F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Briatore oddaje kolejny strzał ostrzegawczy w kierunku FIA

Szef zespołu Renault przestrzega Federację przed zdewaluowaniem Formuły 1.
Igor Szmidt, 11 maja 2009, wyświetlenia: 3535<< | lista | T- | T+ | >>
Renault nie dołączyło jeszcze oficjalnie do gróźb dotyczących zbojkotowania sezonu 2010, jednak szef zespołu Flavio Briatore dość jasno wyraził swoje niezadowolenie z 40-milionowego ograniczenia budżetów, jakie chce wprowadzić FIA.

Oczekuje się, że kiedy 29 maja upłynie ostateczny termin składania zgłoszeń do przyszłorocznych mistrzostw, to z obecnych zespołów swoje zgłoszenia będą miały potwierdzone tylko Williams, Brawn i Force India. Natomiast jeśli chodzi o pozostałe zespoły, to podczas rozmów FOTA w tym tygodniu mogą wspólnie ogłosić, że nie zamierzają zaakceptować przepisów zaproponowanych przez Maxa Mosleya.

Briatore, mimo że jest zwolennikiem cięcia kosztów w Formule 1, to jednak w wywiadzie dla niemieckiej gazety Welt am Sonntag wyraził swój brak poparcia dla nowego regulaminu. „Ktoś, kto ma 20 lub 25 milionów euro nie powinien być w stanie zarządzać zespołem Formuły Jeden” – powiedział. „Jeśli uczynimy to możliwym, to ta marka nie będzie nic warta. To tak, jakbyśmy widzieli dyskonty na ulicach z ekskluzywnymi sklepami”.

Włoch wypowiedział się także o powadze sytuacji ze względu na zagrożenie odejścia z F1 dużych zespołów, jak Toyota, BMW, czy Red Bull. „Bez dużych, ważnych zespołów – w które wlicza się Ferrari – Formuła Jeden będzie warta mniej niż nic”. Szef Renault zasugerował także, że nie jest całkiem przeciwny polityce obniżania kosztów. „Mogę sobie wyobrazić, że FOTA – nie w 2010, lecz począwszy od 2011 roku – mogłaby zgodzić się z minimalnymi budżetami zespołów” – powiedział 59-letni Briatore. „Brutalne rozwiązanie, które stoi teraz przed nami, nie ma szans powodzenia”.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.06.2023  Briatore: Perez nie staje na wysokości zadania
10.08.2022  Danner: Za sagą z Piastrim stoi Flavio Briatore
22.01.2022  Briatore wróci do Formuły 1 jako konsultant Alpine?
05.09.2021  Rzecznik Astona dementuje informacje o ofercie dla Alonso
10.02.2021  Grosjean broni decyzji o zatrudnieniu Brivio w teamie Alpine
Tagi:
Briatore F.
Renault
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
przycisk, 11.05.2009 16:36[!]
Kiedy wreszczcie skończy się spór z FIA
gigi, 11.05.2009 16:42[!]
Flav ma rację, nie można z F1 zrobić ubogiego krewnego tej serii i wmawiać wszystkim że to to samo. Tak drastyczne cięcie budżetu źle się skończy, a pomysł różnych przepisów w zależności od budżetu w jednej serii jest po prostu idiotyczny i niedopuszczalny. Jeżeli 7 z 10 zespołów opuści F1 to powinni zastanowić się nad nową nazwą bo to będzie hańbienie tak zasłużonej nazwy.
seba_d, 11.05.2009 16:48[!]
a kiedy kończy się kadencja Max'a? Bo coś mi się wydaje że nie zostanie na tym stanowisku.
YAHoO, 11.05.2009 17:03[!]
Kiedyś sam mówiłem, że jak ktoś wie, że nie będzie stanie finansowo mierzyć się z czołówką to niech się nie pakuje w F1! Widzę, że Flavio ma podobne zdanie.

„Bez dużych, ważnych zespołów – w które wlicza się Ferrari – Formuła Jeden będzie warta mniej niż nic”.
Taa, ale Max uważa że Formuła 1 przezyje dosłownie WSZYSTKO! :D
akkim, 11.05.2009 17:35[!]
Mówią Flavio, wszak człowiek konfliktowy,
nikt Mu nie zarzuci, że chłop nie ma głowy.
michael85, 11.05.2009 17:47[!]
Im "nas" więcej tym weselej ;)
Ofer710, 11.05.2009 17:55[!]
@akkim zbiera Ci się na tomik poezji 'na gazie', jeszcze chwila i text bez Twojego komentarza będzie textem straconym :))) pozdro.
Kamikadze2000, 11.05.2009 18:12[!]
Myślę, że minimalne budżety powinny zostac podniesione jednak do 60-80 mln, gdyż 40 mln, to jednak dla takich gigantów jest po prostu za mało. Wynika to oczywiście z tego, że nie umieją zoperowac rozsądnie taką kwotą, skoro wcześniej wydawali na bolid od 200-300 mln. Chyba, że FIA zdecydowałaby się na to, że w zamian za wydawanie 100 mln euro, nie dostawaliby pieniędzy za transmisje, w przeciwieństwie do prywatnych ekip, które wydawałyby przykładowo połowę z tego.
F1-HELP, 11.05.2009 18:37[!]
z taką formą jak w tym sezonie to nieobecność Ferrari może nawet zostać przez wielu niezauważona, oczywiście z wyjątkiem najbardziej wiernych tifosi :D
Jędruś, 11.05.2009 19:22[!]
O Mamo! Strzelają ! Uciekać !


Zgadzam się z panem Briatore. Owszem ograniczmy budżet ale stopniowo. Nie róbmy znowu w F1 wielkiego burdelu bo mamy go już teraz.
Gada prawdę. F1 nie poradzi sobie bez takich marek jak Ferrari/Fiat , BMW , Renault, Mercedes czy Toyota. Nie można całkowicie pozbyć się producentów samochów i na ich miejsce powstawiać nawet bardzo utytułowane zespoły wyścigowe.
To było by strasznym ciosem nie tylko dla kibiców ale i dla gospodarki F1. Ten sport musi być postrzegany jako najszybszy, najdroższy ipt. Harmonia musi być utrzymana. Jeśli zaburzymy harmonie to F1 upodobni się do GP2. I w końcu naprawdę będziemy mieli GP1 zamiast F1.
Sylas, 11.05.2009 20:04[!]
Zadam lamerskie pytanie ale czekam na poważną odpowiedz.
Czemu zespoły nie odejdą od FIA i nie zorganizują własnej seri pod inną nazwą (np.: Top Moto Sport) i pod patronatem FOTA. Zespoły by wspulnie ustaliły ile chcą wyścigów, ile testów, jakie budrzety itp, itd.
Ralph1537, 11.05.2009 20:18[!]
bo inna nazwa niz f1 nie pasuje a te wyscigi nie beda juz tak popularne, jest duzo podobnych serii wyscigowych
noofaq, 11.05.2009 20:49[!]
on umie gadać z sensem :o

szok po prostu szok :)

to powinno przemówić do rozsądku panom na szczytach ;)
A.S., 11.05.2009 21:32[!]
Sylas – bo tak naprawdę zespoły nie są jednomyślne.
Takie próby oderwania się od FIA już były na przełomie wieków. Ale wtedy FIA „pomachała kiełbaską” przed nosem pewnej ekipie, zaproponowała jej specjalne traktowanie oraz przywileje i ta ekipa się wyłamała, a Mosley mógł dalej dzielić i rządzić.

Ironia – ci co się wtedy wyłamali teraz najwięcej na Mosleya płaczą.
hagj, 12.05.2009 07:27[!]
@Sylas
Nawet jeśli 7 zespołów by się wyłamało z FIA/FOM/FOA to stworzenie własnej serii zajęło by im minimum 2 lata. Wyobraź sobie ile rzeczy trzeba by zorganizować. Stworzenie własnej serii przez FOTA to tylko krzykacze mogą proponować, co by postraszyć "miłościwie" panujących (czyt. Max&Bernie).
rafaello85, 12.05.2009 10:33[!]
Ferrari, BMW, Toyota, RBR, Renault:) I co Max teraz powie? Przecież to istny bunt:D Czekam jeszcze żeby McLaren dołączył do tej grupy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca