|
|
|
|
|
|
Toro Rosso będzie samodzielnym konstruktorem w 2010 |
Zespół rozwija swoje obiekty oraz powiększa swoją kadrę pracowniczą. |
|
•Michał Roszczyn, 8 maja 2009, wyświetlenia: 1991 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Franz Tost poinformował, że Scuderia Toro Rosso zamierza zostać samodzielnym konstruktorem w 2010 roku. Zespół rozwija swoje obiekty oraz powiększa swoją kadrę pracowniczą, by być w w stanie zaprojektować i zbudować własny bolid po czterech latach korzystania z klienckich samochodów od Red Bulla. Ekipa z Faenzy ma zamiar wyznaczyć szefa projektantów, który nadzorowałby wszystkie prace.
„Obecnie zajmujemy się rozwijaniem naszej infrastruktury, ponieważ musimy zaprojektować i rozwijać własny bolid. Wszystko idzie zgodnie z planem” – powiedział Tost. „Części, które według Concorde Agreement każdy zespół musi skonstruować samodzielnie, będziemy wytwarzali w naszej bazie w Faenzy. Na pozostałe komponenty, takie jak przykładowo układ przeniesienia napędu czy inne rzeczy, będziemy mieli umowy z partnerami. Będziemy mieli własnego głównego projektanta, jako że Adrian Newey koncentruje się na ekipie Red Bull Racing i Red Bull Technology”.
Tost podkreśla, że choć Toro Rosso korzystała z projektów Red Bulla, to i tak trzeba było wykonać wiele pracy w Faenzy, by przystosować samochód do silnika Ferrari. Jednak oba zespoły dalej będą współpracować ze sobą i będą korzystać z tego samego tunelu aerodynamicznego, znajdującego się w Wielkiej Brytanii. „W tym roku musieliśmy rozwijać całą naszą instalację silnika. Wiele z tych części zostało zaprojektowanych w naszej bazie we Włoszech” – powiedział.
„Będziemy korzystać z tunelu aerodynamicznego w Bicester, należącego do Red Bulla, a także będziemy rozwijać własne centrum obliczeniowej dynamiki płynów (CFD). Jest kilka tuneli we Włoszech, ale z punktu widzenia opłacalności najlepszym wyjściem jest korzystanie z tego w Anglii. Należy on do Red Bulla, a ponieważ Toro Rosso jest zespołem biorącym na poważnie kwestię cięcia kosztów, jest to najlepsze rozwiązanie”.
Austriak dodaje, że pomimo pozytywnego postępu w rozwijaniu zespołu, niepewności regulaminowe sprawiają, iż stara się nie zatrudniać zbyt wielu ludzi zbyt szybko. „W tej chwili jest wiele pytań odnośnie przepisów, a nasz zespół nie ma na to wpływu. Musimy więc być elastyczni, by upewnić się, iż skorzystamy najlepiej jak tylko można z regulaminów i będziemy dobrze przygotowani na 2010 rok” – stwierdził.
„Obecnie zatrudniamy około 200 pracowników, a w najbliższej przyszłości zamierzamy zatrudnić co najmniej 30-40 osób. Jednak musimy przeczekać i zobaczyć, jak się rozwinie sytuacja z regulaminami, by nie zwalniać dopiero co zatrudnionych ludzi”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|