F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Allen o tym, dlaczego Button jest już nie do dogonienia

Zwycięstwo Buttona w Hiszpanii oznacza, że na 45 możliwych punktów wywalczył on 41.
Bartosz Orłowski, 12 maja 2009, wyświetlenia: 3837<< | lista | T- | T+ | >>
Szanse Jensona Buttona na wywalczenia mistrzostwa świata w klasyfikacji kierowców wzrosły dramatycznie w ostatnią niedzielę po tym, jak odniósł on swoje czwarte zwycięstwo w tym sezonie. Tak przynajmniej sądzi były komentator telewizyjny F1 – James Allen.

Zwycięstwo Buttona w Hiszpanii oznacza, że na 45 możliwych punktów wywalczył on 41. W dodatku kolejny wyścig w Monako może być jednym z mocniejszych dla zespołu Brawn GP i zanosi się na to, że jeszcze bardziej zmniejszy się liczba kierowców, którzy mogą z nim konkurować. Zaczyna więc wyglądać na to, że jest on już nie do dogonienia.

Dobrze, że nie zatwierdzono w tym sezonie systemu wyłaniania mistrza na podstawie liczby wygranych GP, bo już wkrótce Jenson byłby gotów na przypieczętowanie tytułu mistrza świata. Najbliższa konkurencja, oprócz Rubensa Barrichello, to Sebastian Vettel, chociaż Niemiec stracił siedem punktów w dwóch ostatnich wyścigach i ma 18 punktów straty do Buttona. Kto jeszcze może nawiązać walkę?

Pomimo ulepszeń wprowadzonych ostatnio do samochodu F60, kierowcy Ferrari najprawdopodobniej będą mogli spisać ten rok na straty. Być może dogonią zespół Brawn GP pod względem tempa, ale Felipe Massa ma 38 punktów straty na 12 wyścigów do końca sezonu i sądzi, że nie wystarczy im czasu. „Nie sądzę, aby było to możliwe. Musimy być realistami. Po pięciu wyścigach mają cztery wygrane. Nawet jeśli znacznie się poprawimy i będziemy z przodu o 0,3-0,4 sekundy, to oni i tak będą ciągle punktowali. Zapomnijmy o tym” – powiedział Brazylijczyk.

Toyota jak zwykle ma nieregularny sezon. Zostaje więc Lewis Hamilton z 32 punktami straty. Po GP Bahrajnu Allen mówił, że tor ten pasował McLarenowi, ale jeśli będą mogli utrzymać stały poziom rozwoju samochodu, to być może będą w stanie konkurować z Brawnami. Podczas ostatniego weekendu cofnęli się jednak. Pojawili się na torze z przednim skrzydłem, które nie działało właściwie. Wygląda więc na to, że ich samochód może się lekko poprawić, ale nie będzie to auto ze ścisłej czołówki. W przeszłości McLaren był w stanie zbudować nowy samochód w środku sezonu, ale teraz nie mogą sobie na to pozwolić, a poza tym jest już za późno na obronę tytułu.

To powoduje, że na placu boju zostają Button, Barrichello, Vettel i Webber, a na przestrzeni kilku kolejnych wyścigów stracimy kolejnych pretendentów. Brawn powinien dominować w Monako, ponieważ ich bolid ma najlepszą przyczepność na wyjściu z zakrętów. Dobrze może spisać się tu także Ferrari, ale tor ten nie będzie pasował Red Bullowi. Turcja to kolejny tor, gdzie przyjemnie będzie popatrzeć na walkę, podczas gdy szybkie zakręty na Silverstone będą pasować Red Bullom. Nurburgring, Budapeszt i Walencja to z kolei tory "należące" do Brawn GP, więc dla Buttona jest to bardzo optymistyczna perspektywa. Pomaga mu też fakt, że jego rywale trwonią kolejne szanse na pokonanie go.

Źródło: JamesAllenOnF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.10.2011  Przypuszczalna strategia okiem Jamesa Allena - Japonia
28.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Singapur
21.09.2011  Przewidywane strategie podczas GP Singapuru wg Jamesa Allena
14.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Monza
02.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - GP Belgii
Tagi:
Allen J.
Button J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal5, 12.05.2009 18:15[!]
tylko Red Bull od gp monaco może już będą mieć nowy dyfuzor i może dogoni Brawn gp

a Ferrari jak się już poprawiło w Hiszpanii a tor w Catalunya jest wymagający to w monaco mogą być groźni
im9ulse, 12.05.2009 18:21[!]
[ironia on] no jak ten Jenson śmie tak świetnie jeździć, jakim prawem on wygrywa[ironia off] - kolejni dziennikarze już rozpisali cały sezon (a jeszcze 12 wyścigów zostało)...gratulacje
Ducsen, 12.05.2009 18:43[!]
@michal5 - podwójny dyfuzor w wypadku RBR nie oznacza zbliżenia się do Brawna, ba nie ma pewności, że Red Bull nie przekombinuje z tą zmianą. Mówił o tym Theissen w wypadku BMW, Horner i mówię o tym ja.
michal5, 12.05.2009 18:47[!]
Ducsen > ja wiem ze dyfuzor może nie pomoc ale jak zrobią dobry dyfuzor to może dużo dać
paolo, 12.05.2009 19:11[!]
Bardzo lubię tego gościa bo mądrze gada. Miało być ciekawiej, dużo zmian, walki na torze itd. a po pięciu wyścigach jest po sezonie. Jedyne z czym się nie zgodzę to to, że Vettel będzie na 100% w pierwszej trójce. Przy jakichś problemach technicznych lub błędach to Webber może być na podium na końcu sezonu. Jakby nie było Button mistrzem, 2 BGP w pierwszej trójce i pytanie jest tylko który RB5, i na którym drugim czy trzecim miejscu. Toyota swoją szansę na zwycięstwo zaprzepaściła w Bahrajnie, a teraz będzie już tylko gorzej. Williams, szkoda gadać. Potencjalnie "wielka" zeszłoroczna czołowa czwórka wcale nie rozwija się szybciej od BGP, a musiałaby się rozwijać duuużo szybciej. Nie dość, że mają szybkość z innej planety to co ciekawe niezawodność również wyższą niż u rywali. Gratuluję tym, którzy uważają, że BGP da się pokonać i tak im9ulse na 12 wyścigów przed końcem. Z tych 12 wygrają przynajmniej połowę i to pewnie tylko dlatego, że pod koniec będą odpuszczać. Jest to nie tyle odkrywcze co smutne.
ciociahela, 12.05.2009 19:51[!]
co tak sie uparliscie na txty tego goscia??
fernandof1, 12.05.2009 20:23[!]
Reno pokaże klase w Monako i bedzie na podium tuż za BGP i ALO może na mieszać w stawce :)
Jędruś, 12.05.2009 21:59[!]
Trudno powiedzieć.

Dla mnie jedyną osobą która może przeszkodzić Buttonowi w mistrzostwie jest Vettel. Zobaczymy ile da im nowy dyfuzor.

Button jest jednak w bardzo dobrej sytuacji. Do końca 12 wyścigów a on wygrał 4 na 5 i bolidem który praktycznie nie testował przed sezonem. Jest bardzo mocny psychicznie , pewny siebie i idzie po swoje. Strasznie trudno będzie go powstrzymać. W dodatku jak widzieliśmy ostatnio zespół stoi za nim murem.
Vettel choć już mimo wieku uważany za jednego z najlepszych kierowców F1 i następcę Schumiego to wciąż kierowca młody i niedoświadczony. Choć jak pokazał przykład Hamiltona wszystko jest możliwe.
Zykmaster, 12.05.2009 23:30[!]
A ja jestem przekonany iż to Vettel zostanie tegorocznym Mistrzem Świata Formuły 1. Dyfuzor w Red Bull'u w mojej ocenie wiele zmieni, w przypadku każdego z zespołów zanotowano poprawę. Przy Geniuszu Adriana Newey'a można sie spodziewać że dominacja BrawnGp skonczy się w Turcji... Wtedy dopiero się powinien zacząć ciekawy sezon walka na całego do końca między Red Bullem i BrawnGp.

Pozdrawiam ;)
Kamikadze2000, 12.05.2009 23:36[!]
Nie trudno się zgodzić z Allenem. Ja też uważam, ze nikt już praktycznie nie ma szans na pokonanie Brytyjczyka. Jedynymi są tylko Barrichello, Vettel i Webber, ale szczerze mówiąc, wątpię w to. Barrichello nie jest równy w osiągach i w końcu dojedzie do tego, że będzie zmuszony pomagać Jensonowi. Vettel i Webber z kolei nie wiadomo, jaki będą posiadać samochód w następnych wyścigach, więc będzie im ciężko. Ja oczywiście cieszę się z formy Brytyjczyka, gdyż zasługuje na taki sezon po tylu porażkach. Poza tym jest jednym z moich ulubionych kierowców, co też przyczynia się do tego, że mu kibicuje.
Huckleberry, 13.05.2009 08:42[!]
Jakieś tam szanse na pokonanie Buttona są, ale to już raczej tylko spekulacje. Brawn jest cały czas mocny, raczej nie widzę powodu żeby nagle przestali zdobywać punkty. A ponieważ (dzięki Bogu) nie wprowadzono systemu medalowego walka będzie jeszcze możliwa przez dłuższy czas a nie tylko przez dwa następne wyścigi (jak by się mogło stać w systemie medalowym).
Może nawet dojść do sytuacji jak kilka lat temu w WRC kiedy Loeb kilka wyścigów przed końcem sezonu złamał rękę i szampana otwierał na koniec w domu przed telewizorem :)
kuba_new, 13.05.2009 10:08[!]
tego to ja bym nie przesadzal
jak pokazalo juz pare sezonow mozna wszystko zmienic
patrz wygrana mistrzostw kimiego zamiast pewniaka lewisa :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca