|
|
|
|
|
|
BMW Sauber przed Grand Prix Hiszpanii |
"Na to GP przywieziemy nowy pakiet aero i wierzymy, że poprawi on znacznie nasze osiągi". |
|
•Bartosz Pyciarz, 2 maja 2009, wyświetlenia: 6387 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Robert Kubica: „Nie mogę się doczekać wyścigu w Barcelonie. Po serii czterech dalekich wyścigów, Formuła 1 wraca do Europy i jestem zadowolony z tego powodu. Jako że wszystkie teamy testowały w Barcelonie, spodziewam się, że stawka będzie jeszcze bardziej ściśnięta niż do tej pory”.
„Na ten wyścig przywieziemy nowy pakiet aero i wierzymy, że poprawi on znacznie nasze osiągi, ponieważ naszym celem jest zbliżyć się do czołowych zespołów. Tor jest przyjemny dla kierowcy i nieco wymagający. Są tutaj szybkie zakręty, kilka wolnych zakrętów i nawrót, przed którym następuje mocne hamowanie. Jako że przejechaliśmy tutaj bardzo dużo kilometrów, sądzę że moglibyśmy jeździć nawet z zamkniętymi oczami”.
Nick Heidfeld: „Tor Catalunya znamy jak własną kieszeń, ponieważ przejeżdżamy tutaj mnóstwo kilometrów na testach. Byłem na tym torze wiele razy. W zeszłym roku mieliśmy tutaj aż 16 dni testowych, a w tym roku tylko cztery w marcu, co daje dwa dni na kierowcę i nie pojawimy się tutaj już ani razu do końca roku. Catalunya jest zdradliwym torem do jazdy, ponieważ stawia przed nami sporo wyzwań i jest bardzo wrażliwa na zmiany temperatury”.
„Jeśli wiatr, temperatura lub przyczepność się zmieni, to ustawienia, które były dobre minutę temu, nagle stają się kompletnie nietrafione. Jak każdy w zespole, widzę swoją szansę w nowym pakiecie aero. Zespół włożył niezwykle dużo energii, próbując zbliżyć się do czołówki. Mam nadzieję, że będziemy mogli skuteczniej rywalizować z naszymi rywalami, ale trudno teraz cokolwiek przewidywać, ponieważ rywale także przywiozą nowe rozwiązania aerodynamiczne na pierwszy europejski wyścig sezonu”.
Mario Theissen, szef zespołu: „Grand Prix Hiszpanii w Barcelonie sygnalizuje, że po czterech zamorskich wyścigach Formuła 1 powraca do Europy. Tradycyjnie określane to jest jako swego rodzaju drugi start sezonu. Dla BMW Sauber F1 Team oznacza to więcej niż zazwyczaj w tym roku, jako że nie możemy być zadowoleni z czterech pierwszych naszych wyścigów. Po pozytywnych testach zimowych, każdy w zespole oczekiwał zupełnie innego początku sezonu. Samochód nie jest wystarczająco szybki i zanotowaliśmy tylko jedną wizytę na podium, gdy Nick Heidfeld był drugi w Malezji”.
„Podchodzimy do tego wyścigu dość optymistycznie nastawieni, ale także ciężko pracujemy w Monachium i Hinwil, aby powrócić do dawnej formy. W Barcelonie pojawimy się z nowymi poprawkami aerodynamicznymi i już pracujemy nad kolejnymi, które zaprezentujemy w dalszej części sezonu”.
Willy Rampf, szef działu inżynierii: „Pomimo, że każdy zespól bardzo dobrze zna tor Catalunya dzięki testom, jakie odbywaliśmy tutaj w przeszłości, to jednak obiekt ten ciągle stawia przed nami nowe wyzwania. Problemem jest to, że warunki na torze zmieniają się bardzo szybko, a wiatr ma duży wpływ na sterowność samochodu w zakrętach”.
„Pojawimy się tutaj z mocno rozbudowanym pakietem aero dla F1.09, który zamontujemy w obydwu bolidach na start europejskiego sezonu. Część nosowa została niżej osadzona, boczne wloty powietrza są bardziej podcięte, a tylne skrzydło jest zupełnie nowe. Dodając do tego modyfikacje przedniego skrzydła, pokrywy silnika i podwozia przewidujemy, że pozwoli nam to znacznie zredukować nasze czasy okrążeń”.
„Oczywiście inne zespoły też przywiozą poprawki do swoich samochodów na wyścig w Barcelonie, ale przewidujemy, że będziemy w stanie zbliżyć się do rywali. Nie przekonamy się jednak o tym aż do weekendu grand prix. Dlatego musimy polegać tylko na wynikach z tunelu aerodynamicznego i symulacji, jakie udało nam się przeprowadzić, ponieważ w tym sezonie nie wolno testować na torze. Zobaczenie pełnego potencjału bolidu w odzwierciedleniu wyników na torze będzie wielkim wyzwaniem dla inżynierów”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|