F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

WTCC: Priaulx na pole position w Pau

Brytyjczyk zdobył swoje pierwsze pole position od rundy w Makau w 2006 roku.
kamil.pl5, 16 maja 2009, wyświetlenia: 2133<< | lista | T- | T+ | >>
Andy Priaulx zdobył swoje pierwsze pole position od rundy w Makau w 2006 roku. Brytyjczyk był jednym z lepiej spisujących się kierowców podczas obydwu sesji treningowych, a w kwalifikacjach uzyskał czas 1:22,462, pokonując innego kierowcę BMW – Augusto Farfusa o zaledwie 0,011 sekundy.

Z kierowców niezależnych świetnie spisał się Tom Coronel, który pomimo uszkodzenia przodu swojego benzynowego Seata w Q1 zdołał przejść do kolejnej części kwalifikacji i dzięki wytężonej pracy zespołu oraz własnej determinacji wystartuje do pierwszego z jutrzejszych wyścigów z wyśmienitej trzeciej pozycji.


Q1

BMW prowadziło z najlepszymi czasami przez większą część Q1, jednak na ostatnim okrążeniu Robert Huff z Chevroleta zabłysnął czasem 1:22,900, pokonując najszybszego do tego momentu Priaulxa o 0,042 sekundy. Jörg Müller (1:22,960) i Augusto Farfus (1:23,201) zakończyli pierwszą część kwalifikacji odpowiednio na miejscach trzecim i czwartym.

Tom Coronel wywalczył świetne piąte miejsce, choć na siedem minut przed końcem Q1 jego samochód uległ uszkodzeniu i w momencie zakończenia sesji jego mechanicy starali się naprawić Seata, aby Holender mógł przystąpić do Q2. Na kolejnych dwóch pozycja znaleźli się zespołowi koledzy najszybszego Huffa – Nicola Larini i Alain Menu.

Niezależni kierowcy Félix Porteiro i Franz Engstler oraz prowadzący fabryczne BMW Sergio Hernández również zakwalifikowali się do najlepszej dziesiątki. Sztuka ta o mały włos powiodłaby się także Alessandro Zanardiemu i Stefano D'Aste, którym do pokonania Hernandeza zabrakło zaledwie 0,04 sekundy. Tymczasem po raz pierwszy w tym sezonu wszystkie pięć Seatów TDI nie zdołało zakwalifikować się do Q2.

Q2

W pierwszej połowie sesji tempo dyktował Coronel, ustawiając poprzeczkę na 1:22,917. W końcu czas ten poprawił Farfus, wykręcając 1:22,473 i wyglądało na to, że Brazylijczyk jest już wystarczająco z przodu, aby zapewnić sobie pole position, mając lepszy o 0,4 sekundy czas od pozostałych kierowców.

Tak było do momentu, gdy wynik pobił Brazylijczyka poprawił Priaulx, uzyskując czas lepszy o zaledwie 0,011 sekundy. Czas Coronela dał mu zatem trzecią pozycję na starcie, obok Jörga Müllera. Trzy Chevrolety zajęły miejsca od piątego do siódmego: Huff (1:23,097), Menu (1:23,128) i Larini (1:23,282).

Wyniki kwalifikacji na torze ulicznym w Pau
P.Kierowca Samochód Czas Q1 Czas Q2 
1.Andy Priaulx BMW 1:22,942 1:22,462 
2.Augusto Farfus BMW 1:23,201 1:22,473 
3.Tom Coronel (N) SEAT 1:23,375 1:22,917 
4.Jorg Muller BMW 1:22,960 1:23,051 
5.Robert Huff Chevrolet 1:22,900 1:23,097 
6.Alain Menu Chevrolet 1:23,516 1:23,128 
7.Nicola Larini Chevrolet 1:23,425 1:23,282 
8.Sergio Hernandez BMW 1:23,768 1:23,649 
9.Felix Porteiro (N) BMW 1:23,577 1:24,176 
10.Franz Engstler (N) BMW 1:23,625 1:24,442 
11.Alex Zanardi BMW 1:23,806  
12.Stefano D'Aste (N) BMW 1:23,807  
13.Marin Colak (N) SEAT 1:23,815  
14.Mehdi Bennani (N) SEAT 1:23,929  
15.Rickard Rydell SEAT 1:24,118  
16.Jordi Gene SEAT 1:24,284  
17.Gabriele Tarquini SEAT  1:24,506  
18.Yvan Muller SEAT 1:24,552  
19.Laurent Cazenave (N) BMW  1:24,621  
20.Eric Cayrolle (N) SEAT 1:24,742  
21.Tiago Monteiro SEAT 1:24,874  
22.Jaap van Lagen Lada 1:24,925  
23.Kristian Poulsen (N) BMW  1:25,280  
24.Tom Boardman (N) SEAT 1:25,299  
25.Kirill Ładygin Lada 1:25,457  
26.Wiktor Szapowałow Lada 1:26,054  
Źródło: FIAWTCC.com Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
seba_d, 16.05.2009 19:26[!]
FIA już też WTCC musiała wmieszać i spowonić seaty TDI żal....
pyciek, 16.05.2009 19:32[!]
Ten tor zawsze pasował BMW więc, nie wiem skąd się wzięły twoje żale. Może balast też pomógł BMW, ale w głównej mierze to zasługa toru, nie FIA.
seba_d, 16.05.2009 19:38[!]
@Pyciek nie wiem czy oglądałeś dzisiejsze kwalifikacje, nawet szef seata rozważa odejście z WTCC po tym jak FIA kazała obniżyć ciśnienie w Seatach TDI.
Kamikadze2000, 16.05.2009 19:39[!]
Słabe wyniki Seata i dobre BMW wynikają raczej z przeróżnych ilości paliw w zbiorniku. Chociaż z drugiej strony racja, tempo "żółtych" nigdy tu nie było dobre, w przeciwieństwie do "białych". Liczę jednak na to, że Yvan i spółka zgarną kilka punktów. Gratulacje Andy!!!
gnt3c, 16.05.2009 19:49[!]
ta cała seria to już farsa niestety...to co teraz wyczyniają to szczyt wszystkiego...Kamikadze2000 - jakiej ilości paliw skoro wszystkie TDI odpadły w Q1? Niech lepiej zrobią dwie serie, jedną Diesel, mielibyśmy Seaty, Audi, wiem że Honda myślała o Dieselach i Subaru, w drugiej byłoby BMW, Seaty TSI, Cruze'y i może VW podpięłoby Jettę bo to dobra konstrukcja...byłoby ciekawie. Wilk syty i owca syta. Acha jeszcze 3 seria dla Lady, jeździłaby na LPG z Gazpromu oczywiście...
alfistamariusz, 16.05.2009 20:48[!]
gnt3c - słuszna uwaga. Sytuacja, w której, w jednej "klasie" ścigają się samochody o różnej konstrukcji (benz i turbo diesel) jest patologiczna. Czyż nie o to, toczy się teraz bój w F1 ? IMO ostatnie naprawdę pasjonujące wyścigi
"turystów" to były ETCC, wtedy gdy jeszcze nie było balastów. Paradoksalnie FIA częściej szkodzi niż pomaga
w sportach samochodowych,
renegade, 16.05.2009 21:02[!]
To fajnie, odejda BMW i SEAT... bedzie sie dzialo ;-)
noofaq, 16.05.2009 22:41[!]
chyba że seat chce zdobyc zmniejszenie balastu na następny wyścig ;)
Huckleberry, 17.05.2009 11:57[!]
A mi się różnorodność w WTCC podoba. Nie podoba mi sie jednak zbytnia kontrola - to obnizanie mocy, dowalanie balastu itp. Powinno być mniej ograniczeń i więcej swobody dla konstruktorów.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca