|
|
|
|
|
|
WTCC: Priaulx na pole position w Pau |
Brytyjczyk zdobył swoje pierwsze pole position od rundy w Makau w 2006 roku. |
|
•kamil.pl5, 16 maja 2009, wyświetlenia: 2133 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Andy Priaulx zdobył swoje pierwsze pole position od rundy w Makau w 2006 roku. Brytyjczyk był jednym z lepiej spisujących się kierowców podczas obydwu sesji treningowych, a w kwalifikacjach uzyskał czas 1:22,462, pokonując innego kierowcę BMW – Augusto Farfusa o zaledwie 0,011 sekundy.
Z kierowców niezależnych świetnie spisał się Tom Coronel, który pomimo uszkodzenia przodu swojego benzynowego Seata w Q1 zdołał przejść do kolejnej części kwalifikacji i dzięki wytężonej pracy zespołu oraz własnej determinacji wystartuje do pierwszego z jutrzejszych wyścigów z wyśmienitej trzeciej pozycji.
BMW prowadziło z najlepszymi czasami przez większą część Q1, jednak na ostatnim okrążeniu Robert Huff z Chevroleta zabłysnął czasem 1:22,900, pokonując najszybszego do tego momentu Priaulxa o 0,042 sekundy. Jörg Müller (1:22,960) i Augusto Farfus (1:23,201) zakończyli pierwszą część kwalifikacji odpowiednio na miejscach trzecim i czwartym.
Tom Coronel wywalczył świetne piąte miejsce, choć na siedem minut przed końcem Q1 jego samochód uległ uszkodzeniu i w momencie zakończenia sesji jego mechanicy starali się naprawić Seata, aby Holender mógł przystąpić do Q2. Na kolejnych dwóch pozycja znaleźli się zespołowi koledzy najszybszego Huffa – Nicola Larini i Alain Menu.
Niezależni kierowcy Félix Porteiro i Franz Engstler oraz prowadzący fabryczne BMW Sergio Hernández również zakwalifikowali się do najlepszej dziesiątki. Sztuka ta o mały włos powiodłaby się także Alessandro Zanardiemu i Stefano D'Aste, którym do pokonania Hernandeza zabrakło zaledwie 0,04 sekundy. Tymczasem po raz pierwszy w tym sezonu wszystkie pięć Seatów TDI nie zdołało zakwalifikować się do Q2.
W pierwszej połowie sesji tempo dyktował Coronel, ustawiając poprzeczkę na 1:22,917. W końcu czas ten poprawił Farfus, wykręcając 1:22,473 i wyglądało na to, że Brazylijczyk jest już wystarczająco z przodu, aby zapewnić sobie pole position, mając lepszy o 0,4 sekundy czas od pozostałych kierowców.
Tak było do momentu, gdy wynik pobił Brazylijczyka poprawił Priaulx, uzyskując czas lepszy o zaledwie 0,011 sekundy. Czas Coronela dał mu zatem trzecią pozycję na starcie, obok Jörga Müllera. Trzy Chevrolety zajęły miejsca od piątego do siódmego: Huff (1:23,097), Menu (1:23,128) i Larini (1:23,282).
•Wyniki kwalifikacji na torze ulicznym w Pau | | | | | P. | Kierowca | Samochód | Czas Q1 | Czas Q2 |
|
1. | Andy Priaulx | BMW | 1:22,942 | 1:22,462 |
2. | Augusto Farfus | BMW | 1:23,201 | 1:22,473 |
3. | Tom Coronel (N) | SEAT | 1:23,375 | 1:22,917 |
4. | Jorg Muller | BMW | 1:22,960 | 1:23,051 |
5. | Robert Huff | Chevrolet | 1:22,900 | 1:23,097 |
6. | Alain Menu | Chevrolet | 1:23,516 | 1:23,128 |
7. | Nicola Larini | Chevrolet | 1:23,425 | 1:23,282 |
8. | Sergio Hernandez | BMW | 1:23,768 | 1:23,649 |
9. | Felix Porteiro (N) | BMW | 1:23,577 | 1:24,176 |
10. | Franz Engstler (N) | BMW | 1:23,625 | 1:24,442 |
11. | Alex Zanardi | BMW | 1:23,806 | |
12. | Stefano D'Aste (N) | BMW | 1:23,807 | |
13. | Marin Colak (N) | SEAT | 1:23,815 | |
14. | Mehdi Bennani (N) | SEAT | 1:23,929 | |
15. | Rickard Rydell | SEAT | 1:24,118 | |
16. | Jordi Gene | SEAT | 1:24,284 | |
17. | Gabriele Tarquini | SEAT | 1:24,506 | |
18. | Yvan Muller | SEAT | 1:24,552 | |
19. | Laurent Cazenave (N) | BMW | 1:24,621 | |
20. | Eric Cayrolle (N) | SEAT | 1:24,742 | |
21. | Tiago Monteiro | SEAT | 1:24,874 | |
22. | Jaap van Lagen | Lada | 1:24,925 | |
23. | Kristian Poulsen (N) | BMW | 1:25,280 | |
24. | Tom Boardman (N) | SEAT | 1:25,299 | |
25. | Kirill Ładygin | Lada | 1:25,457 | |
26. | Wiktor Szapowałow | Lada | 1:26,054 | |
| |
|
|
Źródło: FIAWTCC.com Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|