F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

BMW Sauber przed Grand Prix Hiszpanii

"Na to GP przywieziemy nowy pakiet aero i wierzymy, że poprawi on znacznie nasze osiągi".
Bartosz Pyciarz, 2 maja 2009, wyświetlenia: 6387<< | lista | T- | T+ | >>
Robert Kubica: „Nie mogę się doczekać wyścigu w Barcelonie. Po serii czterech dalekich wyścigów, Formuła 1 wraca do Europy i jestem zadowolony z tego powodu. Jako że wszystkie teamy testowały w Barcelonie, spodziewam się, że stawka będzie jeszcze bardziej ściśnięta niż do tej pory”.

„Na ten wyścig przywieziemy nowy pakiet aero i wierzymy, że poprawi on znacznie nasze osiągi, ponieważ naszym celem jest zbliżyć się do czołowych zespołów. Tor jest przyjemny dla kierowcy i nieco wymagający. Są tutaj szybkie zakręty, kilka wolnych zakrętów i nawrót, przed którym następuje mocne hamowanie. Jako że przejechaliśmy tutaj bardzo dużo kilometrów, sądzę że moglibyśmy jeździć nawet z zamkniętymi oczami”.

Nick Heidfeld: „Tor Catalunya znamy jak własną kieszeń, ponieważ przejeżdżamy tutaj mnóstwo kilometrów na testach. Byłem na tym torze wiele razy. W zeszłym roku mieliśmy tutaj aż 16 dni testowych, a w tym roku tylko cztery w marcu, co daje dwa dni na kierowcę i nie pojawimy się tutaj już ani razu do końca roku. Catalunya jest zdradliwym torem do jazdy, ponieważ stawia przed nami sporo wyzwań i jest bardzo wrażliwa na zmiany temperatury”.

„Jeśli wiatr, temperatura lub przyczepność się zmieni, to ustawienia, które były dobre minutę temu, nagle stają się kompletnie nietrafione. Jak każdy w zespole, widzę swoją szansę w nowym pakiecie aero. Zespół włożył niezwykle dużo energii, próbując zbliżyć się do czołówki. Mam nadzieję, że będziemy mogli skuteczniej rywalizować z naszymi rywalami, ale trudno teraz cokolwiek przewidywać, ponieważ rywale także przywiozą nowe rozwiązania aerodynamiczne na pierwszy europejski wyścig sezonu”.

Mario Theissen, szef zespołu: „Grand Prix Hiszpanii w Barcelonie sygnalizuje, że po czterech zamorskich wyścigach Formuła 1 powraca do Europy. Tradycyjnie określane to jest jako swego rodzaju drugi start sezonu. Dla BMW Sauber F1 Team oznacza to więcej niż zazwyczaj w tym roku, jako że nie możemy być zadowoleni z czterech pierwszych naszych wyścigów. Po pozytywnych testach zimowych, każdy w zespole oczekiwał zupełnie innego początku sezonu. Samochód nie jest wystarczająco szybki i zanotowaliśmy tylko jedną wizytę na podium, gdy Nick Heidfeld był drugi w Malezji”.

„Podchodzimy do tego wyścigu dość optymistycznie nastawieni, ale także ciężko pracujemy w Monachium i Hinwil, aby powrócić do dawnej formy. W Barcelonie pojawimy się z nowymi poprawkami aerodynamicznymi i już pracujemy nad kolejnymi, które zaprezentujemy w dalszej części sezonu”.

Willy Rampf, szef działu inżynierii: „Pomimo, że każdy zespól bardzo dobrze zna tor Catalunya dzięki testom, jakie odbywaliśmy tutaj w przeszłości, to jednak obiekt ten ciągle stawia przed nami nowe wyzwania. Problemem jest to, że warunki na torze zmieniają się bardzo szybko, a wiatr ma duży wpływ na sterowność samochodu w zakrętach”.

„Pojawimy się tutaj z mocno rozbudowanym pakietem aero dla F1.09, który zamontujemy w obydwu bolidach na start europejskiego sezonu. Część nosowa została niżej osadzona, boczne wloty powietrza są bardziej podcięte, a tylne skrzydło jest zupełnie nowe. Dodając do tego modyfikacje przedniego skrzydła, pokrywy silnika i podwozia przewidujemy, że pozwoli nam to znacznie zredukować nasze czasy okrążeń”.

„Oczywiście inne zespoły też przywiozą poprawki do swoich samochodów na wyścig w Barcelonie, ale przewidujemy, że będziemy w stanie zbliżyć się do rywali. Nie przekonamy się jednak o tym aż do weekendu grand prix. Dlatego musimy polegać tylko na wynikach z tunelu aerodynamicznego i symulacji, jakie udało nam się przeprowadzić, ponieważ w tym sezonie nie wolno testować na torze. Zobaczenie pełnego potencjału bolidu w odzwierciedleniu wyników na torze będzie wielkim wyzwaniem dla inżynierów”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2022  Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem
22.06.2020  Kubica wciąż żałuje straconej szansy na tytuł z BMW w 2008 roku
23.04.2020  Heidfeld: Vettel nie zrobił wrażenia w BMW Sauber
13.02.2020  Kubica dołączył do stawki DTM na sezon 2020
11.02.2020  AMuS: Orlen prowadzi intensywne rozmowy z BMW
Tagi:
BMW
Kubica R.
Heidfeld N.
Theissen M.
Rampf W.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Aquos, 04.05.2009 09:02[!]
Zaraz po pierwszej prezentacji F1.09 pisałem, że nos jest dziwnie wysoko - teraz to zmieniają, więc jednak nie była to genialna innowacja. Wydaje się, że "podwójnego" dyfuzora jeszcze nie mają, bo gdyby było inaczej pewnie nie mówiliby tylko lakonicznie o modyfikacji podłogi. Zmiany są zatem chyba mniejsze niż wszyscy oczekiwali. Obym się mylił, ale sądzę, że to nie wystarczy, by BMW Sauber powróciło do czołówki.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca