F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP2: Maldonado wygrał skrócony sobotni wyścig w Monako

Tymczasem lider mistrzostw Romain Grosjean odpadł z rywalizacji po spektakularnym wypadku.
Marek Roczniak, 23 maja 2009, zmieniony 23.05.2009 20:53, wyświetlenia: 5749<< | lista | T- | T+ | >>
Pastor Maldonado (ART Grand Prix) wygrał sobotni sprint GP2 na ulicach Monte Carlo, który został skrócony do 27 okrążeń po spektakularnej kraksie lidera mistrzostw Romaina Grosjeana (Barwa Addax).

Czerwona flaga pojawiła się dwa okrążenia przed ukończeniem pełnego dystansu wyścigu ze względu na zbyt poważne uszkodzenie barier w zakręcie Tabac. Było to wynikiem wypadku, do którego doprowadziła nieudana próba wyprzedzenia Andreasa Zubera (FMS) przez Grosjeana.

Zuber najpierw zablokował wewnętrzny tor jazdy, by tuż przed zakrętem wrócić na optymalny tor jazdy. Grosjean nie zdołał jednak wykonać uniku, czy raczej nie miał już na to czasu i najechał na tylne koło Dallary zespołu FMS. W efekcie auto Francuza wzbiło się do góry i wleciało w bariery. Na szczęście obyło się bez karkołomnych akrobacji i kierowcy nic się nie stało, ale na tor został wypuszczony samochód bezpieczeństwa i później wyścig nie został już wznowiony.

O ile Maldonado okazał się ostatecznym zwycięzcą dzisiejszego wyścigu, o tyle przez większą część rywalizacji prowadził Karun Chandhok (Ocean Racing), któremu na starcie udało się wyprzedzić ruszającego z pole position Wenezuelczyka. Niestety Hindusa wyeliminowała z walki prawdopodobna awaria półosi napędowej na 22 okrążeniu. Być może było to następstwem kontaktu z bandą, ale w chwili obecnej nie jest to wiadome.

Chandhok po awarii zatrzymał się na dojeździe pod górę za pierwszym zakrętem i do usunięcia jego samochodu w bezpieczne miejsce konieczna była neutralizacja wyścigu. Po wznowieniu walka nie trwała zbyt długo, bowiem wkrótce wydarzył się wypadek Grosjeana i samochód bezpieczeństwa znowu pojawił się na torze. Oba zdarzenia – problemy Chandhoka i kraksa Grosjeana – były jedynymi wartymi odnotowania w dzisiejszym wyścigu, który podobnie jak wczorajszy był typową procesją w Monako.

Drugie miejsce zajął Jerome D'Ambrosio (DAMS), a najniższym stopniu podium stanął oficjalnie po raz pierwszy w głównej serii GP2 tegoroczny debiutant Nico Hulkenberg (ART Grand Prix). Na pozostałych miejscach punktowanych finiszowali Lucas di Grassi (Racing Engineering), Zuber i Witalij Pietrow (Barwa Addax) – ten ostatni otrzymał dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie w wyścigu.

Po czterech wyścigach liderem mistrzostw jest nadal Grosjean, mając 13 punktów przewagi nad Pietrowem i D'Ambrosio. Kolejne dwa wyścigi zostaną rozegrane za dwa tygodnie w Turcji.

GP2 Series > 2009 > Monako (sprint), Monte Carlo - 3,340 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 9Pastor MaldonadoART Grand PrixDallara GP2/08 Renault2739:02,7726
2. 17Jerome D'AmbrosioDAMSDallara GP2/08 Renault27+0:01,5055
3. 10Nico HulkenbergART Grand PrixDallara GP2/08 Renault27+0:03,5454
4. 7Lucas di GrassiFat Burner Racing EngineeringDallara GP2/08 Renault27+0:04,4803
5. 20Andreas ZuberParty Poker / Scuderia ColoniDallara GP2/08 Renault27+0:06,4942
6. 1Witalij PietrowBarwa AddaxDallara GP2/08 Renault27+0:09,3491
7. 19Davide RigonTrident RacingDallara GP2/08 Renault27+0:10,448
8. 14Javier VillaSuper Nova RacingDallara GP2/08 Renault27+0:53,234
9. 11Sergio PerezTelmex Arden InternationalDallara GP2/08 Renault27+0:56,237
10. 21Luiz RaziaParty Poker / Scuderia ColoniDallara GP2/08 Renault27+0:57,770
11. 3Giedo van der GardeiSport InternationalDallara GP2/08 Renault27+0:58,582
12. 16Kamui KobayashiDAMSDallara GP2/08 Renault27+0:59,696
13. 12Edoardo MortaraTelmex Arden InternationalDallara GP2/08 Renault27+1:03,710
14. 4Diego NunesiSport InternationalDallara GP2/08 Renault27+1:04,840
15. 23Nelson PanciaticiDurangoDallara GP2/08 Renault27+1:07,681
16. 26Michael HerckDavid Price RacingDallara GP2/08 Renault261 okr.
17. 2Romain GrosjeanBarwa AddaxDallara GP2/08 Renault252 okr.
18. 22Davide ValsecchiDurangoDallara GP2/08 Renault252 okr.
Niesklasyfikowani
8Dani ClosFat Burner Racing EngineeringDallara GP2/08 Renault23
6Alberto ValerioPiquet GPDallara GP2/08 Renault23
15Luca FilippiSuper Nova RacingDallara GP2/08 Renault23
24Karun ChandhokOcean Racing TechnologyDallara GP2/08 Renault21
27Giacomo RicciDavid Price RacingDallara GP2/08 Renault18
25Alvaro ParenteOcean Racing TechnologyDallara GP2/08 Renault15
5Roldan RodriguezPiquet GPDallara GP2/08 Renault2
Najszybsze okrążenie: Witalij Pietrow (Barwa Addax) - 1:22,045 na 9 okrążeniu (+1 pkt.)
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.03.2017  Formuła 2 zastąpi GP2 od sezonu 2017
02.02.2017  Seria GP2 zostanie przekształcona w mistrzostwa Formuły 2?
27.01.2017  Mistrzostwa GP2 oraz GP3 potwierdziły kalendarze na sezon 2017
27.11.2016  Lynn wygrywa wyścig, Gasly zostaje mistrzem GP2
26.11.2016  Gasly wygrywa i wychodzi na prowadzenie w GP2
Tagi:
GP2
Maldonado P.
Monte Carlo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
CamilloS, 23.05.2009 20:14[!]
Kamikadze2000, 24.05.2009 10:19[!]
Nie oglądałem wyścigu, ale wyobrażam sobie tą kraksę. Szkoda, że tak się stało, jednakże z drugiej strony di Grassi, który mam nadzieje, od Turcji zacznie jeździć na swym poziomie, odrobi część strat. Szkoda również Chandhoka. Cieszy fakt, że Maldonado wygrał wyścig, wyjeżdżając z Monako w dość optymistyczny sposób. Mam nadzieje, że dalszej części sezonu Barwa Addax nie będzie miało takiej przewagi w osiągach i di Grassi szybko odrobi straty, gdyż szczerze przyznam, chce aby on zdobył tytuł, by dostał się do F1. Awans Grosjeana jest niemal pewny, jak Nico 2.
oligator, 24.05.2009 10:59[!]
Wlasnie na fr eurosporcie obejrzalem wyscig. Co myslicie i tym wypadku? Francuski komentator (nb byly pilot) Franck Lagorce twierdzi ze Zuber zmienil 3 razy kierunek broniac sie , mimo ze teoretycznie wolno tylko raz ('regula jednego manewru' czy jakos tak?)

Oczywiscie trudno zeby francuz byl o Grosjean (ktory tak naprawde jest Szwajcarem..) calkiem obiektywny, dlatego jestem ciekaw co Wy forumowicze o tym myslicie.

Ja uwazam ze na Monaco jak sie popelni razy blad i ktos juz cie zacznie wyprzedzac, to nie powinienes sir bronic, bo masz 80% na zakonczenie wyscigu dla siebie i przeciwnika, wiec lepiej sie dac wyprzedzic, a nie zamykac drzwi...
Maraz, 24.05.2009 11:59[!]
No ja myślę, że Zuber mógł przekroczyć pewną granicę, ale zdaje się, że przepisy pozwalają na powrót na optymalną linię jazdy przed zakrętem i tym może się tłumaczyć Zuber, choć zrobił to jakby dwustopniowo. Tym niemniej był to przykład bezpardonowego blokowania i coś takiego powinno być zabronione, zwłaszcza że ściął wcześniej szykanę - gdyby tam była trawa lub banda, to już nie miałby tego miejsca...
marrcus, 24.05.2009 13:17[!]
gdyby był zakaz zmiany toru jazdy, to by wyprzedzan było więcej
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca