedną niekwestionowaną wadę – spowodowało mianowicie, że porównywanie obecnych kierowców z rekordzistami kwalifikacyjnymi z przeszłości stało się po prostu niemożliwe.

Źródło: F1Fanatic.co.uk
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pieczar, 01.05.2009 20:23[!]
Wreszcie zmienili ten przepis o kwalifikowaniu się z paliwem na wyścig. Niech PP zdobywa najszybszy a nie najmniej zatankowany...
im9ulse, 01.05.2009 20:29[!]
powoli wracają dawne DOBRE czasy...jeszcze tylko niech zwiększą ilość punktowanych miejsc i będzie pięknie
akkim, 01.05.2009 21:21[!]
Aż się prosi o frazes " a za moich czasów",
choć na pupie odczuje po kilka obcasów,
minimum paliwa na kwalifikacji,
było dużo lepsze, bo mniej kalkulacji.
Bo jeśli się nawet komuś odpaść zdarzy,
to 10-tka się ściga trzy a nie dwa razy.
A.S., 01.05.2009 21:31[!]
Gdyby nie ten chory przepis z kocami grzewczymi i ograniczonymi budżetami, to można by powiedzieć, że Formuła 1 wraca po latach do normalności. Maksiu przywraca przepisy jakie były, zanim został szefem FIA i nie zaczął mieszać.
Wreszcie po kwalifikacjach będziemy wiedzieć który kierowca i bolid jest najszybszy, a nie najlżejszy.
michal2111, 01.05.2009 21:39[!]
Panom z FIA wraca rozsądek. To dobry znak. Ostatnie decyzje FIA są dla mnie mile zaskakujące. Tak trzymać!
michal132, 01.05.2009 21:41[!]
NO nareszcie zaczynaja kambinowac w stare dobre czasy tak jak to bylo wczesciej 10 lat temu tylko jeszcze koce grzewcze by sie przydaly i te fundusze wieksze i mozna powiedziec ze f1 wraca ze zlej strony na prawdziwa rywalizacje w fabrykach i na torach a nie letkim bolidem jak teraz
renegade, 01.05.2009 21:47[!]
Jak dla mnie powinni calkowicie zakazac uzywania kocykow, zimne oponki.. i jazda.
Morgul, 01.05.2009 22:17[!]
no i git
Huckleberry, 01.05.2009 23:26[!]
Jedno jest pewne - taktyka stanie się bardziej przejrzysta dla przeciętnego, niewtajemniczonego kibica.
ergie, 01.05.2009 23:57[!]
Zaczyna być znowu coraz ciekawiej. Tylko czy w tym wszystkim odnajdzie się nasze kochane BMW? Zmiana ciężaru dopuszczalnego, zakaz tankowania, kwalifikacje na maa ... czy to dla nich nie zbyt wiele problemów do rozwiązania? Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że KUB zmieni zespól.

PS.
Proszę jeszcze o usunięcie parapetów z bolidów :)
Banditto, 02.05.2009 01:53[!]
Mamy wysyp samych pozytywnych wiadomości, aż nie chce się wierzyć... Wygląda to trochę tak jakby FIA chciała nakarmić kibiców samymi dobrymi dla nich wiadomościami żeby przygotować ich na zmianę, która delikatnie mówiąc nie przypadnie im do gustu. ;-) A tak na poważnie to zabawne jest w tym to, że dopiero kryzys nakłania ludzi do myślenia, ale tak już jest ludzka natura...
@ergie "nasze kochane BMW"
Jakie "nasze"? Lepiej pisz w swoim imieniu a nie za wszystkich. Ciekawi mnie to jakie będzie BMW jeśli spełni się twoje życzenie?
tommyline, 02.05.2009 09:27[!]
Zdaje mi się, że Max ma nadzieję, że wielu ludzi nie pamięta już jakie kiedys były przepisy i to jemu przypadnie chwała zreformowania F1. Nieładnie. No chyba że w duchu walnął się w pierś i powiedział, "Trzeba naprawić co ***łem".
Enpasant, 02.05.2009 09:59[!]
Marzę od kilku lat aby F1 stała się znów wyścigami, a nie zawodami w zaspokajaniu kolejnych punktów regulaminu.
rafaello85, 02.05.2009 10:42[!]
Przystępowanie do kwalifikacji z ilością paliwa z którą się wystartuje w wyścigu, od zawsze uważałem za NIEDORZECZNE! Wreszcie się to zmieni. Tylko dlaczego tak późno?:/
Chłodny, 02.05.2009 10:59[!]
Troszkę za późno, ale lepiej późno niż wcale, zmiana in plus, oby tak dalej Max.
Jenson Button, 02.05.2009 11:46[!]
A zmieści się do baku paliwo na cały wyścig
rafaello85, 02.05.2009 11:52[!]
Jenson Button---> obecnie nie. W przyszłym roku konieczne będzie zwiększenia pojemności baków paliwa.
temal, 02.05.2009 14:27[!]
Nie chce się wierzyć, podejrzewam że szykują jakiś większy numer a ten zniesiony przepis to przykrywka aby ostudzić głowy kibicom. :) W końcu skończą się pytania ile miał paliwa w baku to takie żałosne było.
Jędruś, 02.05.2009 14:37[!]
To jest dobra decyzja. Nareszcie będziemy mogli zobaczyć kto jest naprawdę najszybszy. W Q3 będzie dużo więcej walki i emocji. Każdy będzie chciał dać z siebie wszystko. Po czasach będzie widać kto jest dobry. Nie będzie można zrzucić słabego rezultatu na pełny zbiornik paliwa.
Dziś różnice między zespołami dzięki zmianą w aerodynamice są naprawdę małe więc nie będziemy w Q3 oglądać ciągle tych samych kasków :D

Bak zostanie być może zwiększony z obecnych 150 l do 200l. Przy kilku zmianach w wyścigu jest możliwe by na takim ładunku zespoły przejechały 310km.

Ja jeszcze chciałbym system punktacji proponowany przez FOTA + 1 punkt za PP i jeden punkt za FL. Walka pod koniec wyścigu była by naprawdę superowa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca